hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hr és marketing

Erre a 6+2 kulcsfontosságú elemre figyelj az álláshirdetés megírásakor!

Mérni, mérni, mérni: az álláshirdetések vonzósága épp olyan fontos és mérhető, mint a hatékony toborzási csatornáké. A profession.hu kutatásai szerint a munkakeresők körülbelül 20–25 tartalmi elemet keresnek egy álláshirdetésben, melyek közül a legfontosabbak gyakran nincsenek átfedésben azzal, amit a cégek magukról közölnek. A HR Feed sorra vette, melyek ezek.

Ilyenek például:
1. A munkavégzés pontos helye: a munkakeresőknek nem elég a város, Budapest esetén például minimum a kerületet, de még inkább pontos címet érdemes megadni.
2. Mik a feladatok és elvárások? Konkrétumokra van szükség: hány év vagy milyen típusú munkatapasztalatot kérnek, pontosan milyen feladatok várnak a leendő munkatársra?
3. Gyakran látjuk, hogy a vállalatok által közöltek és a jelöltek prioritása eltérhet: előnyben fogják részesíteni azokat a hirdetéseket, amikben megtalálják az általuk elvárt információkat.
4. Nagyon fontos például a munkabér kérdése. Magyarországon még mindig nem megszokott, hogy nyíltan kommunikáljunk a munkabérekről: ennek több oka is lehet, de az biztos, hogy előnyben vannak azok az állások, ahol előre látható a várható fizetés. Emlékezzünk csak vissza arra, amikor a Lidl először elküldte az Indexnek a bérezési stratégiáját tartalmazó anyagot – rengetegen beszéltek róla!
5. Bizalmat kelthetünk azzal is, ha a jelentkezés és kiválasztás folyamatára is szánunk pár sort: persze ebben az esetben fontos, hogy olyan ígéretet tegyünk, amihez tartani is tudjuk majd magunkat – gondolva itt a kiértesítés határidejére, a visszajelzések adására.
6. Szintén fontos lenne, hogy a jelölt tudja, milyen céghez keresnek munkatársat. Nem minden vállalkozás lehet nagy és ismert fogyasztói márka. Ez nem is baj, de ilyenkor a hirdetésben a munkaadónak kell érdekesen (de nem túl hosszan) mesélnie magáról – hiszen el akarja adni a munkavállalónak az adott pozíciót!

+1: Ilyen hosszú legyen a hirdetésed

És most lássuk a száraz, de izgalmas tényeket!
Az AdCast amerikai toborzó cég hatékonysági elemzése szerint a legfeljebb 1000 karakteres hirdetések generálják a legtöbb jelentkezést, majd az 1000–3000 karakteres szövegek között nincs lényegi különbség, de nagyon fontos, hogy 3000 karakter felett nagyon romlik az arány.
Ennek az is az oka, hogy ma már nagyobb eséllyel olvasunk mobilról mint desktopról: gondoljunk bele, milyen helyzetekben kell megragadni a szövegnek az álláskeresők figyelmét! Ha a metrón tülekedve olvasás közben elzsibbad a jelöltünk mutatóujja a görgetéstől, az nem biztos hogy jó jel...

+2: Az optimális címhossz és a megfelelő fogalmazás

A legtöbb jelentkezést hozó címek karakterszámát is kikutatták: e szerint az 50–60 karakteres címek hozzák a legmagasabb hatékonyságot. És hogy milyen eszközöket használhatunk hirdetéseink optimalizálására? Létezik olyan eszköz is, amelyik jelzi, ha túl klisésen fogalmazunk: a Textio nevű álláshirdetési megoldás például több ezer álláshirdetés szövegének előzetes elemzése alapján a felületre feltöltött álláshirdetési szövegünkről megmondja, hogy annak megfelelő-e a hosszúsága, mennyire erős kifejezések vannak benne, vagy esetleg klisés kifejezéseket használtunk benne, de még azt is közli velünk, hogy nőkhöz vagy férfiakhoz szól inkább a hirdetésünk.
A HR Feed minőségi álláshirdetések írásához tippeket adó videójában elismert szakértők beszélnek arról, hogy milyen elemeket kell(ene) kötelezően tartalmaznia minden hirdetésnek. Ide kattintva végighallgathatod az összes tanácsot az eredeti videóban!

(forrás: HR Feed)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés