hirdetés
hirdetés
hirdetés

Employer branding

Érdemes „lopni” a német hadsereg toborzási kampányából

Milyen egy kiküldetésben lévő katona élete? Mennyire veszélyes? Hogy néznek ki a táborban a hétköznapok? – Ezek a kérdések még azokat is érdekelhetik, akik nem terveznek katonai karrierrel, hát még azokat, akiknek megfordul ilyesmi a fejében.

A Német Hadsereg nagyon trendi toborzási kampányba fogott, megbízott kreatívjai úgy döntöttek, hogy nem leírják, elmondják, lerajzolják, hanem elmesélik, hogy milyen az élet a hadseregben. Így a filmkészítés profi eszközeivel legyártották a MALI című dokusorozatot, ami tulajdonképpen erről szól. Dirk Feldhaus, a Német Honvédelmi Minisztérium employer branding és toborzási vezetője az UNLEASH konferencián ismertette a kampány részleteit.

Várod a folytatást

A filmsorozat helyi felvételekkel, egy-egy főszereplő szemüvegén keresztül mutatja meg, milyen lehet a német hadsereget szolgálni. A „termékbemutató” egy érdekes sztori is egyben, aminek a néző várja a folytatását, a zenéjét pedig szívesen hallgatja a Spotify-on keresztül. Ahogy ezt a jól sikerült sorozatoknál megszokhattuk. A kampány a storytelling eszközével láncolja magához a leendő katonákat, érdeklődőket egy közvetlen kommunikációs stílusban, melynek felületei, eszközei a következők:

-          youtube-on láthatók a filmepizódok

-          Istagramon képkockák, werkfilmkockák

-          Spotify-on toplistás lett a MALI főcím zenéje

-          Facebookon live közvetítések, teaserek a sorozatból, háttéranyagok

-          Snapchaten beszélgetni lehet a szereplőkkel, filmkészítőkkel

-          Chatbot = Malibot minden kérdésre válaszol és beszélgetni lehet vele, mint egy haverral

Automatizált válaszok

Ahogy Dirk elmondta, a kampánynak fontos része a tartalom csatornákra szabása. Azaz nem lehet összekeverni, bárhol kommunikálni bizonyos tartalmakat. Az egyik csatorna célja a figyelem felkeltése, a másiké maga a sorozat, a harmadik pedig a konkrét információ szolgáltatása. Például a chatbot kifejezetten a beérkező kérdésekre válaszol. A kérdések kilencven százaléka ugyanazokra a dolgokra vonatkozik (Mennyit fogok keresni? Hány éves kortól lehet jelentkezni? Hogy kell jelentkezni? stb.) A chatbot pedig a kulcsszavak alapján írja is egyből a választ. A kampány indulása óta átlagosan napi 200 kérdést válaszoltak már meg.

Szavak után számok

16 milliós nézőtábor, 440 ezer feliratkozó, 389 ezer Spotify-letöltés, 2,1 millió Snapchat követő és több mint 17 ezer megválaszolt kérdés. Mindez a jelentkezések számában is arányosan tükröződött, toborzási kérdés megoldva.  

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés