hirdetés
hirdetés

Kékgalléros trendek: recruiTECH BLUE

Elképesztő ellentmondások jellemzik a kékgalléros foglalkoztatást - Interjú Toldi Gábor munkaerőpiaci szakértővel

Az ország vezető termelő és retail HR szakembereinek szóló recruiTECH BLUE konferencia kizárólag a kékgalléros foglalkoztatásra, munkaerőtoborzásra és erőforrás-menedzsmentre koncentrál. A konferencia főszervezőjével, Toldi Gáborral beszélgettünk.

Milyen kékgalléros foglalkoztatási trendek vannak jelenleg?

Elképesztő ellentmondást tapasztalunk a piacon! Miközben közel 10%-os munkanélküliségről beszélhetünk, több mint 350 000 munkanélkülivel, addig ezzel szemben a termelési környezetről elmondható, hogy továbbra is hatalmas a nyomás munkaerőpiaci oldalról, és nem találnak a termelő vállalatok elegendő szakembert. Egyértelműen nevezhetjük ezt munkaerőpiaci feszültségnek, amikor a kereslet és a kínálat nem feltétlenül találkozik, ami egy roppant szerencsétlen eset a jelenlegi gazdasági környezetben.

Mennyire téma a termelő vállalatoknál a kékgalléros toborzás?

Azok a termelő vállalatok, akik meg tudták tartani munkavállalóikat, most szerencsésebb helyzetben vannak. A szeptember óta tartó felfutó termelési görbében ők tovább tudják folytatni tevékenységüket, akár csökkentett munkaidővel, több műszak beállításával növelve a kapacitásokat. Azok a termelő vállalatok viszont, akik a nyári időszak alatt elbocsátásokat hajtottak végre - mind a kölcsönzöttek, mind a saját állomány tekintetében -, most újra szenvednek a toborzással. Nyilván azokat, akiket elküldtek, nagyon nehezen tudják megszólítani és visszahívni.

Milyen makrotrendek figyelhetőek meg a kékgalléros toborzásban?

Az előző gondolatok mellett látszik egy új, meglepő trend is: a vállalatok a jelenlegi helyzetben újra a külföldi munkaerő felé fordulnak, akármennyire is nehézkes a határon történő átjárás. Ukrajnából, Szerbiából jelentős munkaerő áramlik az országba, mert akkora az igény. A vállalatok a munkaerő-közvetítőkön keresztül fordulnak ezen piacok felé, hogy ki tudják szolgálni a termelői igényeket. A termelő vállalatok ezen legdrágább, legnagyobb költsége akkor jelentkezik, amikor a megrendeléseiket nem tudják időben teljesíteni - inkább vállalják fel a cégek a toborzáshoz a külföldi foglalkoztatással kapcsolatos extra ráfordításokat.

Miért és milyen platformon lesz a BLUE?

A jelenlegi járványhelyzetben felelős döntésnek kizárólag azt tartjuk, ha online rendezvényt szervezünk. Mind a ZOOM-on, mind pedig a Microsoft Teams-en közvetíteni fogjuk az eseményünket kétszer fél napban, november 19-én 09:00 - 13:00 között, valamint november 20-án 09:00 - 12:30 között. Sokat gondolkodtunk azon, hogy vásároljunk-e egyéb rendezvényszervezői, kiállítói platformot; végül megvizsgálva a környezetet, arra jutottunk, hogy sokkal fontosabb a felhasználói élmény, mint a szponzorok klasszikus megjelenési igényeinek kiszolgálása. A jelenlegi környezetben sok rendezvény fordult a térítésmentes irány felé. A mi rendezvénykoncepciónk fókusza továbbra is a magas szintű szakmai tartalom biztosítása a résztvevők számára, egy minél gördülékenyebb felhasználói élmény garantálása mellett. Ezt kizárólag jól bevált eszközeink fogják biztosítani, nem pedig egy újabb felület, amelyet majd a felhasználóknak még tanulnia és értelmeznie is kell. Hisszük, hogy a rendezvények ereje azok tartalmában rejlik. Ez a rendezvény az ország vezető termelő és retail HR szakembereinek szóló konferencia, amely kizárólag a kékgalléros foglalkoztatásra, munkaerőtoborzásra és erőforrás-menedzsmentre koncentrál.

Mik lesznek a fókusz témák a BLUE-n?

Kikerülhetetlen az egészség témája - ennek megőrzéséről és biztonsági kockázatainak kezeléséről a Richter Gedeon HR igazgatója, Erdei Katalin mondja el ezirányú tapasztalatait és korábban használt, alkalmazott gyakorlatait, valamint a jövőben megjelenő lehetőségeket, megoldásokat. Témánk lesz a robotizáció hatása a rövid távú termelésre és munkaerőigényekre konkrét példán keresztül, mivel ma már Magyarországon is termelői környezetben, munkaerőigényt váltanak ki vele.

Már a 2008-as pénzügyi válság is megmutatta, mekkora jelentősége van a rugalmas foglalkoztatásnak. Szigeti Barbara (Működési HR Vezető – Magyarország, Tesco Global-Áruházak Zrt.) előadása a téma gyakorlati oldalára fog reflektálni. Sokan még mindig “csak” munkaerő-kölcsönző cégekben gondolkodnak, pedig ennél szélesebb eszköztárral kell operálni. Érteni kell a jogi, munkaszerződési, szervezési kereteket és lehetőségeket, valamint ezek direkt költségeit.

Izgalmas előadásra számíthatunk Charles Wassen-től, a Dana ügyvezető igazgatójától, aki a HR-rel kapcsolatos megváltozott elvárásokról osztja meg velünk véleményét.

Emellett megvitatjuk a szakmunkás igényeket és azoknak betöltési nehézségeit, s az ehhez kapcsolódó képzési kihívásokat, különös tekintettel az új felnőttképzési szabályozásra.Több, mint 16 HR vezető osztja meg gondolatait a kékgalléros foglalkoztatással és toborzással kapcsolatban termelői- és retail szektorból.

Kiket várunk a konferenciára?

Várjuk mindazon termelői és bolthálózattal foglalkozó, toborzási HR szakembereket, vezetőket, retail-lánc igazgatókat és termelési vezetőket, akik nap mint nap szenvednek a munkaerőpiac egyenlőtlenségétől, és küzdenek a munkaerőpiac által támasztott kihívásokkal. Mindazokat, akik szeretnének hallani valódi vállalati gyakorlatokat, megoldásokat és esettanulmányokat.

(x)

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

hirdetés