hirdetés
hirdetés
hirdetés

A recruitment új perspektívája: recruiTECH 2020

Egyértelmű változás zajlik a munkaerő-toborzás területén

Toldi Gáborral, a SocialTalent partnerével és a recruiTECH alapítójával beszélgettünk.

Mire fog fókuszálni a recruiTECH 2020?

Egyértelmű változás zajlik a munkaerő toborzás területén! Nem pusztán csak a technológiai változások miatt tapasztalhatjuk ezt, hanem a munkaerőpiac átalakulása kapcsán is, így kimondható, hogy egy sokrétű problémával állunk szemben. A tapasztalat és a tényleges tudás, más néven a skill-ek felértékelődtek. Ennek köszönhetően új perspektívába kerül a recruitment: mást kell kutatnunk és mást kell mérnünk. Sem a vállalatok belső rendszerei, sem pedig a külső adatbázisok, például LinkedIn, nem koncentrálnak feltétlenül az előbb említett képességekre. A kihívások sok tekintetben érintik az IT területet, emiatt hívtuk meg Lengyelországból a No Fluff Job CEO-ját, Tomek Bujok-ot, aki arról fog beszélni, hogy hogyan forgatták fel a lengyel piacot egy olyan állásportállal, ahol nem CV alapján, hanem a pályázók skill-jei szerint lehet keresni az ideális jelöltet.

Toldi Gábor

Meghatározó, hogy idén számos külföldi előadóval találkozhatnak a résztvevők az eseményen: Írországból, Nagy Britanniából és az előbb említett Lengyelországból. Egy start-up díjat nyert brit cég, a Candidate.ID első embere, Adam Gordon fog ellátogatni hozzánk, aki ugyancsak konkrét példán keresztül mutatja be a digitális és automatizált toborzás perspektíváit. Nem először jön Budapestre Johnny Campbell, a SocialTalent társalapítója és CEO-ja, a recruitment fenegyereke, aki tapasztalatait osztja meg velünk azzal kapcsolatban, hogy hol bukunk el a recruitment folyamatok során. Nem akarjuk spoilerezni a dolgot, de ne legyen kérdés senkinek, hogy a hiring menedzsereknek kulcsfontosságú szerepe van a folyamatban! Témáink lesznek még az ajánlási rendszerek digitalizációja, valamint bemutatunk két esettanulmányt in-house recruitmentről is.    

A rendezvény fókusza a hiring excellence, mert a munkaerő toborzásnak már sokkal inkább a teljes felvételi folyamatra kell koncentrálnia, mintsem egyes részeire külön-külön. Egy tipikus, üzleti típusú nyomás a toborzás felé az, hogy néznünk kell a "time to hire"-t. Ugyanakkor ez egy olyan üzleti mutató, ami minőségben sehogy sem írja le a kiválasztás tevékenységét. Ez csupán egy szempont, de igazából fejlesztési aspektusból nem ad támpontot a vállalatnak. Nem veszi figyelembe a jelölt élményt, azt, hogy akkor állítottuk-e be emberünket, amikor a cégnek szüksége volt rá, és hogy a budget keretrendszerünkbe belefért-e. Mindemellett szó lesz a felsővezetői perspektíváról: hogyan lehet stratégiai szempontból újradefiniálni egy vállalat munkaerő toborzási igényét? Mennyire kell előre gondolkodnunk ahhoz, hogy eldönthessük, milyen kompetenciájú emberekre lesz szüksége a cégnek? Ha belegondolunk egy vállalat működésébe, és egy 10%-os, egészségesnek mondható fluktuációval számolunk, akkor két év alatt a vállalat 20%-a kicserélődik. Már csak az a kérdés, hogy az a bizonyos százalék olyan kompetenciájú emberekkel cserélődik-e ki, akikre hosszú távon tényleg szüksége van-e a vállalatnak? Az a tapasztalatunk, hogy nemzetközi szinten is kevés cég jár sikerrel, de Magyarországon halmozottan igaz az, hogy ezen a területen még messze nincs tudatos toborzási stratégia és működés. Ez egyértelműen egy fejlesztendő elem, és többek között erről is szó lesz a recruiTECH 2020-on.

Miben lesz más a recruiTECH 2020 tavalyhoz képest? 

Egyértelműen növeltük külföldi előadóink számát és ezen kívül igyekszünk a rendezvény keretein belül tartalomban is többet nyújtani résztvevőinknek. Ebből adódóan több témával készülünk februárra. A nagyszínpados előadások és demók mellett idén szekcióelőadásokkal is várjuk vendégeinket, ahol egy-egy toborzási kihívásra adnak lehetséges válaszokat 20 percben előadóink.

Milyen résztvevőket várunk a recruiTECH 2020-ra?

Várunk HR igazgatókat, HR vezetőket, toborzási szakembereket és toborzásban érintett HR generalistákat! Számítunk mindenkire, aki fehérgalléros toborzással foglalkozik, vagy azért érdeklődik, mert toborzási igénye van, esetleg operatívan bonyolít le toborzási folyamatokat.

recruiTECH - 2020.02.20. - Central Europoaen University (1051 Budapest, Nádor utca. 15.)

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

hirdetés