hirdetés
hirdetés
hirdetés

Krízis mint lehetőség

Egy lépés hátra, kettő előre: totális belső kommunikációs reform járvány idején

A szervezeti belső kommunikáció az egyik legégetőbb szervezeti kihívás, amely békeidőben is rengeteg HR-es és kommunikációs szakember számára adja fel a leckét. Ha beüt egy járvány, akkor azonnali cselekvésre és gyors, transzparens kommunikációra van szükség. Hogyan lehet megragadni úgy a krízist mint lehetőséget a belső kommunikáció fejlesztésére? A Praktiker Kft. és Volvo Hungária Kft. tapasztalatai.

A koronavírus-járvány kitörése és azt az követő időszak egyértelműen lerántotta a leplet néhány fájdalmas szervezeti tyúkszemről, avagy gyenge pontról, amelyek fejlesztése a kulcs a túléléshez és a jövőbeni boldoguláshoz. Több, frissen lezajlott HR fókuszú kutatásban (ÉlményHR, HR Evolution) toronymagasan a belső kommunikáció jelenti a legfőbb szervezeti kihívást a jelenlegi helyzetben. Kiváltképp igaz ez azokra a vállalatokra, akik ezen a területen amúgy is hátrányból indulnak: nincsenek jól bejáratott belső kommunikációs csatornáik, nem minden munkavállalójuk rendelkezik e-mail címmel és/vagy saját számítógéppel, fizikai területen dolgozik a foglalkoztatottaik többsége, vagy esetleg az ország különböző pontjain lévő telephelyek összekapcsolását kell megoldaniuk.

A Blue Colibri App az előbb említett kihívások mindegyikére kínál egy modern, digitalizált belső kommunikációs felületet, amelynek a kifejezetten kríziskommunikációra létrehozott platformját a Blue Colibri App Smartot a járványhelyzettel egyidőben 3 hónapig ingyenessé tették minden érdeklődő vállalat számára. A cégek többsége, akik korábban hónapokig, esetleg évekig gondolkodtak a szervezeti kommunikáció innovatív átalakításában, többségében 1-2 hét alatt bevezették a rendszert. Tapasztalataik alapján pedig a krízist fel lehet fogni úgy is, mint egy remek lehetőséget a korábban elódázott szervezeti problémák orvoslására.

Egy 20 éve bevett gyakorlat leváltása alig 3 nap alatt

A Praktiker Kft. is lehetőségként ragadta meg a koronavírus okozta rendkívüli helyzetet. 1600 munkavállalójukból 1350 kékgalléros, akik 20 áruházban dolgoznak szerte az országban. A kereskedelmet fokozottan érintette a járványhelyzet, így a Praktiker Kft. a szervezeti egység fenntartását és a dolgozók motiválását tűzte ki a zászlajára.

Eredetileg 2020 májusára tervezték a Blue Colibri App bevezetését, de a járványhelyzet jócskán felülírta az előzetes terveket. 2-3 nap alatt lezajlott a teljes bevezetés, és az 1600 munkavállaló nagy része (75%) mindössze 3 nap alatt beregisztrált a felületre. A járványhelyzet alapvetően megkövetelte a direkt és azonnali információáramlást, így a felületet elsődlegesen arra használták, hogy a vírussal kapcsolatos információkat, valamint ügyvezetőjük videós bejelentkezéseit közvetlenül eljuttassák a kollégákhoz. A Blue Colibri App belső kommunikációs felületén keresztül közvetlenül léphet kapcsolatba a Praktiker Kft. ügyvezetője az 1600 munkatárssal. A legnépszerűbb tartalmak az ügyvezetői videók, ezek nézettsége kimagasló.

Amikor közvetlenül az ügyvezető szól több mint 1000 munkavállalóhoz egy időben

Az ügyvezető igazgatónknak nagyon karizmatikus személyisége van, kifejezetten népszerű a kollégáink körében, a jelenléte pedig elengedhetetlen az áruházainkban, valamint most már online is – emelte ki Márton Katalin, a Praktiker Kft. HR és CSR vezetője. – Az alkalmazás hidat teremt az ügyvezetőnk és a munkavállalók között, mindenki ugyanazt az információt kapja, ráadásul első kézből. Ezzel megelőzzük a folyósói és öltözői pletykákat, hiszen hitelesen, közvetlenül és azonnal tudunk szólni mindenkihez.”

A felület PrakTEAM néven került bevezetésre, amely korábban a 20 éve működő belső offline újságuk volt, ezen keresztül juttatták el a stratégiai jellegű és informálisabb tartalmakat munkatársaikhoz. Azonban sokszor találtak az áruházakban megmaradt, porosodó példányszámokat, így felmerült bennük a kérdés, vajon tényleg eljutnak az információk a munkatársakhoz? Az újságot átültették a Blue Colibri App belső kommunikációs rendszerébe, amelyen keresztül a statisztikáknak köszönhetően egyszerűen monitorozható a belső kommunikáció hatékonysága. A Praktiker Kft. munkatársai bármikor nyomon követhetik, hogy mely információkat érdemes megosztani, milyen gyakran és mely napszakban.

Több száz kilométeres távolságban is folyamatos kapcsolattartás

A Volvo Hungária Kft.-nél a legnagyobb kihívást a jelentős fizikai állomány (65%) megszólítása és az ország különböző pontjain szétszórt telephelyek összekötése jelentette. Ahogy a Blue Colibri App év eleji országos belső kommunikációs felméréséből kiderült, az e-mail a legkurrensebb belső kommunikációs csatorna a vállalati szférában. Annak ellenére is, hogy a gyártóvállalatok többségében céges e-mail cím hozzáféréssel a fizikai munkavállalók elenyésző hányada rendelkezik. A Volvo Hungária Kft. célja egy olyan platform megtalálása volt, amely kiváltja az e-mailt és a papíralapú kommunikációt.

A felület bevezetése a koronavírus-járvány kirobbanásával esett egybe, így az előkészítés rekordidő alatt, alig két hét alatt lezajlott. „A krízis során alapvető fontosságú volt, hogy a munkavállalóinkat gyorsan és hatékonyan el tudjuk érni. Hatalmas volt az információéhség, amit szerettünk volna minél előbb kielégíteni. Szükség volt arra, hogy a dolgozóink egytől egyig tudják, mire számíthatnak, és ezt mi a lehető leggyorsabban kommunikáljuk feléjük” – mondta Váncsodi Réka, a Volvo Hungária Kft. marketingkommunikációs igazgatója. A veszélyhelyzet kihirdetésével egybeeső bevezetés pozitívan hatott a kollégák fogadókészségére, nyitottan álltak az új felülethez, ezt mi sem példázza jobban, hogy a rendkívüli körülmények ellenére alig több mint 1 hónap alatt a vállalat 230 dolgozójából 88 százalék regisztrált a felületre.

Többé nem kérdés, hogy célba ér-e az információ

A Blue Colibri App felületén lehetőség van konkrét statisztikák mentén visszamérni a tartalmak elérését és olvasottságát, ezáltal a kommunikáció sikerességét. Ennek köszönhetően a vállalat egyértelmű képet kap arról, melyek azok a belső kommunikációs irányelvek, amelyeket követve a munkavállalókat be tudják vonni a vállalat körforgásába. „A belső kommunikációt a cégek szinte mindegyikében erős kritikával illetik a dolgozók. Általában nem elégedettek az információáramlással, úgy érzik, kimaradnak a kommunikációból. A Blue Colibri App alkalmazásával ezen mindenképp tudunk javítani, hiszen a felületen minden fontos információ elérhető és visszakereshető. A munkavállalóink így jobban a cég életének részeseivé válhatnak” – emelte ki Váncsodi Réka.

Nemcsak a jövő, hanem a ma szervezetének is kommunikációs alapját jelenti

A Blue Colibri App rendszerét használó vállalatok szerint a Blue Colibri App felülete nemcsak a jövő szervezetének a kommunikációs alapja, hanem már most elengedhetetlen kommunikációs eszköz a vezetőknek és a munkavállalóknak. Ha szeretnél többet megtudni a Blue Colibri App rendszeréről és meghallgatnád Márton Katalin és Váncsodi Réka tapasztalatait élőben, jelentkezz a Blue Colibri App május 21-én tartandó ingyenes Új kihívások – forradalmi megoldások a belső kommunikációra című webináriumára! A regisztrációhoz kattints ide!

Ha valamikor, akkor most érdemes belevágni a belső kommunikáció fejlesztésébe

Az újrainduló vállalatoknál, intézményeknél kulcskérdés lesz a hatékony, gyors és célzott belső kommunikáció megteremtése. A jelenlegi helyzetben meg kell oldani az új belépő kollégák onboardingjának, a munkavállalók képzésének és további HR adminisztrációs folyamatok (pl: bérpapír átadásának) online folyamatát és csatornáit. Közben a munkavállalók részéről soha nem látott nyitottság mutatkozik az olyan egyszerű és hatékony rendszerek használata iránt, amely biztosítja az azonnali információhoz jutást és lehetőséget ad a visszajelzésekre is. Ezekben a kihívásokban segít a Blue Colibri App, amely nemcsak a krízis idején, hanem most az újraindulásnál is (2020. augusztus 31-ig történő bevezetés esetén) 3 hónapos díjmentes időszakkal biztosítja minden partnerüknek a SMART csomagot. Részletek és kapcsolat: bluecolibriapp.com

(x)

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az elmúlt és a mostani hetek már a visszarendeződésen való gondolkozás jegyében teltek/telnek. Ehhez szeretnénk segítséget nyújtani.

Tippek, amivel a HR időt, pénzt spórol és/vagy lojalitást nyer! Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés