hirdetés
hirdetés

Nagy Employer Branding Nap 2019

Egy jó munkáltatói márka nem csöpög a cukormáztól

Dr. Szilágyi Judit, a Come & Grow ügyvezetője a Nagy Employer Branding Napon arról beszélt, hogy a trendi szlogenek olykor csalókák, és ne akarjunk elhitetni olyat a cégünkről, ami nem fedi a valóságot. Szó esett arról is, hogy milyen kultúrát érdemes zászlóra tűzni ahhoz, hogy biztos alapokra építkezhessünk.

Mi is tulajdonképpen a munkáltatói márkaépítés célja? Az, hogy olyan munkahelyet hozzunk létre, ahol az emberek szívesen dolgoznak és amivel ki lehet tűnni a tömegből. Sok cég éppen ezért össznépi vidámparképítésbe kezd és elindul a verseny: hol jobb a gyümölcsnap, hol van több csocsóasztal... Ismerős? Sajnos a vállalatok rengeteg erőforrást költenek erre, de egy idő után ez már nem lelkesíti az embereket. 

A kultúra megeszi a stratégiát reggelire

A kultúra kialakításában - annak lenyomatában, hogy mi hogyan is csináljuk a dolgainkat -, a vezetőnek kulcsfontosságú szerepe van. Gyakran azonban éppen a vezető az, aki nem értik a munkáltatói márkát. Judit kétfajta kultúra kialakítását tartja fontosnak: a tisztelet és a tanulás kultúráját.

A Deloitte egyik kutatása alapján a fiatalok azt vallották, hogy nem állnak készen a IV. ipari forradalomra és erre a helyzetre a vezetőjüktől várják a megoldást! Még megdöbbentőbb talán, hogy csupán a 20%-uk gondolja úgy, hogy rendelkezik a megfelelő kompetenciákkal. 

A tanulási kultúra egy jó válasz lehet ennek a bizonytalanságnak a csökkentésére, hiszen ezáltal létrejön egy fejlesztési folyamat, melyben folyamatos az értékelés, a visszajelzés adása és kapása, és lehetővé válhat az erősség alapú fejlesztés is. Fontos kiemelni, hogy végre rá kell jönniük a cégeknek, hogy évi 1-2 tréning nem elég, azzal ugyanis nem oldjuk meg a problémákat.

Csak semmi cukormáz!

A tisztelet kultúrája pedig azt takarja, hogy azt mutatjuk kifelé is, akik valójában vagyunk, élünk a munkavállalók felhatalmazásával, tiszteljük egymás idejét és igényeit. Higgyük el, hogyha mi valamit szeretünk egy cégben, akkor az eladható. Nem kell olyan trendi szlogenekkel villogni, amik nem is jellemzik a vállalatot. A hazugság úgyis előbb utóbb kiderül...

A munkáltató márkát nem most írjuk, az már létezik

Valójában nem most kell kialakítani, hogy kik vagyunk, hogy milyen nálunk dolgozni, ez ugyanis már létezik. Rajtunk áll azonban, hogy ezt hogyan kommunikáljuk és hogyan alakítjuk!

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

hirdetés