Építsd a márkád!
Egekbe szökő fluktuáció a szállodaiparban, ez lehet rá a gyógyír
Egyre több hazai szálloda ismeri fel, hogy a vendéglátásban tapasztalható óriási fluktuációra az integrált employer branding stratégia adhat hatékony megoldást. A tapasztalatok szerint az egyszeri kampányok nem működnek, a munkáltatói márkaépítést az üzleti stratégiába integrálva lehet hatékonyan megvalósítani.
Hazánkban a 300 szobásnál nagyobb szállodákban 31 százalékos, a 100-200 szobás szállodák esetében 54 százalék felett volt tavaly az éves fluktuáció a munkavállalók körében a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége felmérése szerint, melyben 84 tagszálloda vett részt. A Szövetség elmondása szerint évről évre nő a fluktuáció a hazai szállodaiparban, a problémát pedig csak tetézi, hogy a szállodák átlagosan 3-5%-kal növelnék az alkalmazottak számát, ha tudnák.
Felszíni megoldások helyett, ássunk mélyre!
A növekvő fluktuációra a magyarországi szállodák a legtöbb esetben kampányszerű válaszokat igyekeznek adni, például céges kirándulásoktól vagy egyszeri juttatásoktól várják a megoldást. „A hazai munkáltatók többsége tévesen azt gondolja, hogy az employer branding egyenlő a babzsákkal és a gyümölcsnappal, ez azonban hibás megközelítés. A munkáltatói márkaépítés akkor tudja elérni a célját, ha a vállalati stratégiáját támogatva képes számokkal kimutatható üzleti eredményt produkálni.” – mondja Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója, Chief Fizz Offizzere.
Az eddigi kampányszerű megoldáskereséssel felhagyva a hazánkban 19 szállodával jelen lévő Accor hotellánc is az integrált stratégiai szemlélet felé fordulva igyekszik bevonzani és megtartani a tehetségeket. Első lépésként a felsővezetőkkel készítendő átfogó interjúk, majd az 1200 alkalmazott preferenciáinak és elvárásainak felmérése után az Accor a Brandfizz employer branding szakértőivel építi ki azt a munkáltatói márkaépítési stratégiát, mely szervesen illeszkedik a vállalat működésébe, és már rövid távon is üzleti eredményeket hoz. A vállalatnál dolgozók munkavállalói preferenciáinak felmérése azt a célt szolgálja, hogy átfogó adatokat kapjanak arról, hogy a dolgozóknak mi fontos a munkahelyen, és ehhez képest mit tapasztalnak az Accornál. Tíz főkategória (például: csapat, kompenzáció, vezetők, munkahelyi környezet, rugalmasság) mentén harmincöt dimenziót vizsgál a módszertan, majd a válaszok alapján fókuszcsoportos felmérést is végeznek.
Az Accor középtávú célja a növekedés támogatása új kollégák bevonzásával, valamint a kulcsemberek megtartása. Az idei év fókuszai között szerepel a frissdiplomások megszólítása, valamint a szakgimnazisták esetében is aktívan részt vesznek az utánpótlás képzésében. Az egyetemi kapcsolatok fejlesztésével az a vállalat célja, hogy belekapcsolódjon az oktatásba és vonzóbbá tegye a szállodaláncot a hallgatók körében. „Akárcsak a vendégeinknek, 2020-ra a munkavállalóinknak is több mint 50 százaléka az Y generációból kerül ki, mi pedig szeretnénk megérteni, hogy mi fontos számukra egy munkahelyen, és pontosan azt nyújtani. Kollégáinkat ugyanúgy élmények és benyomások érik szállodáinkban, mint vendégeinket, ezért szeretnénk átfogó stratégiával közelíteni a munkáltatói márkaépítés felé.” – mondja Komlósi Gabriella, az Accor HR managere.
HA KÍVÁNCSI VAGY A LEGJOBB HAZAI MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉSI GYAKORLATOKRA, LÁTOGASS EL MÁJUS 14-EI RENDEZVÉNYÜNKRE!
Employer Branding Award 2018 Winner’s Conference
Program
13.00 - 13.30 Regisztráció
13.30 - 13.40
Megnyitó
Kádár Balázs, az Employer Branding Award létrehozója
13.40 - 14.00
Digital Media Campus, a Ringier Axel Springer Magyarország belső képzési programja
Maróy Krisztina, Ringier Axel Springer Magyarország
A Digital Media Campus vezetője
Employer Branding Kampány kategória - Közepes vállalat
14.05 - 14.25
Fiatalokhoz szóltunk. Sikerült!
Basky Balázs, Roar
Unit Manager
Employer Branding Éves Stratégia kategória - Közepes vállalat
14.30 - 14.50
Ahol működik a kémia
Kovács Zsuzsa, Celanese Magyarország
Kommunikációs és Employer Branding specialista
Employer Branding Éves Stratégia kategória - Közepes vállalat
14.55 - 15.15
Dreher Inside - Employer Branding a 2018-as DreherFeszten
Tókos-Tari Szilvia, Dreher Sörgyárak Zrt.
HR Business Partner
Employer Branding Kampány kategória - Nagyvállalat
15.20 - 15.40 Kávészünet
15.40 - 16.00
OTP Bank - Közelebb a céljaidhoz
Gáspár Bence, OTP Bank
Főosztályvezető, Marketing és Komm. Igazgatóság, Kommunikációs és Társadalmi Kapcsolatok Főosztály
Employer Branding Éves Stratégia kategória - Nagyvállalat
16.05 - 16.25
#praktikercsalád
Márton Katalin, Praktiker
HR vezető
Pályázott kategória: Employer Branding Éves Stratégia
16.30 - 16.50
A most munkáltatója (Őszi kampány)
Hinterstein Anikó, Magyar Telekom
Recruitment és employer branding teamvezető
Fődíj - Kategóriák feletti
16.55 Zárszó
Moderátor: Kádár Balázs, Managing Partner, Bindermann / The Employer Branding Company
Az MPRSZ Employer Branding Tagozat vezetője és az Employer Branding Award létrehozója
Részvételi díj: 27 900 Ft + áfa / fő
MPRSZ tagoknak 20% kedvezmény: 22 320 Ft + áfa / fő
A jelentkezési lap letöltéséhez kattints a képre:
Időpont: 2019. május 14. (13.00 - 17.00)
Helyszín: Premier Kultcafé (1085 Budapest, Üllői út 2-4.)
Kontakt: Szebek Rita,
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
, 06 1 430 4568