hirdetés
hirdetés

Rotáció

Cserélsz velem munkakört egy kicsit?

A nagyvállalatoknál jól bevált rotálás egyrészt jó eszköz a kiégés megelőzésére, másrészt a segítségével csökkenthetjük a fluktuációt. Ugyanakkor abban az esetben is hasznát vehetjük, ha valaki előrébb szeretne kerülni a ranglétrán, vagy csak szívesen megismerne több területet.

Természetesen az előrejutás érdekében történő rotációnak is megvan a maga hátránya, hiszen nem biztos, hogy egy jó értékesítő ugyanolyan jó lesz marketingesként is, tehát az is elképzelhető, hogy a rotáció éppen a vágyott előléptetés gátjává válik. Másrészt viszont akármennyire tehetséges valaki az új szerepben, még így is lesz egy átmeneti állapot, amíg beletanul a munkába. Ezért a teljes rotáció helyett lehet átmeneti feladatcserében is gondolkodni, hiszen nem véletlenül mondják, hogy: „Kis lépésekkel is el lehet jutni a célig…”

Titkos vágyak, ha kiderülnek…

Hadd osszak meg egy ezzel kapcsolatos történetet. Pár hete egy kreatív írás tréningen jártam a csapatommal, ahol egy egész napon át csiszoltuk az íráskészségünket. Két olyan kolléganőm is részt vett a programon, akiknek a munkaköréhez nem feltétlenül szükséges a jó íráskészség, de érdekelte őket a képzés, ezért eljöttek. Egyikük a munkaideje nagy részében számlákat állít ki, és az ehhez kapcsolódó információkat egyezteti rövid e-mailekben, másikuk pedig az irodánkhoz tartozó feladatok elvégzése közben jellemzően szintén nem több oldalas litániákat szokott írni.

Mindketten nagyon élvezték a félnapos programot, és kiderült, hogy az egyik kolléganő szabadidejében előszeretettel ír meséket és sci-fit, másikuk pedig rendszeresen készít Instagram-bejegyzéseket, de már eljátszott a gondolattal, hogy akár hosszabb lélegzetű szövegeket is írna. A marketingesünk erre felkapta a fejét, hiszen számára nem kis feladat hetente három hírlevelet és napi három posztot megfogalmazni – és máris adta magát a lehetőség az átmeneti feladatcserére! Ezzel a lépéssel mindhárom kolléganő kiégésének esélyét csökkentettük, sőt az új inputok segítségével újszerűbb anyagok születhettek, így mindenki nyert a cserével.

Másokat is buzdítok arra, hogy gyűjtsék össze a munkakörükből, mely feladataikat unják, vagy mi az, amit szívesen kölcsönadnának másnak egy időre. Lehet, hogy valaki titkon éppen arra vágyik, hogy a mi feladatunkat végezhesse – és fordítva.

Komócsin Laura, business coach
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! A verseny shortlistesei és nyertesei pontszerzők a Kreatív PR Toplistán! Nevezési határidő: 2018.04.06.

hirdetés