hirdetés
hirdetés

Coaching eszköz

Brainstorming

Amikor meg szeretnénk oldani egy helyzetet, de még nem tudjuk pontosan, hogy hogyan. Ilyenkor az ember hajlamos arra, hogy beszűküljön, és nehezen szakadjon ki egy-egy gondolatkörből. Erre a kiszakadásra, „agyunk ellazítására” ajánlunk néhány trükköt.

Először is vegyük sorba a brainstroming alapszabályait, melyeket érdemes betartani:

• mindenki mondhassa el javaslatát szabadon, legyen motiváló a légkör

• minden ötletet rögzítsünk írásban

• az ötletek nem bírálhatóak, a „rossz” ötlet is elindíthat egy másik gondolatot

  1. 10 + 10 perc

Ez az eszköz a „bemelegítés”, agyunk felkészítése a szabad asszociációra. Vegyünk elő egy üres lapot, és kezdjünk el írni egy adott dologról minél több megoldási javaslatot. Ez lehet a konkrét kérdés is, de azzal is felkészíthetjük magunkat a kreatív gondolkodásra, ha például egy, a témához nem is kapcsolódó tárgy (például egy gemkapocs) felhasználására írunk össze ötleteket. Az első 10 perc után pihenjünk, zökkentsük ki magunkat a helyzetből, majd üljünk le újra a papírunk mellé. Sokan hitetlenkednek, de a tapasztalat szerint, a második etapban is mindig kerülnek elő újabb és újabb ötletek.

  1. Érzésváltás

A legtöbb ember, amikor opciókon gondolkodik, bezárja magát egy logikus világba. Ez az eszköz abban segít, hogy kimozduljunk innen. Például, ha ötleteinket kiforgatjuk a logikából az alábbi kérdésekkel:

-          Mi lenne ennek a helyzetnek a legviccesebb megoldása?

-          Milyen megoldás döbbentene meg másokat?

-          Mi lenne, ha nem kellene mások érzelmeire tekintettel lennünk?

-          Mit lépnénk, ha nem lennének félelmeink?

-          Mit tenne XY a helyünkben?

-          Mit tettem volna én 10 évvel ezelőtt egy ilyen helyzetben?

És így tovább…

  1. Lexikonfelütés

Ez az eszköz a kérdésre való fókuszálást erősíti. Hogyan tudunk bármilyen szót beleilleszteni az adott kérdéskörbe. Asszociáljunk szabadon. Oda nem illő szavakat hozzunk be, és alakítsunk ki velük a kérdéshez illeszkedő gondolatokat. Sokszor teljesen váratlan megoldások születnek meg így.

Komócsin Laura
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: 10.25. Kapunyitás: 19 óra

Workshop az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletéről, közismertebb nevén a GDPR-ról november 10-én.

Facebook és Instagram hirdetések kezelése a gyakorlatban november 16-án.

Minden gallérhoz másképp kell szólnunk HR-eseként? Kiderül a november 21-i workshopunkon, ahová kék gallérosokra specializálódott HR-eseket várunk.

Hr-esként Ön hol nézi meg először egy jelölt profilját? És kiről mit árul el az adatlapja? És azt vajon tudja, hogy a jelöltek hol és hogyan keresnek a legaktívabban munkát? Workshopunkon mindenre választ kap. November 21. 09:00

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

hirdetés