hirdetés
hirdetés

Toborzási piac

A vállalatok fele teljesen beszüntette toborzási tevékenységét

A vállalatok fele teljesen beszüntette toborzási tevékenységét, ugyanakkor egyes piaci szegmensekben a korábbi igények növekedésére is találni példát – áll a Trenkwalder munkaerőpiaci áttekintésében. A munkaerő-közvetítő és - kölcsönző társaság várakozásai szerint a most tapasztalható válság mély, de viszonylag rövid (három-hat hónapos) lefutású lesz.

A koronavírus néhány nap leforgása alatt gyökeresen megváltoztatta a munkaerő-toborzási piacot. Az elmúlt egy hét során a Trenkwalder több mint 200 partnercéggel egyeztetett, ezeknek 50 százaléka átmenetileg teljesen felfüggesztette toborzási tevékenységét. E társaságok jelenleg a tömeges elbocsátások elkerülésének lehetőségeit mérik fel, első lépésként főként állásidő bevezetésével vagy szabadságok kiadásával igyekeznek időt nyerni. A megkérdezett cégek 45 százaléka ugyanakkor – legalább bizonyos munkakörökre – továbbra is igényel toborzási támogatást. 

Ágazatok szerint logikus módon azokban a szegmensekben érezhető a legnagyobb visszalépés a toborzásban, amelyeket a járványhelyzet a legközvetlenebbül sújt: a nemzetközi fuvarozás és személyszállítás, a szálloda- és vendéglátóipar, rendezvényszervező és turisztikai tevékenységek. Szintén csökkenő toborzási igényt támaszt a klasszikus termelést végző iparvállalatok többsége, különös tekintettel a gépiparra.

Ezzel egyidejűleg néhány területen pótlólagos munkaerőkereslet is mutatkozik: fizikai alkalmazottakra az agrár- és élelmiszeripari szektorban, a belföldi logisztikában (házhozszállítások), a kiskereskedelemben, illetve a gyógyszeripari területen nőtt meg az igény, míg a szellemi területen az ügyfélszolgálati tevékenységek, a pénzügyi szolgáltató központok támogató funkciói, illetve a termeléshez kapcsolódó mérnöki pozíciók kapcsán nőtt meg a kereslet. 

„Arra számítunk, hogy a jelenlegi válság nem csupán kiváltó okában, hanem ebből fakadóan időbeli lefutásában is jelentősen különbözni fog a legutóbbi, 2008-as válságtól: látunk rá reményt, hogy a munkaerőpiac jelenlegi krízise nem tart tovább hat hónapnál – magyarázza G.Nagy Balázs, a Trenkwalder ügyvezetője. – Azt tapasztaljuk, hogy a partnercégek többsége is egyelőre azt reméli, hogy a válság lefutása kellően gyors lesz ahhoz, hogy nem kényszerülnek tartósan leépíteni termelőkapacitásaikat. Kétségtelen ugyanakkor, hogy számottevő esély mutatkozik egy ennél hosszabb ideig elhúzódó válságra is, ami az egyes szektorokon átnyúló, a koronavírus miatt közvetlenül nem érintett területekre is átterjedő további komoly lavinát indíthat el.”

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés