hirdetés
hirdetés

Értékteremtő spirál

A vállalati egészségkultúra az új CSR!

Vitathatatlan tény, hogy az egészséges életmódra nevelés össztársadalmi érdek. Annak a szervezetnek, mely hatékonyságnövelésre, profitmaximalizálásra törekszik, a munkáltatói gondoskodást, és ebben a legfontosabb szerepet játszó vállalati egészségkultúrát felsővezetői elkötelezettséggel, vállalati szintű stratégiai prioritássá kell tennie, és már nem elég HR-gesztusként gondolni ezekre az intézkedésekre.

A vállalati egészségkultúra ugyanis nemcsak az egyén szintjén jelenik meg, eredményez produktívabb, kreatívabb, motiváltabb, kevesebbet betegeskedő munkavállalót, hanem értékteremtő spirálként megjelenik a vevői oldalon mint pozitívabb brand-image, mint jobb minőségű szolgáltatás, pénzügyi szinten pedig mint nagyobb bevétel és kisebb költség, azaz magasabb jövedelmezőség.

A jól megtervezett és átgondolt egészségkultúra lojalitást növel, a különlegesség érzetét kelti, s olyan plusz törődést közvetít, mely túlmutat a versenyképes fizetésen és a babzsákon.

Makroszinten pedig egészségesebb és boldogabb társadalmat teremt.

10 rejtett faktor, amely beindítja az értékteremtő spirált

Vállalati szinten ezek azok a „rejtett” faktorok, amelyek segítenek a munkavállalóknak a döntésben, és marasztalják sok évig a dolgozókat az adott vállalatnál, csökkentve ezzel a munkahelyi frusztrációt, stresszt és az annyira rettegett fluktuációt:

  1. Prevenció – szűrővizsgálatok, életmód tanácsadás stb.
  2. Egészséges táplálkozás – egészséges ételválaszték a menzán, gyümölcsnap stb.
  3. Munkahelyi sport – tömegsportversenyeken való közös részvétel, sportnap, multifunkcionális sportbérlet stb.
  4. Egészség-,és balesetbiztosítás
  5. Gyerekbarát vállalati kultúra – gyermekvállalás elősegítése, extra szabadság, gyereksarok, céges gyerektábor, napközi stb.
  6. Rekreáció – masszázs, meditációs programok stb.
  7. Munkakörnyezet – ergonomikus bútorok, gerincbarát székek, csökkentett zajszint, szemkímélő képernyő stb.
  8. Dohányzásról való leszoktatás – kezelések, leszokást ösztönző programok, versenyek stb.
  9. Mentális egészség – coach, pszichológus, pihenőszoba, közösségi tér, extra szabadnap stb.
  10. Környezettudatos közlekedés járműflotta-választás, biciklivel a munkába program, céges bicikli stb.

Te már így csinálod?

A fenti megfontolások hívták életre a beneFIT Prize díjat. Az All You Can Move SportPass (AYCM) és a Humánpolitika.com közhasznú egyesület által 2019-ben közösen megalapított díj célja azon vállalatok díjazása és bemutatása, akik a társadalmi felelősségvállaláson immár a dolgozókba fektetett egészségprogramot értik.

A beneFIT Prize pályázat keretein belül a pályázó vállalatnak lehetősége van bemutatni minden olyan módszert és programot, amellyel gondoskodó, egészségtudatos vállalatként támogatják a munkavállalói jóllétet. A két körös pályázatra 2019. szeptember 9-től, kis-, közép -, és nagyvállalati kategóriában lehet nevezni 2019. október 15-ig, a pályázat menetéről bővebb információk itt találhatók.

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

hirdetés