Értékteremtő spirál
A vállalati egészségkultúra az új CSR!
Vitathatatlan tény, hogy az egészséges életmódra nevelés össztársadalmi érdek. Annak a szervezetnek, mely hatékonyságnövelésre, profitmaximalizálásra törekszik, a munkáltatói gondoskodást, és ebben a legfontosabb szerepet játszó vállalati egészségkultúrát felsővezetői elkötelezettséggel, vállalati szintű stratégiai prioritássá kell tennie, és már nem elég HR-gesztusként gondolni ezekre az intézkedésekre.
A vállalati egészségkultúra ugyanis nemcsak az egyén szintjén jelenik meg, eredményez produktívabb, kreatívabb, motiváltabb, kevesebbet betegeskedő munkavállalót, hanem értékteremtő spirálként megjelenik a vevői oldalon mint pozitívabb brand-image, mint jobb minőségű szolgáltatás, pénzügyi szinten pedig mint nagyobb bevétel és kisebb költség, azaz magasabb jövedelmezőség.
A jól megtervezett és átgondolt egészségkultúra lojalitást növel, a különlegesség érzetét kelti, s olyan plusz törődést közvetít, mely túlmutat a versenyképes fizetésen és a babzsákon.
Makroszinten pedig egészségesebb és boldogabb társadalmat teremt.
10 rejtett faktor, amely beindítja az értékteremtő spirált
Vállalati szinten ezek azok a „rejtett” faktorok, amelyek segítenek a munkavállalóknak a döntésben, és marasztalják sok évig a dolgozókat az adott vállalatnál, csökkentve ezzel a munkahelyi frusztrációt, stresszt és az annyira rettegett fluktuációt:
- Prevenció – szűrővizsgálatok, életmód tanácsadás stb.
- Egészséges táplálkozás – egészséges ételválaszték a menzán, gyümölcsnap stb.
- Munkahelyi sport – tömegsportversenyeken való közös részvétel, sportnap, multifunkcionális sportbérlet stb.
- Egészség-,és balesetbiztosítás
- Gyerekbarát vállalati kultúra – gyermekvállalás elősegítése, extra szabadság, gyereksarok, céges gyerektábor, napközi stb.
- Rekreáció – masszázs, meditációs programok stb.
- Munkakörnyezet – ergonomikus bútorok, gerincbarát székek, csökkentett zajszint, szemkímélő képernyő stb.
- Dohányzásról való leszoktatás – kezelések, leszokást ösztönző programok, versenyek stb.
- Mentális egészség – coach, pszichológus, pihenőszoba, közösségi tér, extra szabadnap stb.
- Környezettudatos közlekedés járműflotta-választás, biciklivel a munkába program, céges bicikli stb.
Te már így csinálod?
A fenti megfontolások hívták életre a beneFIT Prize díjat. Az All You Can Move SportPass (AYCM) és a Humánpolitika.com közhasznú egyesület által 2019-ben közösen megalapított díj célja azon vállalatok díjazása és bemutatása, akik a társadalmi felelősségvállaláson immár a dolgozókba fektetett egészségprogramot értik.
A beneFIT Prize pályázat keretein belül a pályázó vállalatnak lehetősége van bemutatni minden olyan módszert és programot, amellyel gondoskodó, egészségtudatos vállalatként támogatják a munkavállalói jóllétet. A két körös pályázatra 2019. szeptember 9-től, kis-, közép -, és nagyvállalati kategóriában lehet nevezni 2019. október 15-ig, a pályázat menetéről bővebb információk itt találhatók.