hirdetés
hirdetés

Régi kihívások új köntösben

A tehetségek bevonzása most sem lett könnyebb: ilyen az „új normális”

Az Universum Global 1100 vezetővel készített kutatást a munkáltatói márkaépítés és a toborzás területén a járványidőszak alatt megélt kihívásokkal és a megváltozó gyakorlatokkal kapcsolatban.

A toborzási környezet nem lett egyszerűbb 

A felmérésből kiderült, hogy a rekord magas munkanélküliség ellenére a tehetségeket továbbra is nehéz bevonzani. Ehhez hozzájárulhat az is, hogy most még kevésbé kockáztatnak azok, akiknek stabil munkahelyük van. A toborzási igények változatlanok a nagyvállalatok körében, a legtöbben tartani kívánják magukat az eredeti toborzási tervekhez. Globálisan 20% gondolja azt, hogy a következő 12 hónapban a toborzás le fog lassulni, Kínában ez az arány 34%, Németországban pedig 18%. 

A startupok vesztettek vonzerejükből

Míg 2018-ban a megkérdezett nagyvállalatok 38%-a tartott attól, hogy a startupok elhalásszák előlük a tehetségeket, addig ebben az évben mindössze a nagyvállalatok 17%-a aggódik emiatt. A startupok a járvány hatására elvesztették vonzerejüket, ugyanis sokkal erőteljesebben érintette őket a válság, mint a nagyobb vállalkozásokat. 

Most az agilitás és a nyitottság a menő

Az Universum kutatása alapján mára nem a specifikus képességek, hanem a tanulásvágy, a nyitottság és az agilitás a vezető vonzerő, amit egy-egy jelöltnél keresnek. Az agilitás lehetővé teszi ugyanis, hogy az új szituációkhoz, technológiákhoz könnyebben alkalmazkodjunk. 

Régi kihívások új köntösben

Azt is megmutatja a felmérés, hogy a vezetők úgy ítélik meg, az elkötelezettség kialakítása most fontosabb, mint valaha. Sokan aggódnak, hogy a távmunka izolációhoz és a munkahelyi kapcsolatok elvesztéséhez vezethet, mások viszont hatalmas lehetőséget látnak a rugalmas munkavégzésben. Egyesek szerint innentől hibrid módon fogunk dolgozni, azaz tartósan keveredik majd az otthoni és az irodai munkavégzés.

 

SZÍVESEN HALLANÁL TÖBBET A TOBORZÁS/KIVÁLASZTÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEIRŐL? GYERE EL ONLINE MATCHMAKING KONFERENCIÁNKRA!

HR-eseknek, toborzóknak ingyenes!

Toborzás/kiválasztás online konferencia DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK

Időpont: 2020. július. 23. 14:00

A HRPWR.HU és az Üzlet&Pszichológia szaklapok bemutatják a MATCHMAKING - Online toborzás/kiválasztás konferenciát, melynek fő témája:

DIGITALIZÁLVA - ÚJ MEGOLDÁSOK

A COVID alatt sokan elveszítették a munkájukat, míg mások pont akkor álltak munkába. Sok vállalatnál nem állt le a toborzás és a felvétel. Mit tanultak ők a digitalizált folyamatokból, milyen jó gyakorlatokat tartanak meg, és egyáltalán, hogyan alakította át a COVID a munkaerőpiacot és a recruiter folyamatokat?

Program:

14.00 - 14.15 Megváltozott és változóban lévő munkaerőpiac COVID alatt és után
Dencső Blanka, Piackutatási szakértő, Profession.hu
Mit tapasztalnak az ország vezető állásportáljánál, hogyan változott a COVID hatására a munkaerőpiac és azon belül is a keresések száma, típusa? Jó tanácsok a hallgatóságnak.

14.15 - 14.25 A chatbotok és a mesterséges intelligencia a toborzásban
Dr. Baltay Kristóf, Ügyvezető, ChatBoss Kft.
Sok időd megy el a megfelelő jelöltek felkutatására és előszűrésére? Ahelyett, hogy újra és újra ugyanazokat a kérdéseket teszed fel minden egyes pályázónak, inkább értékesebb dolgokra fordítanád a munkaidőt, tudva azt, hogy ezt megoldja helyetted más? Hasznos lenne, ha egy gombnyomásra statisztikát kapnál a jelentkezőkről? Te is érzed, hogy a jövő a digitális megoldások irányába mutat? Ha IGEN a válasz az előbbi kérdésekre, akkor ismerkedj meg a ChatBoss candidate search chatbotjával!

14.25 - 14.35 Paradigmaváltás 1-2 hónap alatt egy nagybank toborzásában?
Demeter Marcell, Talent Acquisition Team Leader, Raiffeisen Bank
A Raiffeisen Bank Hungary a COVID előtt is sikeres, 100 százalékban in-house toborzást folytatott, de a járvány természetesen rájuk is hatással volt. Míg a legtöbb cégnél a toborzások leállításával és esetleges leépítésekkel igyekeztek spórolni, ők inkább felpörgették a recruitmentet, ebből kovácsolva versenyelőnyt. Mik voltak a kihívások és megoldások mind emberi, mind technikai oldalról? Elmondják.

14.35 - 14.45 Hogyan segíti egy vállalati kommunikációs multiplatform a toborzást?
Barathi Tamás, Alapító, Blue Colibri App
A Blue Colibri egy komplex vállalati belső kommunikációs multiplatform, használható akár saját mobiltelefonon, desktopon, kihelyezett érintőképernyős eszközökön. A rendszeren keresztül tájékoztathatjuk a kollégákat a nyitott pozíciókról, segíthetjük a belső ajánlás folyamatát. Az új munkavállalókat akár pre-boarding, akár on-boarding időszakban is elérhetjük, előmozdíthatjuk az elkötelezésüket, csökkenthetjük a bizonytalanságukat. A csoportosítás akár azt is lehetővé teszi, hogy külön kezeljünk talent poolt, gyakornoki csoportot és feléjük külön kommunikáljunk vagy alakítsunk ki tudásmegosztó funkciókat.

14.45 - 14.55 Hogyan toborozzunk havi 1000 embert?
Rönky Balázs, Ügyvezető, Online Fejvadász
2016 óta foglalkoznak online munkaerő toborzással. Ezen időszak alatt havonta 1000 – 1500 fő közötti jelentkezőt „szállítottak” olyan megbízóknak, mint a FürgeDiák Iskolaszövetkezet, Díjbeszedő Zrt., Swietelsky, Budapesti Kéményseprőipari Vállalat, és munkaerő közvetítő cégek alvállalkozójaként sok más cégnek. Saját szisztémával és HRFlow nevű toborzási rendszerrel dolgoznak, amivel 1 ember is kezelni tudja a jelentkezőket. Ezt a szisztémát és rendszert mutatja be röviden Balázs.

14.55 - 15.05 Digitalizált kiválasztás – két legyet egy csapásra
Füzér Gábor, Ügyvezető, Assessment Systems
Döntések, elemzések, gyorsaság a jelölt részéről! Az üzleti szimuláció használata a kiválasztásban hozzájárul ahhoz, hogy több más készség is pontosabban mérhetővé válik. Olyan készségek, mint a gyakran keresett komplex látásmód vagy üzleti érzék. Ezzel a toborzás mellett, az egész kiválasztási folyamat digitális lesz, amely a jelöltélményt és a munkáltatói márkát is erősíti.

15.05 -15.15 Nemzetközi kitekintés - részletek hamarosan

15.15 - 15.25 A COVID időszak alatti tapasztalatok a gyakorlatban, nem csak kiválasztás téren
Miklós Annamária, HR vezető, INNIO Jenbacher Gas Engines Hungary Kft.
A COVID hatására az INNIO Jenbacher Gas Engines Hungary Kft. is áttért az online kiválasztásra. A kiválasztáson túl, a beléptetés, kiléptetés, integrálási folyamatok is így zajlanak, aminek egy részét meg is tartják a jövőben.


Formátum: élő, interaktív webinárium (cisco webex felületen)

Részvételi díj és regisztráció:
Toborzók/HR-esek számára ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
Más szakterületen dolgozóknak 4 900 Ft + ÁFA/fő.

Válassz az alábbi lehetőségek közül, és kattints:

 HR szakember vagyok, regisztrálok ingyen!
 Más szakterületen dolgozom, szeretnék jegyet vásárolni!*

Regisztrálni 2020. 07. 22. 17 óráig, vagy a workshop maximális létszámáig lehet.

Kontakt: Tóth Jázmin, event manager, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

*Jegyvásárlásnál a 'megjegyzés' fülbe mindenképp tüntesd fel a regisztrálni kívánt felek e-mail címeit, mivel a konferencia elérése e-mail címhez kötött. A regisztráció online, bankkártyás fizetéssel vagy átutalással történik, melyről a megrendelő számlát kap a megadott e-mail címre. A befizetett regisztrációs díj alapján a résztvevőt szintén e-mailen értesítjük a belépéssel kapcsolatos információkról és a konferencia eléréséről.

A jelentkezéssel Megrendelő hozzájárul képviselői és kapcsolattartói személyes adatainak kezeléséhez a szerződés teljesítése és üzleti kapcsolattartás céljából. Hozzájárul továbbá hogy számára a Vállalkozó hírleveleket küldjön. Megrendelő kijelenti, hogy Vállalkozók (Professional Publishing Hungary Kft., ChatBoss Kft., RBL Marketing Kft.) adatkezelési tájékoztatóját megismerte és kifejezetten elfogadja.(https://pphmedia.hu/adatkezeles; https://www.chatbossteam.com/adatvedelmi-tajekoztato/?lang=hu; https://www.online-fejvadasz.hu/adatvedelmi-tajekoztato/).

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Universum Global)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

hirdetés