hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kékgallér

A színfalak mögött a pénz számít leginkább

A pénz a legfontosabb csábítóerő a kékgalléros munkavállalók körében, a jó munkahelyi környezettel pedig könnyebben meg lehet őket tartani. Rövid távon viszont egyértelműen a bérezés nagysága számít minden szempontból. Az egyik legnagyobb állásportál kékgallérosokról szóló előadásából szemezgettünk.

Hiába az egyre nagyobb munkaerőhiány, hiába a rekord gyorsaságú béremelkedés, továbbra is a fizikai dolgozók a legrosszabbul fizetett munkavállalók a munkaerőpiacon. A segédmunkások bruttó 208 ezer forintos, valamint a szakmunkások és a szolgáltatási szférában dolgozók 258 ezres átlagfizetése messze elmarad a 300 ezer forintot túllépő országos átlagtól. Holott ők ennél többet szeretnének kapni, hiszen az önéletrajzokban megadott fizetési igényeik ennél magasabbak: az előbbi munkavállalói csoport átlagosan 220 ezer forintot kérne, utóbbiak pedig 260 ezret. Mindez a Workania.hu állásportál adatbázisának elemzéséből derült ki.

A cég a szeptember 26-án megrendezésre került „Kékgalléros HR kihívások” c. konferencián olyan kutatási eredményeket mutatott be, melyek azokat az állításokat támasztják alá, miszerint a munkahelyi lojalitást leginkább a jó csapat, a váltást pedig főleg a fizetés nagysága befolyásolja.

Az állásportál egyik nyári felmérése szerint például a kékgalléros dolgozók 70%-a a jó munkahelyi közösséget, 50%-a pedig a fizetést értékeli leginkább a jelenlegi munkahelyén, minden más ennél jóval kevésbé fontos. A bér tehát még a lojalitás tekintetében is minden második dolgozónál lényeges, de ha új lehetőség adódik, akkor a pénz ennél is mérvadóbbá válik. A Workania egy másik online felmérésében arra a kérdésre válaszolva ugyanis, hogy leginkább mi miatt vált valaki munkahelyet, a kékgallérosok 70%-a inkább a magasabb fizetést jelölte a jobb munkahelyi körülményekkel szemben.

„Lehet szépíteni, de nem érdemes. A kékgalléros munkavállalóknak továbbra is a fizetés a legfontosabb tényező a munkahelyen. A munkahelyi közösség szintén nagyon erős tényező a hatékonyság és a motiváció szempontjából, de ha egy új lehetőség és a jelenlegi állás között kell választani, akkor először azt nézik, hol kínálnak többet” – foglalta össze az előadása konklúzióját Sándor István, a Workania.hu account menedzsere.

Mindezt alátámasztja a tény, hogy mennyivel eredményesebbek azok az álláshirdetések, ahol a munkaadók megjelölik a várható bért. Kiderült ugyanis, hogy a Workania oldalán kétszer-háromszor többen jelentkeznek azokra a kékgalléros pozíciókra, ahol a fizetés is szerepel.

Az oldalon például ezt felismerve bevezettek egy új szolgáltatást, aminek köszönhetően az álláskeresők először azt látják, ami a legfontosabb számukra: vagyis, hogy mennyit kínálnak az adott munkahelyen.

„Bevezettük az ún. bérsávot jelölő matricát, ami rögtön a pozíció megnevezése alatt azt mutatja, hogy mekkora a felkínált bér az adott munkahelyen. Fontos újítás, hogy nem konkrét számot kell megjelölniük a munkaadóknak, hanem egy bérsávot, így mindkét félnek van mozgási tere és lehetősége a rugalmasságra” – tette hozzá az állásportál munkatársa. A szolgáltatás bevezetése utáni első tapasztalatok rendkívül pozitívak voltak. „A matricák feltűnőek, hasznosak és praktikusak. De az azért minket is meglepett, hogy ennek köszönhetően milyen gyorsan megemelkedtek az álláshirdetésekre bejövő reakciók. Az álláskeresők szeretik, ha nincs mellébeszélés és konkrét ajánlattal vannak megkínálva” – vonta le a következtetést Sándor István. (x)

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés