hirdetés
hirdetés
hirdetés

Life-long learning

A nyertesek leckéje: építs employer brandet tanulással!

A közelmúltban több példát is láthattunk arra, hogy a vállalatok a tanulást vetik be motivációs eszközként a kollégák megtartására, új munkavállalók toborzásában, vagy éppen az onboarding folyamatában – például az OTP-nél láthattuk egy szép példát erre. De hányféleképpen lehet a tanulást toborzás, onboarding, vagy megtartás céljából felhasználni? Tanuljunk a nyertesektől: a HRKOMM Award 2017 győztes pályázataiból válogattunk!

A Vidanet Zrt. egy dolgozói felmérés során kiderítette, hogy a tanulás – ideértve mind a szakmai, mind a hobbihoz kapcsolódó tanulást – megfelelő motivációs eszköznek bizonyul a kollégák megtartására. Így aztán nem is haboztak, és megalapították a Vidanet Akadémiát. A cél saját megfogalmazásukban „a munkaerő megtartása, a vállalati értékek belső megerősítése, a friss, új tudás befelé áramoltatása, tudásmegosztás és a folyamatos fejlődés" volt.

Vitorlásvezetés és erőszakmentes kommunikáció – többek közt ezeket lehet tanulni a megtartásért indított vállalati akadémián

Az Akadémián szakmai, személyes és motivációs képzésekre iratkozhattak be a dolgozók, akik az Excel-tanfolyamtól kezdve az önismereti tréningen és az erőszakmentes kommunikáción át egészen a vitorlásjogosítvány megszerzéséig számos kurzus közül válogathattak. Az e-learning keretrendszerben mindenki követni tudta az általa elvégzett, a folyamatban lévő, valamint az elérhető képzéseket, és itt az oktatási anyagokat is megoszthatták egymással. A felsőoktatáshoz hasonlóan az összes képzést kreditekkel látták el, így az Akadémia elvégzése tényleg ahhoz hasonló érzés lehet a dolgozónak, mintha az egyetemre iratkozott volna be újra (ráadásul még alap-, mester- és doktori képzéseket is elkülönítettek az Akadémián belül).

A beiratkozást nem tették kötelezővé a dolgozóknak, ennek ellenére nagyon sikeres lett, a visszajelzések alapján elégedettek voltak a választási lehetőségekkel és a képzések megvalósításával egyaránt. A legnépszerűbb képzések az eddigiekben az együttműködő kommunikáció, az önismeret, az időgazdálkodás, az angol nyelvtanfolyam, a kommunikáció a gyakorlatban, a stresszkezelés, valamint a konfliktuskezelés voltak.

Innét lehet letölteni a Vidanet Akadémiát bemutató PDF-et.

Onboarding gamifikálva: tanuld meg a vállalati alapinfókat játékosan!

A Magyar Telekom „Enter – Új belépők orientációs programja” elnevezésű kezdeményezésének célkitűzése az volt, hogy az új belépők számára felhasználói élményt nyújtsanak a vállalati alapinfók átadásában. A tanulás itt adott volt, hiszen ezt a tudást az új belépőknek mindenképp el kell sajátítaniuk, itt inkább a tudás elsajátításának formája az, ami a pluszt adja.

Hogy is néz ki  közelebbről a gamifikált onboarding? Az orientációs kurzus a belépést követően azonnal indul, de rugalmas időbeosztással lehet elvégezni. A tudás átadása játékos formában, online történik, és mindenki kötelezően részt vesz rajta, a gyakornok kollégákat is beleértve. Mindezzel a gyors integrálást kívánták támogatni a vállalati kultúrába, de az is volt a cél, hogy ösztönözzék az átállást egy másfajta tanulási attitűdre.

Enter – Új belépők orientációs programja

Az onboarding megújítása után a fejlesztő és üzemeltető csapat egyértelmű pozitív visszajelzéseket kapott. A program egyik előnye, hogy sok vidéki kollégának az új rendszer segítségével már nem kell havonta felutaznia egy-egy oktatásra.

Innét tüthető le a gamifikált onboardingot bemutató PDF!

A szülők is tanulhatnak, avagy digitális szemléletformálás az employer branding jegyében

A GE Digital budapesti fejlesztőközpontja Szülők Napja néven egy olyan egyedülálló szakmai napot tartott, melynek keretében szakemberei – többek között IT- és szoftverfejlesztő, adatelemző, és internetbiztonsági munkatársak – miniworkshopok keretében mutathatták meg családtagjaiknak, mivel is foglalkoznak mindennapi munkájuk során. Abból indultak ki, hogy a LinkedIn szerint 3-ból 1 szülő nincs tisztában azzal, pontosan mivel foglalkozik a gyermeke. Az esemény célja az volt, hogy a szakemberek rokonai jobban megismerhessék és megérthessék azokat a technológiai változásokat, amelyek alapjaiban formálják át a világot, amiben élünk, és amelyben gyermekeik most is dolgoznak; de egyúttal pozicionálni is szerették volna a GE-t mint a jövő tehetségei számára vonzó, családbarát munkáltatót. Tehát ebben a megoldásban a szülők tanításán keresztül építettek munkáltatói márkát, méghozzá hatékonyan.

A kísérőprogramok közt irodabejárás, GE-kvíz, interaktív fotófal, 360 fokos image videó VR szemüveggel, valamint Facebook live stream is szerepelt (12). Ezek keretében kötetlenebb formában adtak lehetőséget a résztvevőknek, hogy közelebbről megismerhessék a vállalatot és annak kultúráját.

A GE Szülők Napja videója:

A PPH Media tavaly első ízben meghirdetett HR kommunikációs versenyére összesen 70 pályázat érkezett, amelyből 39 pályamunkát juttatott a döntőbe a zsűri. Idén Ön se maradjon ki! Itt pályázhat az idei HRKOMM Awardra, a legjobb HR-kommunikációs megoldások versenyére 2018. augusztus 31-ig.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés