hirdetés
hirdetés
hirdetés

Jóllét

A munkavállalói elkötelezettségnövelés 10 aranyszabálya

A munkavállalói elkötelezettség fontos tényező a fluktuáció csökkentésében, valamint a vállalati sikerek és az üzleti eredmény növelésében. Az Officevibe összegyűjtötte azt a tíz tényezőt, amelyek figyelembe vételével növelhetjük a munkavállalóink elkötelezettségét, ami számos pozitív kihatással jár.

Menedzserként tehát ezt a tíz pontot tartsuk szem előtt, ha elkötelezett munkavállalókat szeretnénk:

1. Növekedés, fejlődés lehetősége

Az alkalmazottak minden értelemben növekedni, fejlődni szeretnének, több pénzre, nagyobb felelősségre, nagyobb autonómiára vágynak. Minden menedzser céljai között az első helyek egyikén legyen, hogy csapata minden tagjának biztosítsa a fejlődést és növekedést!

2. Boldogság

Aki jól érzi magát, aki boldog, az nagyobb lelkesedéssel dolgozik. Persze mindenkit más tesz boldoggá. A munkahelyen olyan dolgokra érdemes odafigyelni, mint a munka és a magánélet egyensúlya, az önállóság vagy az izgalmas projektek.

3. Vállalat képviselete

Itt arról van szó, hogy az alkalmazottaink mennyire hűségesek a vállalathoz, mennyire büszkék a cégre, arra, hogy itt dolgozhatnak. Tudnak-e csillogó szemmel, lelkesen beszélni a vállalatról, a munkájukról. Az a cél, hogy ne csak egyszerűen boldog alkalmazottaink legyenek, hanem ők legyenek a cégünk, a márkánk nagykövetei, a vállalatunk első számú képviselői.

4. A munkatársakkal való kapcsolat minősége

Minél inkább együtt tud működni a csapat, annál nagyobb lesz a termelékenység. Különböző személyiségeknek kell egy célért dolgozniuk. Sokaknak a munkahelyi zaklatásnál is rosszabb érzés, ha ignorálják őket, ha úgy érzik, hogy nem részei a csapatnak.

5. A vezetővel való kapcsolat minősége

A vezetőnek nagyon nagy hatása lehet az alkalmazottakra (erről korábbi cikkeimben is írtam). Sok stressz elkerülhetővé válik azzal, ha a vezető-beosztott kapcsolat nyílt, őszinte. Rengeteg múlik a kommunikáción.

6. Elismerés

Az alkalmazottaknak folyamatosan elismerésre van szükségük. Tudniuk kell, hogy jól végezték a munkájukat. Ha nem kapják meg ezt a folyamatos elismerést, aggódni, stresszelni kezdenek. A Gallup Intézet kutatásai szerint hetente legalább egyszer dicsérni kell a munkatársakat.

7. Visszajelzés

A visszajelzések létfontosságúak, még az elismerésnél is fontosabb, hogy kapjon bármiféle visszajelzést a munkavállaló. Bármit, legalább havonta egyszer! A jó visszajelzés konkrét és cselekvésre késztető.

8. Jól-lét

Mind a fizikai, mind a szellemi egészség fontos. A legtöbb munkavállaló világszerte stresszes, fáradt és túlterhelt. Sokan ki is égnek. Ezt meg kell előzni, fel kell ismerni az erre utaló jeleket, és tenni kell ellenük! Kiváló lehetőség erre egy-egy mozgásprogram bevezetése.

9. Értékegyezőség

Amikor a munkavállaló személyes értékei illeszkednek a szervezet értékeihez, sokkal könnyebb lesz motiválni és bevonni az alkalmazottakat, mert hisznek a vállalati vízióban, misszióban. Így hitelesen segíthetnek a márka értékének növekedésében.

10. Elégedettség

Amikor a munka területén elégedettségről beszélünk, három alapvető dolog biztos felmerül: anyagi, azaz elégedett-e az alkalmazottunk a fizetésével, a juttatásokkal, szociális, közösségi, azaz elégedett-e a munkakörnyezetével, a kollégáival, és a munkavállaló szerepe, azaz világosak-e az elvárások, meg tud-e felelni ezeknek az elvárásoknak, napi szinten el tudja-e végezni a munkáját.

A felsorolt tényezők jellemzően „soft” tényezők, amelyeket nehezebb mérni, de lehetséges. A tényezők egymásra is hatnak, összefüggenek. Figyeljünk oda ezekre, és kisebb lesz a fluktuáció!

dr. Szabó Ágnes, egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem; Legfittebb Munkahely Program külső szakértője
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés