hirdetés
hirdetés

Elkötelezettség növelés

A kézzel írt köszönőlapoknak meglepő hatása van a munkahelyeken

Egy Sheldon Yellon nevű cégvezető a vállalat minden tagja számára, mintegy 9200 embernek írt évente kézzel születésnapi kártyákat. Az eredmény pedig meglepő lett.

A cégvezető akkor kezdte el ezt a módszert alkalmazni, amikor a testvére is a cégben kezdett dolgozni. Sokan ugyanis úgy gondolták, hogy őt a vezető különleges bánásmódban részesíti, hiszen családtagok. Ekkor döntött Yellon úgy, hogy minden munkatársnak ír a születésnapjára egy kézzel írott üzenőkártyát. Úgy vélte, legalább ez majd ráveszi őket arra, hogy megálljanak az íróasztala mellett és köszönetet mondjanak. 

És lám, a módszer működött. Az alkalmazottak a gesztusnak köszönhetően sokkal többet kommunikáltak vele, és azt mondja, úgy érzi, hogy a tiszteletének a kivívásában is hatalmas szerepe volt ezeknek a kártyáknak.

Miért is fontos a hála a munkahelyen?

Azzal, hogy Yellon köszönőlapokat és születésnapi jókívánságokat írt, meggyökereztette a céges kultúrában is az együttérzés és az egymás támogatásának a fontosságát. Elérte, hogy felnézzenek rá, mint vezetőre, hiszen ezzel az egyszerű gesztussal azt érzékeltette, hogy mindenkire igyekszik odafigyelni és mindenki fontos és értékes részét képezi a csapatnak.

Az egyik legjobb dolog pedig, hogy az ehhez hasonló kedves jótettek nem kerülnek jelentős összegekbe. A dolgozók boldogságára, elégedettségére és elkötelezettségére viszont annál nagyobb hatással vannak. 

A felmérések alapján a munkavállalóknak fontos, hogy a munkájukat elismerjék, a jó vezetők gyakran adnak pozitív megerősítéseket és rendszeres visszajelzéseket. Azok, akiknek az erőfeszítései nincsenek díjazva, hamarabb hagyják el a céget. 

Yellon kiemelte, hogy a vezetők sosem téveszthetik szem elől az embereiket, és azt, hogy nekik köszönhetik a cég sikereit. Ha csak a profitra koncentrálnak, és elsiklanak afelett, hogy egy vállalat legnagyobb értéke az ember, akkor visszatartják a vállalat növekedését.

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: ThriveGlobal)
hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés