hirdetés
hirdetés
hirdetés

Digitális transzformáció

A digitalizáció egy száguldó gyorsvonat, de nincs aki vezesse

A digitális transzformáció szinte a teljes hazai kkv szektort érinti, ám csak kevesek aknázhatják ki a benne rejlő lehetőségeket, mert nincs elég
szakember.

„A digitalizáció páratlan lehetőség minden cég számára, amit egyszerűen vétek nem kihasználni. Mivel a magyarországi vállalkozások elég rosszul állnak ebből a szempontból, aki a maga piacán elsők között digitalizálja üzleti folyamatait, könnyen piacvezetővé válhat” – mondta Kis Ervin Egon, a Smart Commerce Consulting üzleti tervezőiroda vezető tanácsadója. 

A digitális transzformáció azt jelenti, hogy egy vállalkozás minden olyan folyamatát, amit lehet, igyekszik digitális eszközökkel megoldani vagy támogatni. Ebbe beletartozhatnak értékesítési, teljesítési, ügyfélszolgálati vagy adminisztrációs folyamatok egyaránt. 

A kereskedelem digitalizációja nemcsak egy webshop indítását jelentheti, hanem például az elektronikus számlázást, vagy a fizikai bolt digitalizációját is, ahol a mérlegektől az árcímkéken át a pénztárgépekig mindent egy integrált rendszerbe szerveznek. 

A digitalizáció száguldó gyorsvonat 

Egy átgondolt stratégia mentén végrehajtott digitális transzformáció egyszerre növelheti az árbevételt és csökkentheti a költségeket. Növelheti az árbevételt, mert hatékonyabbá teszi az értékesítést, az ügyfél elérését és az értékesítés szolgáltatási folyamatait. Csökkentheti a költségeket, mert hatékonyabbá, olcsóbbá teszi az üzleti folyamatokat, például az elektronikus beszerzés, készletkezelés és számlázás bevezetésével. 

„Mindaddig nem szenved egy vállalkozás versenyhátrányt a digitalizáció késlekedésével, amíg nincs egy konkurenciája, amelyik digitalizál. Azonban ha ez megtörténik, akkor gyorsan kell lépni, mert rövid idő alatt behozhatatlanná válhat a konkurens előnye. Ilyenkor a digitalizáció olyanná válik, mint a megállíthatatlanul száguldó gyorsvonat. Nem mindegy, hogy egy vállalkozás rajta van-e, vagy az útjában” – mondta Kis Ervin Egon. 

Hol vannak a szakemberek?

A digitális transzformáció, kevés kivételtől eltekintve, a teljes kkv szektort, mind a 680 ezer[1] kis- és közepes vállalkozást érinti. Miközben óriási a kihívás, hatalmas hiány van a digitális üzletfejlesztéshez igazán értő szakemberből. 

Sajnos még nem épült ki a digitalizáció szolgálatói oldala. Azt a kevés szakértőt és stratégiai tervezőt, akik kellő szaktudással és tapasztalattal rendelkeznek, elkapkodják a nagy cégek, a kisebb vállalkozások pedig nem tudnak kihez fordulni. Tulajdonképpen azért késik a digitális forradalom, mert nincs aki megcsinálja. 

Kis Ervin Egon szerint az is gondot okoz, hogy a digitalizációra sokan pusztán informatikai feladatként tekintenek, pedig ez alapvetően üzleti kérdés. A digitális transzformáció nem egyszerűen csak annyit jelent, hogy egyes folyamatokat számítógépesítünk. A ma már mindenhol jelenlévő digitális ökoszisztéma lényegében mindenre kihat a felhasználói szokásoktól a piac szerkezetén, a versenytényezőkön át az üzleti modellig, ezért ha valaki ezeket sikeresen akarja fejleszteni, akkor elsősorban üzleti tervezésre, digitális stratégia megalkotására van szüksége. 

Digitális stratégia, szakértővel és józan paraszti ésszel 

A digitális stratégia a vállalat minden folyamatát érinti, az értékesítéstől az adminisztrációig, és feltérképezi mit, milyen célokkal, hogyan és milyen ütemezésben érdemes digitalizálni. 

A legtöbb cégnek érdemes külső szakértőt megbízni a feladattal, mert az olyan speciális szaktudást igényel, ami általában a legnagyobb vállalatoknál sem áll rendelkezésre. A kisebb vállalkozásoknak azonban nehezebb dolga van, mivel többségük nem tudja megfizetni a komoly szakértőket. A cégvezetőnek kell tájékozódni, kiképezni magát és kialakítani cége digitális stratégiáját. Meg kell vizsgálni a vállalkozás értékesítési, marketing, adminisztrációs és ügyfélszolgálati folyamatait, majd kis lépésekben mindent transzformálni, amit gyorsabban, hatékonyabban lehet digitális eszközökkel csinálni. 

„Egyszerűen, józan paraszti ésszel kell közelíteni a témához. A legtöbb vállalkozó fogyasztóként a digitális tér szereplője. Vizsgálja meg saját magát, hogyan viselkedik felhasználóként. Nézze meg, hogy talál meg egy üzletet, hogy keres és rendel meg egy szolgáltatást vagy terméket. Figyelje meg a környezetét, különösen a fiatalokat: mit és hogyan használnak, aztán próbáljon ránézni a saját cégére ezzel a szemmel” – mondta a Smart Commerce Consulting vezető tanácsadója.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztal-beszélgetés keretében május 22-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés