hirdetés
hirdetés
hirdetés

Best practice

A BT toborzó kampányának titka

A BT ROC (British Telecommunications Regional Operations Centre) egy olyan kezdeményezéssel állt elő, amellyel sikeresen megszólította a Z generációs fiatalokat. A kampány egy Top Employer Branding Initiative díjat is ért.

A BT employer branding kampányát az idei CEE Shared Services and Outsourcing Awards díjkiosztóján Varsóban a legjobb munkáltatói branding kezdeményezésnek járó (Top Employer Branding Initiative) díjjal ismerték el, ahol a BT ROC nyolc közép- és kelet-európai cég közül lett kategóriájának legjobbja. De vajon mit tudott ez a kampány?

1. lépés: arcválasztás

 A multicég hazánkba kihelyezett Regionális Operációs Központja 2016-ban kezdte felépíteni munkáltatói márkastratégiáját. A díjnyertes projekt alapjait egy, a dolgozók több mint a felét bevonó felmérés segítségével fektették le, amely rávilágított a valós munkavállalói igényekre. Ahhoz, hogy minél tágabb lehetőségeket nyithassanak jelenlegi és jövőbeli dolgozóik előtt, arra kérték a kollégákat és a cég iránt érdeklődő fiatalokat, hogy osszák meg velük az ötleteiket és álmaikat a karrierrel, a közösséggel és az életükkel kapcsolatban, mert ebből egy közös jövő születhet. Az egy évet felölelő kommunikációs kampány felütéseként egy sokakat megmozgató felhívás keretében választották ki azt a tíz kollégát, akik személyiségük és egyéni látásmódjuk alapján a leghatékonyabban közvetíthetik a BT értékeit a jövő munkavállalói felé.

Másfélszer több jelentkező!

Mivel a cég stratégiájának egyik nem titkolt célja a toborzás, a projekt részeként szoros együttműködést alakítottak ki több egyetemmel és középiskolával, ahol a diákok többek közt üzleti készségfejlesztő tréningeken és üzleti nyelvtanfolyamokon készülhettek fel a pályaválasztásra. Mivel a BT naprakészen kíván reagálni a jövő munkavállalóinak elvárásaira és problémáira, egy, a piacon egyedülálló Z generációs felmérés alapján mérték fel fiatalok oktatásról és a munkahelyről alkotott véleményét, melyet összevetettek a saját felmérésük eredményeivel.

Bár a kampány még nem ért véget, eredményei már most mérhetőek. Az egyetemi és iskolai programokon közel 2000 diák vett részt a tanév során, a rendezvénymegjelenéseknek köszönhetően pedig több mint 120 ezer diák találkozhatott személyesen is a BT-vel. A kampány hatására a karrieroldalon meghétszereződött a látogatók száma, a vállalati microsite-ot tízszer annyian nézték meg havonta, mint korábban, a Facebook oldal újabb 1400 követővel bővült és másfélszer annyian jelentkeztek a BT álláshirdetéseire is.

A siker titkai: inspiráló feladatok, önállóság, családbarát intézkedések

És hogy mi vezetett el még a sikerhez? Az, hogy a BT reagált a felmérés eredményeire, és az első három helyre sorolta kommunikációjában is azokat az értékeket, amiket a fiatalok az első három helyre soroltak. Ezek pedig a következők voltak:

    1. Inspiráló feladatok

    2. Jó munkahelyi hangulat

    3. Kiegyensúlyozott munka-magánélet egyensúly.

A cég kampányaiban a következőt üzeni a pályakezdőknek: tanulj többet – keress többet! Nagyon fontos, hogy a munkavállalók mindannyian megkapják a munkavégzéshez szükséges döntési jogkört és önállóságot, a változatos szakterületek és feladatok pedig biztosítsák, hogy nap mint nap inspiráló élmény legyen számukra a munkavégzés.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés