hirdetés
hirdetés

Coaching eszköz

A belső erő jelei

Deborah H. Gruenfeld, a Stanford Graduate School of Business professzornője szerint a belső erőnk szintjét nagyon jól felismerhető testi jelekkel hozzuk a külvilág tudomására. Egészen máshogy használjuk a végtagjainkat és a tekintetünket, másképpen töltjük ki a rendelkezésünkre álló fizikai teret, és más a mondatfűzésünk is akkor, amikor „magasra játszunk”, ahhoz képest, amikor „alacsonyra játszunk”.

 

Amikor „magasra játszunk”, azaz mi érezzük dominánsnak magunkat, azt a következőkről ismeri fel a tárgyalópartnerünk:

  • Nyitott és ellazult a testtartásunk.
  • Sétálás közben maximálisan elfoglaljuk a rendelkezésre álló teret, sőt akár azt is megengedjük magunknak, hogy a gesztusaink átnyúljanak a másik ember terébe.
  • A fejünket, testünket egyenesen tartjuk.
  • Egész mondatokban beszélünk, amelyeknek van eleje és vége.
  • Gyakran tömör mondatokban fejezzük ki magunkat.
  • Amikor mi beszélünk, akkor a szemkontaktust egy picivel hosszabb ideig tartjuk fenn, mint általában. Innen tudja a másik, hogy komolyan gondoljuk azt, amit mondunk.
  • Amikor hozzánk beszélnek, nyugodtan elnézünk máshová, akár megnézzük a telefonunkat. Nem ellenőrizzük le a másik szemén, hogy hogyan hat rá az, amit mondtunk. Továbbá, nincs szükség arra sem, hogy látható jelét adjuk annak, ahogy ránk hat az, amit a másik ember mond.

A „magasra játszás” a dominancia forrása. Veszélyes lehet, ha olyan emberrel szemben alkalmazzuk, aki valóban felettünk áll a hierarchiában. Viszont érdemes olyan helyzetekben használni, amikor a saját státuszunkat kell megerősíteni, vagy még kialakulatlan a hierarchia.

Alacsonyra játszani” azt jelenti, hogy megközelíthetők vagyunk, nem hangsúlyozzuk erőnket. Ezt az alábbi jelekkel adjuk a külvilág tudomására:

  • Kicsit összehúzzuk magunkat, mintha el akarnánk bújni vagy el akarnánk hárítani valamit.
  • Előre dőlünk, és akár a lábfejünket is befelé fordítjuk, hogy minél kisebb helyet foglaljunk el.
  • Befejezetlen mondatokban beszélünk.
  • Apró, egyenetlen gesztusokat használunk, és a kezünket gyakran emeljük az arcunk elé.
  • Amikor a másikhoz beszélünk, akkor nem nézünk egyenesen a szemébe.
  • Sokat nézünk körbe, mert meg akarunk arról bizonyosodni, hogy minden rendben van.
  • Sokat mosolygunk, de nem feltétlenül azért, mert jól érezzük magunkat, inkább azért, mert azt akarjuk, hogy a felettünk álló kényelmesen érezze magát. A mosolyunk gyakran bocsánatkérő.

Az „alacsonyra játszásnak” különösen akkor van jelentősége, amikor azt akarjuk kommunikálni, hogy megértjük a másikat vagy összhangban vagyunk velük.

A hierarchia alacsonyabb fokán lévők számára azért fontosak ezek a jelek, mert ezekkel hozzák a felettük állók tudomására, hogy ismerik és tisztelik a pozíciójukat. A magasabb státuszú ember viszont megközelíthetővé teszi magát, ha ezeket alkalmazza, amivel további elismerést válthat ki a környezetéből. Akkor érdemes használni őket, amikor meg akarjuk erősíteni a pozíciónkat, vagy valakit magasabbra akarunk emelni.

 

 

 

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

hirdetés