hirdetés
hirdetés
hirdetés

Toborzási best of!

9 meghökkentően kreatív hirdetés, ami garantáltan felkelti az álláskeresők figyelmét

A HRPWR és az Üzlet és Pszichológia szervezésében megrendezett HR Best of! konferencia egyik előadásában Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus   számos kreatív álláshirdetést mutatott be. Ezen felbuzdulva összeszedtünk és most egy csokorban bemutatunk 9 nagyszerű kreatív álláshirdetési ötletet, amelyek inspirációt adhatnak hasonlók kitalálásához.

Ma, amikor az emberek  már nem munkát, hanem munkahelyet és társaságot keresnek, megfordult a helyzet: nem ők adják el magukat munkaerőként nekünk, hanem nekünk, a cégnek kell eladnunk magunkat a potenciális jelölteknek. Az álláshirdetés átvette a CV helyét, és épp ezért el kell indulnia a reklám irányában, akár gamifikálni is lehet picit – amint ez Földi Miklós előadásában is elhangzott. Nézzünk erre néhány, az előadásban bemutatott és pár további példát!

1. A Google óriásplakát-rejtélye

Ez a rejtélyes, a Szilícium-völgyben kihelyezett óriásplakát valójában a Google álláshirdetésének elérhetőségét rejti. A matematikai feladvány megfejtői egy honlap címét kapták meg, ahová felmenve egy üdvözlő felirat és a meghirdetett pozíció leírása, valamint jelentkezési lehetőség várta őket. Kreatív, elgondolkodtató, és egy első körös kiválasztásnak is megfelel, hiszen eredményesen szűri képesség alapján a jelölteket.

2.  Egyszerű, de nagyszerű

A Big Chair nevű ausztrál fejvadászcég letisztult hirdetése magáért beszél: a menedzsment és tekintélyes kereseti lehetőség iránt érdeklődőket megcélzó hirdetés egy egyszerű üzenetet éget nagyon hatásosan és erőteljesen az agyunkba.

3. El tudod adni a levegőt?

A reklámok lényege, hogy szokatlan módon közelítenek meg egy ötletet, és új szemszögből világítanak rá egy már ismert dologra. Például: a rádióállomások eladása valójában tényleg a levegő eladását jelenti (pontosabban ez egy lefordíthatatlan szójáték, hiszen az „air” szó levegőt és a rádiós adásban levést – on the air - is jelenti angolul.)

4. Karrierív:

Új gyakornokra van szükségünk. A régiből CEO lett. A kevesebb néha (sőt gyakran) több: íme egy jól megírt mondat, amellyel máris tökéletes karrierívet adtunk a jelöltnek.

5. Meglepő szembeállítás

A legtöbb országban bűncselekménynek számít, ha behúzol egyet a főnöködnek. Ellenben az teljesen legális, ha feltöltöd a CV-det az állásportálunkra. Meghökkentő, és jó!

6. A hiány figyelemfelhívó ereje

A Burger King hirdetésében néhány kezdőbetű hiányzik – agyunk szerencsére betölti a hiányt, és így már azt is tudjuk, milyen hiányt kell a cégnél betölteni. Ötletes.

7. Fejre vigyázni! Még szükségünk lesz rá.

A figyelmeztető jelzések mindig magas figyelemfelhívási faktorral rendelkeznek: egyrészt mert potenciális veszélyre figyelmeztetnek, másrészt mert egyenesen megmondják, mit tegyünk. Ez a hirdetés, noha már-már fenyegetésnek hangzik, valójában egy figyelemfelkeltő vicc, amit ráadásul egy forgalmas út mellé, szemmagasságban sikerült elhelyezni.

8. Az Ikea ausztrál csomagolós kampánya:

Ötletes, kreatív, és mellesleg egy teljesen új hirdetési felületet von be.

 9. Theresa May

Ez a nemrég virálisan elterjedt hirdetés ugyan nem konkrét állást, hanem egy állásportált reklámoz, de azt jól megmutatja, mi az, ami egy álláshirdetésnek is erény lehet(ne): ha nemcsak kreatív, vicces és frappáns, de aktuális is.

Tehát az előadás tanulságait összefoglalva:

  • ne munkaköri leírást adjunk;
  • ne akarjunk cukik és jópofák lenni – figyelemfelkeltőek, fantázia-beindítók ellenben igen;
  • ne ígérjünk olyat, amit nem tudunk betartani;
  • ha megírtuk a hirdetést, de saját magunknak sincs kedvünk elolvasni, akkor kezdjük elölről;
  • keressünk a hirdetésünknek egy jó címet, mert a cím nagyon fontos;
  • az álláshirdetés – a reklámszövegekhez hasonlóan – azonnali cselekvést kell, hogy kiváltson;
  • koncentráljunk azokra a nyelvi elemekre, amikkel meg tudjuk szólítani a célközönségünket!

Reméljük, a fenti példákkal sikerült néhány ötletet adnunk. Ne feledjük: minden területen lehet kreatív álláshirdetést készíteni, és az emberek mindig jobban odafigyelnek arra és jobban megjegyzik azt, ami beindítja a fantáziájukat. Tehát: kreatív álláshirdetésekre fel!

HA SZÍVESEN KAPNÁL TOVÁBBI HASZNOS HR-KOMMUNIKÁCIÓS TIPPEKET, VALAMINT HALLGATNÁL MEG BEST PRACTICE-EKET A TÉMÁBAN, AKKOR GYERE EL HRKOMM AWARD BEST PRACTICES WORKSHOPUNKRA! MÉG NEM KÉSŐ JELENTKEZNI!

Időpont:
2019. február. 20. 08:50
Helyszín:
KPMG (1134 Budapest, Váci út 31.)

Program

8.50 - 9.20 REGISZTRÁCIÓ

9.20 - 9.35
STATUSAPP - DIGITÁLIS HR-ESZKÖZ A ZSEBEDBEN
EZÜST
Pályázó: ShiwaForce.com
Előadó: Kovach Anton, vezérigazgató
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb visszajelző / teljesítményértékelő rendszer

9.35 - 9.50
MÁRKA? NEM AZ ÉN ÜGYEM. LOVEBRAND AKADÉMIA - TELEKOM 2017-2018
ARANY
Pályázó: Magyar Telekom
Előadó: Bödör András, márka senior szakmai irányító
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, egyéb munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldás

9.50 - 10.05
ERSTE GOT TALENT SHOW
EZÜST
Pályázó: Erste Bank Hungary
Előadó: Muzik Mónika
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb vállalati esemény

10.05 - 10.20
HÍDEMBEREK A KULTÚRAFEJLESZTÉSÉRT
EZÜST
Pályázó: MOL Nyrt.
Előadó: Vicze Anikó, kultúra nagykövet és Molnár Hajnalka, képzés & fejlesztés partner
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb hatékonyságnövelő megoldások dolgozói bevonással

10.20 - 10.35
DEALOGIC KÖVESD A NYULAT! KAMPÁNY
EZÜST
Pályázó: Café Communications
Előadó: Varga Gábor Zoltán, operatív vezető
Társpályázó: Be Social
Megbízó: Dealogic Hungary
Kategória: Partnerek és leendő munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, leendő munkavállalók - toborzás / legjobb integrált toborzási kampány

10.35 - 10.50
VODAFONE TOBORZÓ VIDEÓK
EZÜST
Pályázó: Lounge Communication
Előadó: Sallai Fanni, account executive
Társpályázó: Human Telex
Megbízó: Vodafone Shared Services Budapest
Kategória: Partnerek és leendő munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legtalálóbb kampány az Y és Z generáció számára

10.50 - 11.15 KÁVÉSZÜNET

11.15 - 11.30
MUNKÁS HÉTKÖZNAPOK A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
EZÜST
Pályázó: SAKKOM Interaktív
Előadó: Szili Nikolett, kommunikációs tanácsadó
Megbízó: Szerelvénybolt Kft.
Kategória: Partnerek és leendő munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, leendő munkavállalók - toborzás / legjobb közösségimédia-megjelenés

11.30 - 11.45
EL TUDOD VEZETNI? BIZONYÍTSD BE.
EZÜST
Pályázó: Waberer's-Szemerey Logisztika
Előadók: Barna Zsolt, ügyvezető igazgató és Varga Dorottya, marketing manager
Társályázó: Meraki Marketing
Kategória: Partnerek és leendő munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, leendő munkavállalók – toborzás  / legjobb álláshirdetés-szöveg

11.45 - 12.00
WORLD OF WORK MONNSHOT 2017 
EZÜST
Pályázó: AON
Előadó: Uzsák Éva Virág, cégvezető
Társpályázó: 21. Század Kommunikáció
Kategória: HR innováció

12.00 - 12.15
SMART THURSDAY: SZOKÁS HATALMA – GAMIFICATION ALPAKÁTÓL A MAJOMIG. AVAGY HOGYAN TERVEZ OKTATÁSI PLATFORMOT EGY DIGITÁLIS ÜGYNÖKSÉG?
EZÜST
Pályázó: HPS Experience
Kategória: HR innováció

12.15 - 12.30
SAJÁT ÉLMÉNYBŐL TOBORZÁS: SZAKMAI TITKAINK ÉJSZAKÁJA
ARANY
Pályázó: Danubius Hotels Group
Előadó: Kőnig Erika, kommunikációs igazgató
Kategória: Partnerek és leendő munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, leendő munkavállalók – toborzás / legjobb nyílt nap esemény

12.30 - 12.45
CIB ÖTLET CAMPUS - MUNKATÁRSI HACKATON
ARANY
Pályázó: CIB Bank
Előadó: Szinai Ádám, marketingkommunikáció és PR vezető
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb vállalati esemény

12.45 - 13.45 EBÉDSZÜNET

13.45 - 14.00
ÉRTED? ÉRTEM! (KAYSER BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓS PROJEKT)
ARANY
Pályázó: Kayser Automotive Hungária
Előadó: Pintér Henriette, HR vezető helyettes
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb integrált belső kampány

14.00 - 14.15
„MINDIG LEHET HATÉKONYABBAN - VÁLLALATI TIPPEK-TRÜKKÖK HÍRLEVÉL”
ARANY
Pályázó: Wavemaker Hungary
Előadó: Hornok Attila, stratégiai tervező
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb hatékonyságnövelő megoldások dolgozói bevonással

14.15 - 14.30
ROAR - LEGYEN INFLUENCER A FALKA!
AZ ÉV HR MEGOLDÁSA
Pályázó: POME
Előadó: Bendl Mátyás, CEO
Megbízó: Roar by Generali

14.30 - 14.45
EGY SIKERTÖRTÉNET A SOKSZÍNŰSÉGRŐL: BLINDLUNCH
ARANY
Pályázó: Microsoft
Előadó: Dorogi Bea, HR manager
Kategória: Sokszínűség díj

14.45 - 15.00
INSIGHT ALAPÚ TRÉNINGMEGOLDÁS KÉKGALLÉROSOKNAK: GRUNDFOS ASSZERTIVITÁS TRÉNING
EQ KÜLÖNDÍJ
Pályázó: Impact Works
Előadó: Bőhm Kornél, Impact Works, partner, Employer Branding üzletágvezető
Megbízó: Grundfos Magyarország

Részvételi díj:
Teljes árú jegy január 19-től: 39 900 Ft+áfa/fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 34 900 Ft+áfa/fő

HR szolgáltatóknak:
Teljes árú jegy január 19-től: 49 900 Ft+áfa/fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 44 900 Ft+áfa/fő

A jelentkezési lap ide kattintva tölthető le.

Kapcsolat: Matiszkó Kitti, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , 06 1 430 4570

(forrás: Career Addict)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

hirdetés