hirdetés
hirdetés
hirdetés

Elkötelezés, játszva

8+1 okos tipp, hogy a legtöbbet hozd ki a munkahelyi gamifikációból

A gamifikált eszközök hatékony beépítése a munkahelyi folyamatokba segíthet könnyebben elérni az olyan fontos célkitűzéseket, mint a munkavállalók elkötelezése vagy a munkavállalói élmény fejlesztése. Az alábbiakban néhány tippet mutatunk arra, hogyan is érheted el ezt. Ha pedig szeretnéd látni, hogy néz ez ki a gyakorlatban, akkor jelentkezz webinárunkra, ahol a téma legjobb szakértőitől kaphatsz hasznos tanácsokat. Időpont: 2019. szeptember 18. 14 óra, azaz holnap. Utolsó lehetőség, hogy csatlakozz, itt!

Játszani mindenki szeret a kisgyerekektől egészen a felnőttekig, ugyanis a cselekvésért cserébe kapott jutalom lehetősége egy olyan dolog, amelyhez ösztönösen mindannyian vonzódunk. Tudtátok például, hogy a mobil appokat letöltők 95%-a 90 napon belül inaktívvá válik, ha nem kap push notificationt? Valahogy hasonlóan működik ez a munkahelyi folyamatok játékosításával is: egészen apró lépésekkel hatalmas pozitív változásokat érhetünk el a munkavállalói elkötelezettségben (is).

Íme a tippek:

1. Figyelj oda rá, hogy mit mondanak a munkatársak!

Ez alapvető, de úgy tűnik, nem lehet eleget hangsúlyozni. Kérdőívezz, mérj fel, készíts one-to-one interjúkat, még mielőtt bevezeted a gamifikációt a munkahelyre, hogy amikor belevágsz, már pontosan tudd, nekik mire van szükségük, és így az ő igényeikre és szükségleteikre szabhasd a játékosított megoldásaidat. Ez egy központi fontosságú lépés, hiszen a munkahelyi gamifikáció egyik fő célja mindig a munkavállalók elkötelezése és a munkavállalói élményük fejlesztése (és nem a puszta szórakozás!), ezt pedig nehéz úgy elérni, ha azt se tudjuk, mire van szükségük. Ha úgy érzik, meghallgatták őket, akkor ők is szívesebben kezdik el majd használni az újfajta eszközöket.

2. Kommunikáld az indítást!

Némi hype sosem árt, ha valami új dolog bevezetéséről van szó, és ez alól a gamifikált megoldások bevezetése sem kivétel. Ne higgyük, hogy attól, hogy színes-szagos, játékos és új, el is adja magát! Vegyék észre a munkavállalók is, hogy itt valami új dolog történik: tudasd velük az indulás dátumát, ismertesd meg őket a gamifikáció előnyeivel, és nagy vonalakban vázold fel nekik előre, hogy mire is számíthatnak. Ez segít felkészülni a változásra, és ennek köszönhetően hamarabb akklimatizálódnak majd a gamifikált megoldás nyújtotta új közegben.

3. Kezdd egyszerűen!

Ha eddig nem alkalmaztatok játékosított megoldásokat, érdemes az alapoknál kezdeni. Például: állítsatok fel egyszerű szabályokat, amelyek betartásáért pontot kaphatnak a munkavállalók. Érdemes minden tevékenységet valamilyen azonnali jutalomhoz kötni. Ha ez a kezdeti lépés pozitív fogadtatásra lel, akkor innen láthatod, hogy érdemes lehet belevágni a bonyolultabb gamifikált megoldások alkalmazásába is.

4. Igazítsd a szervezeti kultúrához!

Szintén magától értetődő, de sokszori hangsúlyozásra érdemes pont. Ami nem illeszkedik szervesen, azt hamar kilöki magából a szervezet. A zombi sales apokalipszis például elsőre jól hangzó ötletnek tűnik, és nagy sikere lehet egy olyan vállalatban, ahol a kollégák többsége YZ generációs gamerekből áll, de egy másfajta közegben kifejezett ellenérzést válthat ki a dolgozókból.

5. Legyen átlátható!

Egy jól elérhető helyre (például a vállalati honlapra) kihelyezett ranglista segít benne, hogy a dolgozók nyomon tudják követni a pontjaikat, és hogy a rangsorban épp hanyadik helyen állnak. Ez elősegíti az egészséges versenyt, és ösztönzőként hat, hogy a jövőben még többet akarjanak beleadni. Fontos az is hogy, minden dolgozó számára átlátható legyen, hogyan működik a játék, milyen célokat és hogyan lehet benne elérni. A kisebb, játékon belüli célokat pedig hangoljuk össze a távlati, vállalati szintű célokkal – és ez utóbbiak szintén legyenek láthatóak a résztvevők számára.

6. Ne csak a rövid távú célokra koncentrálj!

Teljesen mindegy, mit akarsz gamifikálni, ez mindig nagyon fontos. Mi sem könnyebb, mint felspannolni az embereket, de az érdeklődésüket fenntartani már annál nehezebb. Mindenképp érdemes elkerülni, hogy túl hamar túl mélyre menjünk (lásd a 3, pontot). Ellenőrizzük folyamatosan, hogy amit csinálunk, az megfelel a résztvevők igényeinek (1. pont), és ne csak letudni akarjuk a dolgot, hiszen ez egy olyan eszköz, amellyel hosszú távon nagyon sokat lehet elérni.

7. Ne hangsúlyozd túl az elérhető jutalmakat!

Hiba azt gondolni, hogy az emberek csak akkor vesznek majd részt a programban, ha ott nagy és csillogó jutalmak várják őket. A legjobb vállalati gamifikációs programok magáról a versenyről szólnak. A nagy jutalmakkal a két fő probléma az, hogy 1. hosszú távon nehéz lesz finanszírozni őket, és 2. gyakran hamis ösztönzőket kreálnak, és a végén azon kaphatod magad, hogy az embereid olyan dolgokat csinálnak, amikre te egyáltalán nem akartad rávenni őket, csak hogy övék legyen a jutalom.

8. Ne csak a legjobban teljesítőt ünnepeljétek!

Az üzletben a gamifikáció a csapatról (is) szól. Ezért a teljesítményt legalább részben a részvétel alapján és nem a győzelem alapján érdemes mérni. A legjobban teljesítőknek persze jár a kiemelt jutalom, de ha elfelejtjük a többieket a részvételükért megjutalmazni, akkor jó eséllyel azt fogjuk látni, hogy rohamosan csökken a részvételi kedv. Mert ki is akarna részt venni egy játékban, amiben semmiféle sikerélmény nem éri?

8+1 Legyenek a jutalmak kreatívak!

Ha már a jutalmazás került szóba: nagyon nem mindegy, hogyan és mivel jutalmazunk. A túl általános, és különösen a materiális jutalmak (mint egy iPod vagy egy ajándékutalvány) kevésbé ösztönzőek, mert nem kapcsolódnak az üzletünkhöz. Ne feledjük, hogy vállalati közegben, a szakembereinket versenyeztetjük, szóval a legtöbbet olyan jutalmakkal érhetjük el, amelyek valamiképp az ő szaktudásukhoz kapcsolódnak. Például: LinkedIn-ajánlás egy felső vezetőtől, vagy meghívás, hogy egy hétig ő posztolhasson a céges blogba.

A fenti pontok szem előtt tartásával igazán hatékonnyá tehetjük a gamifikált megoldásainkat. Ha mindezt szívesen kipróbálnád a gyakorlatban is, illetve szívesen hallgatnál meg még több hasznos tippet a téma szakértőitől, akkor vegyél részt webinárunkon, és ismerd meg a játékosítás hatékonyságot növelő oldalát! Találkozz olyan piacvezető vállalatokkal, akik mindezt már elsajátították és használják a mindennapi működésük során. Jelentkezés és további infók itt vagy a képre kattintva.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés