hirdetés
hirdetés

Virtuális meetingek

6 módszer a Zoom kezelésére, hogy megtaláljuk az egyensúlyt

Veled is előfordult már, hogy elkalandoztál a meetingek közben vagy úgy érezted, sokkal kimerültebb vagy, mint egy személyes találkozó után? Adunk néhány tippet, hogy az online térben is energiahatékonyan tudjunk működni.

A figyelmünk teljesen más, amikor online vagyunk. Igyekszünk fókuszálni az elérhető vizuális ingerekre, amik természetesen sokkal szegényesebbek, mint személyesen: hiányzik például a testbeszéd, a metakommunikatív jelzések. Az is előfordulhat, hogy miközben a többiek beszélnek, elkalandozik a figyelmünk: e-maileket nézünk, híreket olvasunk... Ha egy online meetingen vagyunk, sokszor egyszerre kell feldolgoznunk az összes résztvevő jelzéseit, a különböző vizuális ingereket, miközben ez egy konferenciaasztalnál azért másképpen zajlik. Az online tér egy ingergazdag környezet, ami olykor túl sok is lehet.

Nézzük, mit tehetünk az ellen, hogy túlterhelődjünk, és besokalljunk az online világ és a meetingek túlzsúfoltságától.

Mielőtt rákattintunk a startra, szánjunk időt arra, hogy összpontosítsuk a figyelmünket! Vegyünk néhány mély levegőt, realizáljuk, hogy milyen meeting-re fogunk bekapcsolódni, zárjuk be az egyéb ablakokat számítógépünkön és kapcsoljuk ki a zavaró értesítéseket. Adjunk időt magunknak arra, hogy megérkezzünk a jelen pillanatba.  

Fordítsunk teljes figyelmet a többiekre! Hagyjuk, hogy a többiek benyomást tegyenek ránk és szenteljük nekik a teljes figyelmünket! Jelezzünk nekik vissza, vonódjunk be az interakciókba. Ahogy az a személyes kapcsolódásoknál is igaz, minél többet teszünk bele, annál többet vehetünk ki ezekből az alkalmakból, virtuális találkozókból. 

Válasszuk a „speaker view”-t! A Zoom-ban két megjelenítési mód közül választhatunk, amikor már becsatlakoztak a többiek is: gallery view vagy speaker view. A speaker view azt jelenti, hogy azt látjuk nagyban, aki éppen beszél, így több figyelmet tudunk neki szentelni. Egyszerre 10-20 arcot figyelni ugyanis nagyon nehéz, de ha csak egyre összpontosítunk, akkor hasonló az élmény, mint személyesen, egy konferenciateremben. Érzékeljük, hogy ott vannak a többiek is, de a figyelmünk nagy része egyetlen emberre összpontosul, arra, aki beszél. 

Kerüljük a multitaskingot! Bár nehéz megállni, hogy miközben a meetinget hallgatjuk, és jönnek az e-mailek, ne terelődjön el a figyelmünk, mégis érdemes erre figyelni, mert egyébként az lehet az érzésünk, hogy egyszerre több helyen akarunk lenni fejben, de valójában egyik helyen sem vagyunk teljes erőbedobással. Sokat segíthet, ha előre felkészülünk és kikapcsoljuk az értesítéseket telefonunkon és laptopunkon is, illetve eltávolítjuk a zavaró ingereket, bezárjuk a nyitott oldalakat.

Tartsunk szünetet! Már a meeting kezdetén érdemes leszögezni a kereteket, ha pedig 40-60 percnél hosszabb egy-egy alkalom, akkor iktassunk be kisebb szüneteket, amikor mindenki kicsit átmozgatja magát és iszik egy pohár vizet. Így a figyelmünket is könnyebben fenntarthatjuk. 

Végül, emlékeztessük magunkat, hogy ez egy átmeneti időszak! Természetesen az online kommunikáció teljesen más, mint a személyes, olykor több erőforrást is kell beletennünk, hogy fenntartsuk munkahelyi vagy személyes kapcsolatainkat. Azonban gondoljunk csak bele, hogy mi lenne velünk ebben az időszakban, ha még online sem tudnánk kapcsolódni. Ez egy átmeneti időszak, amelyet érdemes úgy felfogni, hogy lehetőségünk van sok új dologba belekóstolni, új működésmódokat elsajátítani. Azonban egyszer vége lesz annak az időszaknak, amikor nem lesz választásunk, hogy online vagy személyesen kapcsolódjunk, így akkor majd dönthetünk, hogy az új ismeretek, eszközök közül mit építünk be mindennapjainkba. 

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Mindful)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

hirdetés