hirdetés
hirdetés

Hatékonyan és egészségesen

5 tipp, hogy fél lábon is átvészeld a maratoni meetingeket!

Meetingelni időnként muszáj – legalábbis a legtöbb helyen így van (bár léteznek már új irányok, amelyek elvetik a meeting szükségességét, lásd pl. itt). Egy hosszúra nyúló megbeszélés azonban testileg és szellemileg egyaránt megterhelő lehet a résztvevők számára. Az alábbiakban a HR Doktor tippjei következnek, mit lehet tenni ilyenkor, hogy minimalizáljuk a káros hatásokat.

Nem kevés olyan munkakör akad, ahol az embernek hosszú meetingeken kell ülnie. Az is megesik, hogy egy napra több ilyen megbeszélés is jut. Néha úgy tűnik, hogy egyes kollégák soha nem fogynak ki a szóból, az idő csak telik, a türelem és a figyelem pedig fogy. Mit tehetünk azért, hogy a munkahelyi meetingek eredményesebbek legyenek? Milyen trükkök segíthetnek abban, hogy kevésbé raboljuk egymás idejét, és hamarabb jussunk el egy-egy probléma megoldásához? Hogyan meetingelhetünk egészségesebben?

1. Ne csak a megbeszélés elejét, hanem a végét is jelöljétek ki! 

Ha van rá lehetőségünk, hogy mi határozzuk meg egy meeting időpontját, akkor figyeljünk arra, hogy ne csak a kezdés idejét határozzuk meg, hanem a befejezését is. Ha a kollégák csak annyit tudnak, hogy az értekezlet háromkor kezdődik, senki nem fog lényegretörőbben, célorientáltabban viselkedni, hiszen úgy érzik, korlátlan idő áll rendelkezésre. Ha viszont tudják, hogy a megbeszélés négykor véget ér, mindenki sokkal összeszedettebb lesz.

2. Ne tegyetek fontos meetinget késői időpontra!

Bár bizonyos cégeknél a munkaidő akár este 7-ig, 8-ig is eltarthat, nem célszerű a fontos megbeszéléseket a nap végére időzíteni. Nemcsak amiatt, mert ilyenkor az emberek már fáradtabbak, hanem amiatt sem, mert minél közelebb a nap vége, annál nehezebb a munkahelyi témákra koncentrálni. Ahogy közeledik a munkaidő vége, úgy szüremlenek be a gondolatainkba az otthoni, családdal kapcsolatos teendők, és úgy érdekel minket egyre kevésbé egy-egy munkahelyi probléma. Az biztos, hogy a legjobb ötletek nem egy este hatra időzített meetingen fognak megszületini.

3. Egyetek és igyatok bátran!

A legtöbb cégnél a hosszabbra tervezett értekezleteken van bekészítés, vagyis ásványvíz, kávé, rágcsálnivalók. Ezek sokkal hasznosabbak, mint gondolnánk. Ha a munkatársak kezdenek kifáradni, nemcsak a kávé, hanem egy pohár hideg víz, tea vagy gyümölcslé is segíthet. Ugyanígy az evés: a szendvicsek, saláták, komolyabb fogások elterelhetik a figyelmet, de egy kis aprósütemény, vagy pláne gyümölcs, hasznos lehet. A gyümölcs a legjobb választás, mert van benne cukor, ami felpörget, de nem telít és nem tompít el.

4. Szellőztessetek!

A tárgyalóhelyiségben mindig legyen a lehető legfrissebb a levegő. Az agynak oxigénre van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan működhessen. Ha állott, rossz a levegő, akkor mindenki hamarabb kifárad, és ha nem is tudatosan, de szeretné minél előbb elhagyni a meeting helyszínét. Ha senkinek nem nincs ellenvetése, akár értekezlet közben is érdemes egy kis huzatot csinálni, kinyitni néhány ablakot. 

5. Tartsatok szünetet!

Különösen akkor, ha egy megbeszélés elhúzódik, és akár több órán keresztül is eltart, hasznos lehet egy kis szünetet tartani. Ha úgy érezzük, hogy a meeting megrekedt, önismétlővé vált, a vita egyre parttalanabb, segíthet 5-10 perc szünet. Az sem baj, ha szünetben nem a meeting témája, hanem egészen más dolgok kerülnek szóba. Egy kis kikapcsolódás, változatosság segíthet abban, hogy amikor újra asztalhoz ülünk, könnyebben jöjjenek a jó gondolatok. Sőt, ha tehetjük, végezzünk pár átmozgató gyakorlatot!

A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.

(forrás: HR Doktor)
hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés