hirdetés

Könyvajánló

5 szakmai könyv nyári hétvégékre

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de engem elképesztően tud inspirálni a víz közelsége (legyen az akár strand, akár tengerpart) valamilyen jó szakmai könyvvel kombinálva; általában ilyen helyzetekben, a napsütötte parton jönnek a legjobb ötletek a munkámhoz vagy a bloghoz kapcsolódóan. Mivel már két éve, hogy utoljára összeállítottam nektek egy könyvajánlót kommunikációs és egyéb releváns szakmai olvasmányokról, úgy gondoltam, ideje kicsit frissíteni a listán: az alábbiakban 5+1 olyan címet osztok meg Veletek, amik az én idei bevásárlólistámon már ott vannak, és remélhetőleg nyár végéig fel is kerülnek a könyvespolcomra. Nagy Ádám (komm365.hu) belső kommunikációs specialista, kreatív geek, blogger írása.

Ahogy az előző könyvajánlóban, úgy itt sem kizárólag a belső kommunikáció területére fókuszáltam; inkább olyan könyveket válogattam össze, amik más-más társterületekről adhatnak új perspektívákat a mindennapi munkahelyi problémák megoldásához. A könyvek mindegyike berendelhető a Bookdepository oldaláról (alacsony árak, de az angliai érkezés miatt több hetes szállítási idő) illetve a legtöbb elérhető a magyar Libristo.hu felületén is (kicsit magasabb árak, de cserébe gyorsabb szállítás). Lássuk, melyek ezek! 

Will Storr:
The Science of Storytelling

Született már jó pár izgalmas könyv a storytelling művészetéről, Will Storr alkotása azonban kifejezetten a mögötte megbúvó tudományos háttérre fókuszál: arra, hogy az emberi agy hogyan reagál bizonyos történetekre, karakterekre, fordulatokra, hogyan lehet “becsapni” azt egy jól megírt forgatókönyvvel vagy épp elültetni benne maradandó gondolatokat a szavak megfelelő játékával. Nagyon érdekes terület és témakör ez, főleg, hogy tulajdonképpen a belső kommunikáció is egy folyamatos storytelling-gyakorlat egy nagyon sokrétű, összetett célközönség – a munkavállalók – felé. 

Gretchen McCulloch:

Because Internet: Understanding the New Rules of Language

Az emberi nyelv a kezdetek óta folyamatosan változik, formálódik, adaptálódik az aktuális trendekhez és kommunikációs csatornákhoz – ilyen radikálisan és gyorsan azonban még talán sosem változott, mint az utóbbi évtizedben. Gretchen McCulloch nyelvész legújabb könyve felsorakoztatja az Internet összes fontos rövidítését, emojiját, mémjét és egyéb sajátosságát, hogy aztán megmutassa, hogyan és miért váltak ezek mindennapjaink részévé és változtatták meg sok esetben nem csak fogalmazásmódunkat, hanem gondolkodásunkat is. 

Mark Goulston:
Just Listen: Discover the Secret to Getting Through to Absolutely Anyone

Míg a legtöbb kommunikációs könyv azt járja körbe, hogyan kommunikálj, milyen nyelvi eszközöket, szófordulatokat, trükköket vess be a hallgatóság megszólítása során, addig Mark Goulston írása kicsit megfordítja a megszokott képletet, és a hallgatásra fekteti a hangsúlyt. Mielőtt bármit is mondanál, hallgasd meg, mitől stresszes a kollégád, miért türelmetlenebb a szokásosnál a főnököd, vagy hogy miért nem tetszik az ügyfeleidnek egy termék – bármilyen egyszerűnek tűnhet is ez, egy agresszív vagy dühös “vitapartner” esetén nem könnyű értő figyelemmel feltárni a probléma igazi gyökerét, Mark könyve pedig pont ehhez ad néhány hasznos gyakorlati jótanácsot. 

John Mackey:
Conscious Leadership – Elevating Humanity Through Business

Szeretem az olyan könyveket, melyek egy-egy konkrét nagyvállalat kulisszái mögé nyújtanak bepillantást – ezt a könyvet márpedig az a John Mackey írta, aki az organikus, természetes élelmiszerek úttörőjének számító Whole Foods üzletláncot alapította. Ezzel együtt ráadásul egy olyan rendkívüli értékrendszert és vállalati kultúrát fektetett le cégén belül, ami stabil hátteret nyújtott a brand elképesztő növekedéséhez és sikereihez mind a mai napig – egy klasszikus sztorizgatós, visszatekintgetős olvasmányról beszélünk tehát, ami kicsit szembemegy az üzleti világ hagyományos folyamataival. Épp emiatt pedig nem csak vezetők számára, hanem munkavállalói szemmel nézve is tartogathat néhány izgalmas tanulságot!

Jennifer R. Farmer:

Extraordinary PR, Ordinary Budget

Minimális büdzséből szervezned kell egy színes, látványos, nagyszabású eseményt vagy komm. aktivitást lehetőleg tegnapra, minél több magas pozíciójú stakeholder bevonásával. Ismerős a helyzet? Jennifer R. Farmer az ehhez hasonló PR projektek főbb lépésein vezeti végig az olvasóit, bemutatva néhány kifejezetten költséghatékony és hiteles kommunikációs megközelítést, amit jól lehet alkalmazni a belső kommunikáció és a munkavállalói rendezvények világában is. Valódi túlélői kézikönyv mindennapos üzleti kihívásokhoz! 

+1 extra ajánlás – Drive : The Surprising Truth About What Motivates Us. Ez már rajta volt a 2019-es listámon is, viszont most jutottam el odáig, hogy tényleg sikerült megkaparintanom, és tényleg baromi izgalmas olvasmány a motivációról és annak gyökereiről. Olyan alapvető dolgokat kérdőjelez meg, mint pl. a jutalmazás kérdésköre: noha egyértelműnek tűnhet, hogy ha egy feladat elvégzéséért jutalom jár, akkor nőni fog a feladatot végzők teljesítménye, számos kísérlet és tanulmány bizonyítja ennek ellenkezőjét. Akkor mégis honnan jön a motiváció, hogy sikeresek, kreatívak, “high performer” munkavállalók legyünk...?

Nagy Ádám, belső kommunikációs specialista, kreatív geek, blogger
a szerző cikkei

(forrás: Komm 365)
hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A HRPWR.HU és az Üzlet & Pszichológia szaklap bemutatja a VIII. HR szakmai randit.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

hirdetés