hirdetés
hirdetés
hirdetés

Team building, alternatívan

5+1 indok, miért építs dalolva csapatot!

A legtöbbekből a „csapatépítés” szó emlegetése csak sóhajokat és szkepticizmust vált ki, de miért is kell, hogy ez így legyen? A munkahelyi kórus egy alternatív csapatépítési módszer, amely számos előnnyel jár. Hogy pontosan miért is érdemes a munkahelyen dalra fakadni, kiderül a cikkből!

A dolgozók közül kevesen lelkesednek a bizalomjátékokért vagy azért, ha struktúraépítés céljából rendezik teamekbe őket. Elvileg ezeknek a tevékenységeknek az lenne a céljuk, hogy összehozzák a csapatot, és a kevésbé formális módokon történő együttműködésre ösztönözzék őket, de sajnos sok esetben éppen ezzel ellentétes eredménnyel járnak. (Ugyanakkor sokat segíthet, ha előzetesen tisztázzuk, mi is a csapatépítésünk célja, és ennek megfelelően választunk eszközt a csapatépítéshez, amint arról korábban már itt is írtunk.)

Noha a csapatépítő napnak az lenne a célja, hogy egy eltérő dinamikát hozzon be a csoportba, felrázza az alkalmazottakat, és a csapatmorált növelje, az ilyenkor gyakran előkerülő elcsépelt gyakorlatok azt is eredményezhetik, hogy az így eltöltött nap a csapatépítésben részt vett  munkatárs számára még hosszabbnak is érződik, mintha azt az asztalnál, a gép előtt ülve töltötte volna el. Ez azonban még korántsem jelenti azt, hogy a csapatépítést úgy, ahogy van, ki kellene dobni a kukába – viszont a fentieket figyelembe véve érdemes lehet új csapatépítési módszereket is kipróbálni. A briteknél már felfedezték a vállalati kórus csapatépítési előnyeit – elsősorban a „The Choir: Sing While You Work” (A kórus: Énekelj munka közben!”) című BBC-s műsornak köszönhetően, amelyben amatőr vállalati kórusok, többek közt a Sainsbury's-é és a Citi Banké, versenyeztek egymással. Ezt a módszert ma már egyre több nagyobb vállalatnál – így például a Co-Op és a Sainsbury's áruházláncoknál vagy a JustEat ételkiszállító cégnél – sikerrel alkalmazzák.

Nézzük, milyen konkrét előnyökkel jár a vállalati kórus létrehozatala a csapatépítés szempontjából!

1. Építi a kommunikációt

A sikeres kórus építésének kulcsszavai a kommunikáció és az odafigyelés. Ez sok esetben azt jelenti, hogy az egyébként hangadó munkatársak is kénytelenek kicsit elhallgatni, és odafigyelni a másikra, amikor épp egy másik szólam kerül sorra. Túlságosan is gyakran fordul elő, hogy az emberek reggel bejönnek az irodába, leülnek az asztalukhoz, majd nyolc óra elteltével felkelnek onnét, és hazamennek – és mindeközben jó, ha egy vagy egy fél órát töltenek azzal, hogy az ebéd mellett a munkatársaikkal is kommunikáljanak, hiszen ezt leszámítva a legtöbb kapcsolatépítés e-mailen vagy chaten keresztül folyik. A csoportos éneklés azt is jelenti, hogy a munkatársak felkelhetnek az asztaluktól – és rábredhetnek, hogy ez jó, még akkor is, ha korábban nem sejtették, hogy erre lenne szükségük.

2. Remek feszültségoldó

A kórus a legtöbbeknek egészen új tapasztalatot jelent, és nem mindenki azonos szintről kezd. Ilyenkor a kulcs az, hogy senki ne vegye magát túl komolyan – ehhez nem árt egy tapasztalt kórusvezető, aki hozzá van szokva, hogy amatőrökkel dolgozzon. A munkahelyen óhatatlanul felmerülnek időről időre feszültségek, de a csoportban éneklés "jólesőérzés-faktora" képes felülírni ezeket.

3. Fejleszti a pozitív szemléletet

Az éneklés ragadós! Egy új dal megtanulása folyamatos témát szolgáltat, amiről a kórustagok egymás közt beszélgethetnek, és annak az érzését, hogy együtt dolgoznak valaminek a tökéletesítésén hosszabb időn át – ez pedig jó érzést kelt mindenkiben. Az éneklés összehozza az embereket. Mindez egy az egyben átvihető a munkahelyi közegbe: a pozitív energiák felszabadítása a csoportban irodán belül és kívül is nagyon sok előnnyel jár.

4. Ösztönzi a folyamatos fejlődést

Ha csak egy alkalommal, egy-egy csapatépítő nap keretében próbálják is ki az éneklést, amennyiben jól sikerül ez az egy alkalom, ez elég ösztönzést nyújthat a dolgozóknak, hogy a későbbiekben a saját közegükben is hasonló tevékenység után nézzenek. Ha összefognak, és ezt együtt teszik, ez csak további előnyökkel járhat!

5. Közösségi szellemet teremt

A munkahelyen jellemzően a hasonló életkorú és érdeklődésű emberek alkotnak informális csoportokat. Noha ez önmagában még nem jelent problémát, az sose lehet baj, ha az egyes csoportok minél többet kommunikálnak egymással. A munkahelyi kórus azért is nagyszerű csapatépítő eszköz, mert életkortól és érdeklődési körtől függetlenül összehozza az embereket.

+ 1. A motivációs szinkronicitást is elősegíti a csoportban való éneklés. Ez azt jelenti, hogy a különleges, nagy koncentrációt igénylő feladatok során a feladatot végzők rendkívül szorosan egymásra hangolódnak, a „csoportszellem” szinte hipnotikus állapotot idéz elő. Az efféle szinkronizációs mechanizmusoknak identitásformáló erejük van, és hosszú távon, másféle helyzetben is fokozzák a csoport hatékony együttműködését, mint azt korábban már mi is megírtuk.

Egyszóval: énekeljünk! Íme néhány inspirációt nyújtó videó:

The Choir: Sing While You Work - Series 2: A Sainsbury’s kórusa lép fel a tévéshow 2. évadában:

 

"Office Choir of the Year 2017" – szintén egy brit kezdeményezés. A versenyben többek közt a MEC, a Linklaters, a Deloitte és a The Telegraph kórusai mérettették meg magukat:

 

(forrás: hrmagazine.co.uk)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés