hirdetés
hirdetés
hirdetés

Értékelés

4 mód, hogy őszinte visszajelzést kapj a beosztottaktól

Ahhoz, hogy hatékony legyen egy vezető, a klasszikus 360 fokos értékelésen túl érdemes a belső hangra és a nonverbális jelekre is figyelni. Összeszedtünk olyan módszereket, amelyekkel valódi visszajelzést kaphatnak a vezetők.

Az év vége általában a formális teljesítményértékelések ideje. Ekkor nem csak a munkavállalók kapnak visszajelzést, hanem a vezetőket is értékelik a beosztottak. Kérdés persze, hogy ezek az értékelések mennyire őszinték. A Harward Business Review összeszedett négy módszert arra, hogy tényleg valódi visszajelzést kapjanak a vezetők a beosztottaktól.

Kérdezz gyakrabban: Nem elég évente egyszer visszacsatolást kérni a kollégáktól, mert az nem lesz hiteles. Inkább érzékeltessük, hogy valóban kíváncsiak vagyunk a kollégák véleményére. Egy-egy keményebb értekezletek után kérdezzük meg rutinszerűen, hogy hogyan érezik magukat, és hogy szerintük kell-e változtatni a vezetői hozzáálláson, munkamódszeren. A kollégák így érezni fogják a bizalmat, hogy valódi visszajelzésre vár a vezető.

Olvass a nonverbális jelekből: Egy beosztott mondhatja azt, hogy mindennel elégedett, csak ha mindezt szemlesütve, vagy oldalra nézve teszi, akkor sejthetjük, nem mond igazat. Ha megtanuljuk értelmezni a nonverbális jeleket, akkor az év 365 napján valódi visszajelzést kapunk.

Figyeld, hogyan beszélsz: Hajlamosak vagyunk utólag  jobbnak ítélni magunkat, ha hosszabban beszélünk a kollégáink előtt, mint amilyenek voltunk. Ha a kollégáknak adunk elő, akkor figyeljünk a belső hangunk üzenetére. Persze azt vegyünk számításba, hogy a belső hang képes az önigazolásra, a dolgok pozitív megmagyarázásába, így gyakran félre is vihet. Például: “Hmm, nagyszerűen beszéltem, lehet nem is lesznek emiatt kérdéseik”. Ilyenkor fegyelmezd magad és a belső énedet, hogy valóban a reális képet mutassa meg. Persze az sem jó, ha túlzóan önkritikusak vagyunk, a legfontosabb az egyensúly megtalálása.

Ismerd fel, mi hoz ki a sodrodból: Minden vezetőnek vannak olyan elvárásai, amik ha nem teljesülnek, akkor agresszívek, szarkasztikusak lesznek. Vagy éppen türelmetlenek, ha valaki lassabban dolgozik. Akármi is legyen az, egy jó vezető felismeri, mi a gyengesége, sőt mindezt tudatja a beosztottakkal is, és arra kéri őket, jelezzék, ha túlreagálnak valamit. Egy amerikai felsővezető például a konfliktushelyzetekben fájdalmasan bőbeszédűvé vált, hogy ezzel nyugtassa magát. Mivel ezt tudta magáról, megkérte a kollégáit, hogy ha már nagyon unalmas és hosszú a sztorizgatása, akkor csak emeljék fel a kezüket.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

hirdetés