hirdetés
hirdetés

Recharge

4 életmentő tipp a feltöltődésért: ezt tedd meg, ha vészesen merül az aksid!

Tolod, csinálod, még csinálod, muszáj, kell, jóó, már csak két hét van a hajtásból, azt már féllábon is, ezt még behúzzuk, gyerekek, hopp egy pici túlóra itt, egy kis stressz ott, hát igen, aludni se tudsz olyan jól mostanában, meg a nagymuti is kórházban, a kölök meg verekszik a suliban és b*szki a kutya miért rombolja a lakást, az hagyján, de 4 hónapja szinte folyamatosan fel vagy puffadva és random hasmenésed van ja és havi egy migrén is beköszön, és ez a makacs nátha se múlik, HÁTTEEZTNEMÉRTED. Ezt így, egy levegővel. Kaslik Ildikó, a Hello, Karrierista! Blog szerzőjének vendégcikke.

Pedig dehogynem érted: pihenned kell(ene). De nem ám csak úgy, munka után kanapéra ledöglősen, program lemondósan, önsajnáltatósan, párodat passzív-agresszíven cseszegetve és nutellával vigasztalódva. Bár éppenséggel az előbb felsoroltak mindegyike csábítóan kézre áll, a teljes burnout/diabétesz/válás/egyéb krónikus betegség útjára való lépés helyett érdemes és százszorosan kifizetődő a minőségi pihenést a mindennapjaid részévé tenni. Pihenést. Minőségit. Nagybetűvelmegminden. :)

A telefont. Azt bezzeg feltöltjük, ha lemerül.

Több, mint egy, a munkaerőpiacon eltöltöt évtized kellett ahhoz, hogy életem első KÉTHETES szabiját kivehessem idén. (Jó,jó, amikor az egy hét után még egyet otthon feküdtem legionellával, azt most nem számolom), és a két hét tapasztalásai olyan elementáris erővel csaptak arcul, hogy – ha már egyébként is health coachnak tanulok – kénytelen voltam számot vetni a lehetőségekkel. És beépíteni néhány dolgot. És... működik. Nem kicsit.

Persze azon kívül, hogy évente egyszer kötelezővé tenném (sok munkahelyen egyébként az is) két egybefüggő hét szabadság kivételét, az igazán kritikus része a dolgoknak – mint mindig – a szokásainkban és a napi rutinban rejlik. Apró változtatásokkal, egyesével, tudatossággal igenis beépítheted az életedbe a valódi feltöltődést, amikor nem várod meg, hogy egyszámjegyűvé zsugorodjon az aksid töltöttségi szintje, hanem már az 50-60%-ot komolyan veszed és viszonylag könnyen felhúzod 100% környékére.

De... hogyan is?! A fizikai, mentális és érzelmi jóllét fenntartása olyan, mintha három labdával zsonglőrködnél: mindegyikre, holisztikusan figyelned kell, de a pozitív hatás is hatványozódni fog. Hanyagold el csak az egyiket.. és néhány éven belül úgy találod magad, mint én, krónikus bélrendszeri betegséggel.

Szóval.

1. ALVÁS – igen, ez az alapja mindennek, értem, hogy dehát annyi a dolog, de akkor is. Ha valamiből, ebből szabad a legkevesebbet lecsípni. Az alvásmegvonás (és ez néhány hét alatt krónikussá válik) rossz döntésekhez, agresszióhoz, depresszióhoz, elhízáshoz, a hormonháztartás felborulásához vezet.

2. FIZIKAI AKTIVITÁS – direkt nem "edzést" írtam, ugyanis napi fél óra, SZÁMODRA élvezetes módja a sportnak a megfelelő alvás után a második legfontosabb része a feltöltődés egyenletének. Akár egyedül, egy kis me-time-ot teremtve, akár kutyát sétáltatva, akár egy zumba órán táncolva vagy éppen crossfiten kinyírva magad vagy a szigeten róni a köröket – szinte mindegy, csak ÉLVEZD. Nekem 8 év futásba, egy ultrába és egy komoly sérülésbe került, hogy rájöjjek: valójában nem is szeretek annyira futni. És azóta találtam mást, amit töredéknyi lelkierővel, lelkesen és szeretettel tudok csinálni. Kísérletezz, és próbáld meg olyan szokássá tenni a mozgást, mint a fogmosást. Egy kis extra nyújtás vagy jóga reggelente? Egyenesen jackpot!!!!

3. SZOCIALIZÁLÓDJ! – Hol vannak azok a családtagok vagy barátok, kollégák, akiknek a társaságában felszabadult vagy, igazán röfögősen, fuldokolva tudsz nevetni vagy éppen megosztani a bánatod? Tudod, az energiavámpírok ellentéteiről beszélek... Na, velük. Sokat. Együtt. Amennyit lehet.

4. És a MENTÁLIS feltöltődés? – A változatosság gyönyörködtet és itt is, a mindennapokba való beépíthetőség elvét szem előtt tartva... Akár egy kis meditáció vagy légzésgyakorlat (próbáld meg ezt: belégzés 8 ütemen keresztül, benntartod 4–8 ütemen keresztül, majd kifújás szintén nyolcig számolva), akár egy kis zenehallgatás vagy heti egy nap digitális detox, esetleg valami, amit ritkán vagy sose csinálsz: egy sudoku vagy puzzle garantáltan máshogy fogja megdolgoztatni a tekervényeidet. :)

A fentieken kívül is rengeteg, időt és energiát minimálisan igénybevevő tevékenységből töltődhetsz (főzés, kutyás sportok, barkácsolás, egy virágláda összekészítése, a gyerekkel heti egy sírva röhögős társas stb., sőt van, amikor egy addig káros tevékenység – pl. túlevés – elhagyása automatikusan húzni fogja fel az aksidat a zöld tartomány felé), és garantáltan hálás lesz a munkáltatód is a megújult, energikus új énedért!

További hasonló bejegyzésekért kattints a blogra vagy a Hello, Karrierista! Facebook-oldalára!

Kaslik Ildikó, business coach & habit designer
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztalbeszélgetés keretében május 22-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIN-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés