hirdetés
hirdetés

Munka-magánélet egyensúlya

4+1 tipp: így pattanj ki az ágyból kora reggel, ha tipikus éjjeli bagoly vagy

Aki korán kel, aranyat lel, vagy legalábbis felzárkózhat kicsit a munkájához, átnézheti az e-maileket, hívásokat, elvégezhet néhány háztartási munkát. Még ha nem is vagy egy pacsirta típusú ember, néhány tipp segítségével anélkül is kelhetsz korán, hogy kótyagosnak éreznéd magad. Nézzük, hogyan!

Gondolj csak azokra a sikeres emberekre, akik jóval a város előtt ébrednek, például Michelle Obamára, aki reggel 4:30-kor pattan ki az ágyból, vagy az Apple vezetőjére, Tim Cookra, aki már 3:45-kor kukorékol.

Az alábbiakban megmutatjuk, hogyan tudod igazi pacsirtává edzeni magad – a hasznos tanácsokat a Karrier Plusz gyűjtötte össze.

1. Lassan és fokozatosan szoktasd magad a hajnali keléshez.

Miután kitaláltad, mikor akarsz felkelni, ragaszkodj ehhez az időponthoz. Hiába állítod be 6:30-ra az ébresztőd, ha csak 8:15-re szállsz ki az ágyból. Ha valóban szeretnél például 6:30-kor felébredni, állítsd be eleinte a szokásos felkelési idődhöz képest negyed órával korábban az ébresztőt, majd napról napra egyre korábbra, míg el nem érkezel a kijelölt ébredési időpontig. Tehát, ha például 6:30-kor akarsz ébredni, de 8:15-kor szoktál, állítsd először 8-ra, majd 7:45-re, és így tovább az órát, míg el nem érsz a kijelölt célig.

2. Tartózkodj a szundi funkciótól.

A szundi örömteli dolog, de rossz szokás. Kényszerítsd ki magad az ágyból. Az engedékenység elronthatja a korábbi fáradozásodat, és összezavarja a biológiai órádat.

3. Hétvégéken is maradj következetes.

Hétvégéken is kelj ugyanakkor, mint hétköznap, így a szervezeted hozzászokik a korai keléshez. A felszabadult időt töltsd valami örömteli tevékenységgel, énidővel.

4. Tegyél valami élvezeteset is!

Ha azért kelsz fel korán, hogy dolgozz – kivéve persze, ha imádod a munkádat –, azzal rosszat teszel magadnak. A kora reggeli órákban olyat tegyél, amit szeretsz: olvass, rakj ki egy puzzle-t, jógázz, kerékpározz, vagy csak élvezd a csendet és a madarak csivitelését.

4+1. Próbálj lefeküdni minden este ugyanabban az időben.


További korán kelési tippeket az eredeti bejegyzésben, itt találsz.

(forrás: Karrier Plusz)
hirdetés

Címkék

IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés