hirdetés
hirdetés
hirdetés

Stressz

3 tényleg megdöbbentő dolog, amit sosem gondoltál volna a stresszel kapcsolatban

Évek óta tanulmányozom a stresszt és a stressz alapú álmatlanságot. Van 3 dolog, amit a stresszről sokan nem tudnak – pedig életmentő infókról van szó.

1. A stresszt nem mindig érzed.

Nem csak akkor stresszelünk, amikor zaklatottnak érezzük magunkat. Simán lehet úgy is tartósan magas stressz szinted, hogy úgy tűnik, veled minden rendben. (A rossz alvás egyébként az első olyan faktor, ami jelezni szokta, hogy a stressz-szinted krónikusan magas.)

2. Stresszt nem csak külső dolgok okoznak.

Tudtad, hogy önmagában az is növeli a stresszt, ha pörgős típus vagy, nehezen pihensz? Az pedig még meg is betegíthet, ha alapvetően nehezen mondasz nemet, „kedves” vagy, abból indulsz ki, hogy nem akarsz megbántani másokat. Ezerféle dologgal okozhatunk stresszt saját magunknak, szintén életmentő lehet ráébredni a saját gondolkozási sémáinkra.

3. A legtöbb embernek nincs egy igazán hatékony, működő módszere a stressz csökkentésére.

Nincs, mert nem tanították meg nekünk. A boldogság egy képesség – ahogyan a stresszkezelés is az. Ráadásul mindkettő egy tőről fakad: a magasabb tudatosság szintről, hogy felismerjük, ha belepörögtünk a reaktivitásba, az időnk túlzsúfolásába vagy egyéb, reaktív dolgokba.

Horváth Ágnes, mindfulness oktató, alvástréner, TEDx előadó
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

hirdetés