hirdetés
hirdetés

Így könnyebben jönnek az ötletek

3 brainstorming technika

Egy brainstorming folyamat tökéletesen alkalmas arra, hogy teljesen szétfolyjon, vagy épp a résztvevők teljesen beszűküljenek egy témára. Agyunk "ellazítására” adunk most néhány trükköt.

 

Először is vegyük sorba a brainstroming alapszabályait, melyeket érdemes betartani:

• mindenki mondhassa el javaslatát szabadon, legyen motiváló a légkör

• minden ötletet rögzítsünk írásban

• az ötletek nem bírálhatóak, a „rossz” ötlet is elindíthat egy másik gondolatot 

  1. 10 + 10 perc

Ez az eszköz a „bemelegítés”, agyunk felkészítése a szabad asszociációra. Vegyünk elő egy üres lapot, és kezdjünk el írni egy adott dologról minél több megoldási javaslatot. Ez lehet a konkrét kérdés is, de azzal is felkészíthetjük magunkat a kreatív gondolkodásra, ha például egy, a témához nem is kapcsolódó tárgy (például egy gemkapocs) felhasználására írunk össze ötleteket. Az első 10 perc után pihenjünk, zökkentsük ki magunkat a helyzetből, majd üljünk le újra a papírunk mellé. Sokan hitetlenkednek, de a tapasztalat szerint, a második etapban is mindig kerülnek elő újabb és újabb ötletek.

  1. Érzésváltás

A legtöbb ember, amikor opciókon gondolkodik, bezárja magát egy logikus világba. Ez az eszköz abban segít, hogy kimozduljunk innen. Például, ha ötleteinket kiforgatjuk a logikából az alábbi kérdésekkel:

-          Mi lenne ennek a helyzetnek a legviccesebb megoldása?

-          Milyen megoldás döbbentene meg másokat?

-          Mi lenne, ha nem kellene mások érzelmeire tekintettel lennünk?

-          Mit lépnénk, ha nem lennének félelmeink?

-          Mit tenne XY a helyünkben?

-          Mit tettem volna én 10 évvel ezelőtt egy ilyen helyzetben?

És így tovább…

  1. Lexikonfelütés

Ez az eszköz a kérdésre való fókuszálást erősíti. Hogyan tudunk bármilyen szót beleilleszteni az adott kérdéskörbe. Asszociáljunk szabadon. Oda nem illő szavakat hozzunk be, és alakítsunk ki velük a kérdéshez illeszkedő gondolatokat. Sokszor teljesen váratlan megoldások születnek meg így.

 

(forrás: Komócsin Laura: 150 coaching eszköz esetleírásokkal)
hirdetés

Címkék

IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés