hirdetés
hirdetés

Így könnyebben jönnek az ötletek

3 brainstorming technika

Egy brainstorming folyamat tökéletesen alkalmas arra, hogy teljesen szétfolyjon, vagy épp a résztvevők teljesen beszűküljenek egy témára. Agyunk "ellazítására” adunk most néhány trükköt.

 

Először is vegyük sorba a brainstroming alapszabályait, melyeket érdemes betartani:

• mindenki mondhassa el javaslatát szabadon, legyen motiváló a légkör

• minden ötletet rögzítsünk írásban

• az ötletek nem bírálhatóak, a „rossz” ötlet is elindíthat egy másik gondolatot 

  1. 10 + 10 perc

Ez az eszköz a „bemelegítés”, agyunk felkészítése a szabad asszociációra. Vegyünk elő egy üres lapot, és kezdjünk el írni egy adott dologról minél több megoldási javaslatot. Ez lehet a konkrét kérdés is, de azzal is felkészíthetjük magunkat a kreatív gondolkodásra, ha például egy, a témához nem is kapcsolódó tárgy (például egy gemkapocs) felhasználására írunk össze ötleteket. Az első 10 perc után pihenjünk, zökkentsük ki magunkat a helyzetből, majd üljünk le újra a papírunk mellé. Sokan hitetlenkednek, de a tapasztalat szerint, a második etapban is mindig kerülnek elő újabb és újabb ötletek.

  1. Érzésváltás

A legtöbb ember, amikor opciókon gondolkodik, bezárja magát egy logikus világba. Ez az eszköz abban segít, hogy kimozduljunk innen. Például, ha ötleteinket kiforgatjuk a logikából az alábbi kérdésekkel:

-          Mi lenne ennek a helyzetnek a legviccesebb megoldása?

-          Milyen megoldás döbbentene meg másokat?

-          Mi lenne, ha nem kellene mások érzelmeire tekintettel lennünk?

-          Mit lépnénk, ha nem lennének félelmeink?

-          Mit tenne XY a helyünkben?

-          Mit tettem volna én 10 évvel ezelőtt egy ilyen helyzetben?

És így tovább…

  1. Lexikonfelütés

Ez az eszköz a kérdésre való fókuszálást erősíti. Hogyan tudunk bármilyen szót beleilleszteni az adott kérdéskörbe. Asszociáljunk szabadon. Oda nem illő szavakat hozzunk be, és alakítsunk ki velük a kérdéshez illeszkedő gondolatokat. Sokszor teljesen váratlan megoldások születnek meg így.

 

(forrás: Komócsin Laura: 150 coaching eszköz esetleírásokkal)
hirdetés

Címkék

IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

hirdetés