hirdetés
hirdetés

A műanyagmentes július margójára

1 nap, 1 irodaház, 3000 műanyagdoboz

Napjaink sokakat foglalkoztató kérdése a bolygón felhalmozott műanyag összegyűjtése, újrahasznosítása és a további szeméttermelés megfékezése. Emiatt egyre többen kezdenek életmód-váltásba, ezen belül például tudatos vásárlásba - de megemlíthetjük itt az éppen aktuális műanyagmentes július kihívást is, amiről korábban itt írtunk. Fontos megjegyezni, hogy a hosszú évek alatt berögzült szokások megváltoztatásához idő és odafigyelés szükséges, mégis érdemes fokozatosan elkezdeni, ugyanis már kis lépésekkel is látványos eredményt érhetünk el.

A tucatszám megjelenő újságcikkek útvesztőjében nehéz eligazodni, ezért most egy olyan kérdésre fókuszálunk, ami az irodai dolgozók mindennapjait érinti, elképesztő ökológiai lábnyomot hagy maga után, pedig viszonylag könnyen tehetünk a változásért: az elviteles kávés poharakról és ételes dobozokról van szó.

Fél óra használat, fél évezredre nyúló következmények...

Jól ismerjük a jelenséget, amikor idő szűkében elvitelre rendelünk. Ilyenkor kevesen gondolnak rá, hogy a tárolóeszközök előállítása és szállítása rengeteg időt, energiát és nem utolsó sorban pénzt igényelt. Ehhez képest elenyésző az az idő, amíg a funkciójukat betöltik, majd miután a kukában landolnak, kb. fél évezred telik el, mire lebomlanak. Mindezt azért a fél óráért, amíg használtuk őket. Pedig ha mindig ott lapulna a táskánk mélyén a saját poharunk, azzal látványosan csökkenthetnénk az eldobható eszközökből adódó környezetszennyezést.

A vállalatok által egyre nagyobb figyelemmel kísért Z generáció tagjait fokozottan érdekli a téma. Körükben a tudatos gondolkodás egyre menőbbnek számít, ezért ritkán halljuk tőlük, hogy másokra várnának. Ők a “think global - act local” jegyében egyre inkább figyelnek azokra a megoldásokra, amikkel tehetnek a klímaváltozás megfékezéséért. Ezt pedig érdemes figyelembe venni az employer branding újratervezésekor.

Vonzó üzenet a Z generációnak

Ha cégként azt szeretnénk kommunikálni, hogy fontos számunkra az új generáció jövője, az idősebbek edukálása mellett a fiatalok számára is vonzó üzeneteket kell megfogalmaznunk. Kézenfekvő lehet például már az onboarding csomagba tenni egy-egy saját kávéspoharat, utazóbögrét (például ilyet), ami mindkét esetben megtestesíti a megoldás első lépcsőjét, és akár csapatépítő játékot is szervezhetünk a munkavállalók számára, amivel egymást is motiválják a használatra.

Ez első ránézésre talán apróságnak tűnhet, a statisztikák azonban mást mutatnak. Egy hazai vidéki városban lévő irodaházban naponta akár 2-3000 elviteles doboz és pohár kerül a szemétbe. Ugyanez Budapesten a többszörösét is elérheti. Naponta, irodaházanként.

A pénztárcádnak is jó

A környezettudatosság mellett anyagi szempontból is megéri: amikor ugyanis eldobható pohárban kérjük a kávét, alkalmanként kb. 50 forintot költünk a csomagolásra. Ez éves szinten átlagosan 18 000 forintot jelent, 3 év alatt pedig 58 000 forintot. Ennek a töredékéért kapható újrahasznosított, gépben is mosható saját elviteles pohár, amivel figyelemre méltó mennyiségű szemetet takaríthatnánk meg - és még csak a poharakról beszéltünk.

Ezek mellett gondolkodhatunk elviteles palackokban és ételtárolókban, valamint lebomló catering eszközökkel is, melyek a haladó környezettudatos fogyasztók és szolgáltatók körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.

Érdemes hinni benne, hogy mindannyian tehetünk egy kicsit egy szebb világért: fogyasztóként, munkavállalóként és munkáltatóként egyaránt. Kis lépésekkel nem is olyan nehéz elérni a változást, csak éljünk tudatosabban! És nem csak júliusban. További tippek itt.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés