hirdetés
hirdetés
hirdetés

Interjú

10 tipp az emberközpontú irodáért a mood managertől

Korábban készített interjúnkban Tilesch Annával, Magyarország egyetlen mood managerével beszélgettünk a Lensa-nál lévő „nem létező” munkakörének részleteiről. Ezúttal Anna olyan praktikus és gyakorlati tanácsokat osztott meg velünk, amelyek közül néhányat felhasználva bármely cég dolgozóközpontúvá válhat. 

1. Legó a tárgyalóasztalon

Annával egy alapvetően szürke és semleges tárgyalóban beszélgettünk, azonban az asztal közepén néhány színes játékkocka díszelgett. Egyből odanyúltunk mindketten az interjú közben, és teljesen akaratlanul elkezdtünk velük foglalkozni. Már egy ideje zajlott a beszélgetés, mire rájöttünk, hogy ez lehet az elsőszámú tipp. Anna még Püski Tamástól leste el a legók felhasználásának ezen módját. Ha meeting közben van lehetőség legókkal szórakozni, az leköti a jobb agyféltekét, valamint sokkal őszintébbé és oldottabbá is tehet, azáltal, hogy kevésbé rágódunk a mondanivalónkon.

2. Gamifikálj!

A gamification vagy játékosítás hatalmas trend napjainkban, így mindenképp érdemes beépíteni bizonyos játékelemeket az arra alkalmas céges folyamatokba.Például a Battlejungle app segítségével céges csapatok között lehet bajnokságot rendezni, legyen szó csocsózásról, ping-pongról vagy bármilyen sporttevékenységről.

3. Sétáljatok közösen!

Érdemes lehet bevezetni közös céges szertartásokat. Annáék rendszeresen lemennek a közös ebéd után sétálgatni a közeli utcákra. Ez egyrészt megtöri a munkanap monotonitását, valamint hozzájárul az egészségesebb életmódhoz és segíti a kapcsolódást is.

Tilesch Anna

4. Fektess hangsúlyt az apróságokra!

Elcsépeltnek hangozhat, de nagy eredményeket tényleg apró lépésekkel lehet elérni. A szervezeti légkör jobbá tétele sem feltétlenül nagy és költséges beruházások és változtatások mentén valósulhat meg, hanem a mindennapi apróságokkal. A mood manageri munka fontos része, hogy Anna folyamatosan odafigyeljen az elejtett megjegyzésekre a kollégáitól, amiken lehet, hogy mások figyelme átsiklik. Ilyen lehet például annak megjegyzése, hogy kinek mi a kedvenc sütije, amivel aztán a szülinapján meglephetjük.

5. Ünnepeljetek közösen!

A szervezeti kultúra szempontjából nagyon fontosak a közös rituálék és ceremóniák. A közös sikerek ünneplése közel viheti egymáshoz a kollégákat. Ez a siker lehet bizonyos céges elvárások teljesítése, egy új ügyfél vagy megbízás elnyerése, de akár egy baba születése is.

6. Post-itek helyett tervezz Canva-t!

A céges ragasztós üzeneteknek nagy hagyománya van szinte minden vállalatnál. Vannak dolgok, amiket a vállalati üzenőfalon, a hűtőre vagy nyomtatóra ragasztva tudunk közölni a többiekkel. Azonban a sima A4-es papírra nyomtatott fekete Times New Roman betűtípus helyett, színes, kreatív és figyelemfelkeltő posztereket tervezhetünk, például a Canva-ban.

7. Köszöntsd fel a dolgozóidat!

Az előző tipphez kapcsolódva, érdemes egy színes szülinapi naptárt is kifüggeszteni az irodában, hogy lássák a kollégák, éppen kinek van születésnapja. Ezeket az ünnepeket is fel lehet dobni apró ajándékokkal, nem kell nagy dologra gondolni. Az is elég, ha egy darab papírra összegyűjtenek a kollégák egy nagy adag jókívánságot a következő egy évre.

8. Figyelj a design-ra!

Az irodai környezet nagyon nagy hatással van ránk, hiszen nagyon nem mindegy, milyen helyen töltünk el napi nyolc órát. A funkcionalitáson túl, az emberi tényezőt sem érdemes kihagyni a tervezésből. Most már számos kifejezetten az emberközpontú iroda kialakítására specializálódott cégtől kérhetünk segítséget, ha dolgozóbarát irodát szeretnénk. 

9. Kérd ki a munkavállalóid véleményét!

Az irodában rengeteg olyan dolog van, amit megveszünk, beteszünk oda és onnantól kezdve nem kell foglalkozni velük. A dolgozók pont nem ilyenek. Miért döntünk tehát sok esetben a fejük felett? A dolgozók sokkal motiváltabbak és elkötelezettebbek lehetnek, ha bevonják őket kisebb-nagyobb döntésekbe.

10. Tervezd meg alaposan a céges rendezvényeket!

Nagy szükség van rájuk, azonban a nem átgondolt és nem személyre szabott programokat inkább érezhetik nyűgnek a munkavállalók, mint valami olyannak, ami a javukat szolgálja. Laikus rendezvényszervezőként segíthet a Rendezvénybiblia című könyv, amiben lépésről-lépésre kalauzolnak a rendezvényszervezés praktikáin keresztül. Jó alapot adhat a még szakszerűbb és így élvezetesebb céges rendezvények megszervezéséhez. Persze a sikeres rendezvényekhez a legelső lépés, hogy alapból olyan személyek dolgozzanak együtt, akik szívesen töltik a szabadidejük egy részét is egymás társaságában.

 

Ha mélyebben is érdekel a téma, akkor itt tudod követni a boldogságmenedzsmenttel kapcsolatos legfrissebb híreket!  

Sas Eszter Krisztina, online szerkesztő/újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés