hirdetés
hirdetés

Tudósítás

10 tanulság a Nagy Employer Branding Napról

Nagy Employer Branding Nap évek óta a hrpwr.hu, az Üzlet és Pszichológia és a Brandfizz szervezésében valósul meg. Idén először, a járványhelyzethez alkalmazkodva az online térbe költözött a konferencia, ám izgalmas előadásokból és fontos tanulságokból ezúttal sem volt hiány! Nézzük, mi az, amit mindenképpen érdemes megfontolnunk és magunkkal vinnünk a munkáltatói márkaépítés terén!

1.     Egy jó brand kialakításához ismerni kell az emberek gondolkodását!

Földi Miklós Dániel reklámpszichológus arról beszélt előadásában, hogy milyen szerepe van a neuromarketingnek a munkáltatói márkaépítésben. Szerinte egy jó márka kialakításának titka abban keresendő, hogy először is megismerjük, hogyan reagálnak az emberek arra, amit reklámozni szeretnénk. A hatékony márkaépítéshez elengedhetetlen az érzelmek használata, a biztonságérzet megteremtése, illetve a célcsoport bevonása, hogy jobban magukénak érezhessék és ezáltal megérthessék a fő üzenetünket.

 2.     A közösségi média szerepe a toborzásban immár tagadhatatlan.

Szörcsök Szilvia és Török Péter a Brandfizztől az online toborzással kapcsolatos tapasztalataikat osztották meg. Egyértelműen látható, hogy 2020-ban a virtuális toborzás előtérbe került és a mesterséges intelligencia is egyre nagyobb szerepet játszik ezekben a folyamatokban. Fő tanácsuk a hallgatók felé az volt, hogy a digitális térben igyekezzük erősíteni vállalati szinten a szerepünket, s így nem kell az állásportálokra hagyatkozni, hanem egy vonzó és aktualizált digitális megjelenéssel saját magunk urai lehetünk a toborzás terén is.

 3.     A toborzási folyamatból a közvetlen vezetőt se hagyjuk ki!

Német Nóra, a Nordconn Kft. HR Consulting Lead-je azzal kapcsolatban osztotta meg a tapasztalatait, hogy hogyan tudtak a járványhelyzet kellős közepén több száz embert toborozni. Sikerük hátterében több tényező is állt: alaposan megtervezték a folyamatokat, felmérték az erőforrásaikat, elkötelezték a projekt mellett a szakmai vezetőket, egyszerűsítették az adminisztrációt és felmérték a jelöltek motivációját. Nóra elmondása szerint elengedhetetlen, hogy a toborzási folyamat során egy olyan bizalmi légkört teremtsünk, melyben ki tudnak derülni a jelölt személyes preferenciái, hiszen így később sem lepődünk meg, ha például mégis visszautasítják az ajánlatot... Emellett nagyon pozitív hatással bír, ha a közvetlen vezető is felveszi a kapcsolatot a jelölttel az ajánlatadás során és megkérdezi a véleményét.

4.     Az azonnali tájékoztatás képessége kiemelt értékké vált az elmúlt időszakban.

Idén rengeteg vállalatnál előtérbe került a belső kommunikáció megreformálása – mondta el Barathi Tamás, a Blue Colibri alapítója. A korábbi hagyományos munkáltatói értékek mellett az egészség védelme és a munkavállalók rendszeres tájékoztatása is utat tört. Tamás részletesen bemutatta az általuk készített Blue Colibri Appot, melyet a vállalat fejlettségi szintjéhez és igényeihez lehet igazítani. Az applikáció kiválóan használható belső kommunikációs platformként, illetve a pre – és onboarding folyamat digitalizálásában is úttörő szerepe van a piacon.

 5.     Az employer brandingnek már az egyetemen is helye van!

Dr. Király Zsolt, a METU egyetemi docense szerint hasznos lenne, ha a vállalatok szorosabbra fűznék a kapcsolatot az egyetemekkel, hogy időben felkutathassák a tehetségeket, megismertessék a diákokkal a saját márkájukat és megismerjék a jövő munkavállalóinak igényeit.

 6.     A hibákat is érdemes felvállalni!

Széll-Lengyel Krisztina, az Unilever vállalati kommunikációs vezetője a „Fckup Night” előadássorozatuk tanulságairól beszélt, amelynek keretein belül topvezetők mesélték el kudarcaikat kendőzetlenül. Krisztina kiemelte, hogy az előadók megválasztása kulcsfontosságú az esemény sikeressége szempontjából. Az elhangzott történetek tanulságosak és elgondolkodtatók voltak, azt sugallták, hibázni emberi dolog és a legjobbakkal is megtörténik. 

 7.     A válság megmutatja, mennyire hitelesek a vállalati értékeink... 

Szinai Ádám, a CIB kommunikációs és marketing vezetője szerint a válság lehetőséget ad arra, hogy megmutassuk, kik is vagyunk igazán. Ádám arra is felhívta a figyelmet, hogy érdemes vigyázni a jó munkaerőre, hiszen jelenleg nagyon nehéz pótolni, ha egy munkavállaló feláll, mivel kevésbé szívesen váltanak az emberek.

 8.     Most még inkább felértékelődött a munkahelyi egészségfejlesztés szerepe!

...mondta el Dr. Fügedi Gergely, a Fitpuli ügyvezetője, aki szerint a munkavállalók megbecsülése nagyon fontos, hiszen így szívesebben végzik munkájukat. A járványhelyzet következtében az egészségügyi rendszer leterheltebb, ezért a munkavállalók számára érdemes a digitális egészségfejlesztési programokat is megfontolni.

 9.     A vállalati értékek formálásába a munkavállalókat is aktívan vonjuk be! 

Müller Diána, a Telenor szervezetfejlesztési vezetője és Seres Nikolett, belső kommunikációs vezető a Telenor új vállalati értékeinek integrálási tapasztalatairól számoltak be. Szerintük kiemelten fontos a kollégák aktív bevonása a vállalati értékek kialakításába, a megfelelő szimbolikák megtalálása, majd az értékek elmélyítése. 

 10.  A világ legvonzóbb vállalatainál 2021-ben is prioritás lesz az employer branding!

Egy friss felmérés szerint a munkáltatói márkaépítés jelenleg relevánsabb, mint valaha. Úgy tűnik, a kollégák felé fordulás és egy vonzó brand kialakítása globális trenddé válik a közeljövőben, így ennek fontosságát 2021-ben is érdemes a zászlónkra tűzni – mondta el Horváth Ádám, a Brandfizz vezetője.

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

hirdetés