hirdetés
hirdetés

Kékgalléros HR kihívások 3.0

10 tanulság a „Kékgalléros"-HR konferenciáról

Idén is nagyon sok érdeklődőt vonzott a HRPWR.hu és az Üzlet és Pszichológia által szervezett, a kékgalléros munkaerőt érintő tematikus HR konferencia. Ez rávilágít arra, hogy egyre égetőbb kérdést jelent hazánkban a fizikai munkaerő motiválása, megszerzése és megtartása. Cikkünkben kiemeljük a konferencia legnagyobb tanulságait.

1. „Ha eldobunk egy labdát, nézzük meg hova érkezik”

A Deichmann volt ügyvezetője, Czeczeli Tamás előadásában kiemelte, hogy mennyire fontos hidat képezni a kékgallérosok és a vezetők között. A változásokat és az utasításokat a vezetők küldik a fizikai dolgozók felé – akár egy csörgőlabdát -, akiknek ezzel valamit kezdeniük kell. Érdemes utánamenni ennek a labdának és megnézni, hogy „csörög-e” még náluk is, és hogyan fogadják az információkat. Hozzátette: „A középvezetőket ne nyomjuk, inkább fejlesszük, és akkor nem csak a labda, hanem a kassza is csörögni fog”. 

Czeczeli Tamás, volt Deichmann ügyvezető

2. Aranyszabály: a vezetőnek tisztelnie kell a saját embereit

Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a vezetőknek őszinte, tiszteletteli kapcsolatot kell kiépíteniük a munkavállalóikkal. A dolgozók motiválásában nagy szerepet játszik a közösségépítés és a tisztességes fizetés: véleménye szerint nem kell többet adni, mint a környékbeli cégek, de fontos, hogy annyit megadjanak, amennyit máshol is. 

Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország ügyvezető igazgatója

3. „Ne rendezzünk csillivilli programokat, amíg szorít a cipő”

Csikós-Nagy Katalin, a HR-Evolution Kft. szakértője elmondta, hogy mindig fel kell mérni, hogy a szükségletek kielégítésében hol tart a cég. Amíg nem jó minőségű a bakancs, addig nincs értelme csapatépítő programokat szervezni. Figyeljünk oda, hogy miben szenvednek hiányt a kékgallérosok és mi a valódi ok az elvándorlásuk mögött.

Csikós-Nagy Katalin, a HR-Evolution Kft. szakértője

4. A bér megjelölésével akár hatszor annyi jelentkezés is érkezhet 

Sándor István, a Workania account managere elmondta, hogy vannak olyan országok (pl. Szlovákia), ahol már kötelező megjelölni a bért az álláshirdetéseknél. Megfigyelték, hogy ha tisztán kommunikálják már a hirdetésben is a fizetést, vagy legalább a bérsávot megjelölik, sokkal több jelentkezés érkezik be. 

Sándor István, a Workania account managere

 5. „Elkötelezett rajongókra van szükség”

Szabó Csaba, a DEVELOR vezérigazgatója szerint fontos az elkötelezettség és a „rajongás” kialakítása, mert azok a munkavállalók, akik igazán kötődnek a céghez, nagyobb eséllyel hozzák be ismerőseiket az ajánlási rendszeren keresztül, illetve hajlandóbbak megbocsájtani is a hibákat. Ezt azzal a személyes példával támasztotta alá, hogy ha valaki rajong egy együttes iránt, akkor ugyanúgy kedvelni fogja azután is, ha a koncertre hatalmas tömegben kell várni órákat. 

Szabó Csaba, a DEVELOR vezérigazgatója

6. „A fizikai dolgozók is szóljanak bele dolgokba!”

A GE Healthcare volt gyárigazgatója, Gábor Zoltán kiemelte, hogy csupán pénzzel nem lehet motiválni. Ki kell építeni a dolgozók felé a megfelelő bizalmat, és meg kell engedni, hogy a kékgallérosok is beleszólhassanak a fejlesztésbe, illetve, hogy kibontakoztathassák kreativitásukat. Fontosnak tartja, hogy inkább ígérjünk vezetőként kevesebbet, hogy aztán többet tudjunk megvalósítani. 

Gábor Zoltán, a GE Healthcare volt gyárigazgatója

 7. „Egy sör mellett teljesen új problémák kerülnek elő”

Ivancsics Péter, a MOL Észak-magyarországi Termelés vezetője szerint a tréningeknek nagy szerepe van abban, hogy a vezetők és a dolgozók személyes kapcsolatot tudnak teremteni egymással, feltehetik kérdéseiket, illetve feltárhatják közösen a problémákat is. 

Ivancsics Péter, a MOL Észak-magyarországi Termelés vezetője

 8. Egyenlő megbecsülés a szobaasszonytól a recepcióig

Péter Dávid, az Accor szállodalánc Employer Branding Coordinatora megosztotta a tapasztalatait azzal kapcsolatban, hogy a szállodaipar munkaköreit hogyan igyekeznek vonzóvá tenni a jelentkezők számára. Véleménye szerint nagyon fontos láthatóvá tenni, hogy ki mit tesz hozzá a sikeres működéshez. „Feel valued” videóikban bemutatják az egyes munkaköröket és azokat az értékeket, amikért megéri egy szállodában dolgozni.

Péter Dávid, az Accor szállodalánc Employer Branding Coordinatora

 9. Számoljunk a nagykövetek kezdeti kipécézésével!

Az EGIS nagyköveti rendszeréről Pajor Mariann és Somogyi Zsolt, fizikai dolgozó számolt be. Ők hisznek abban, hogy a szervezeti változások átadásában szerepet kell kapniuk a fizikai dolgozóknak is. Így egy olyan rendszert dolgoztak ki, melyben a nagykövetek - akik mindennapjaikban fizikai dolgozók – biztosítják a kétirányú kommunikációs csatornát a vezetők és a munkavállalók között. Még akkor is megéri, hogy a kinevezést eleinte pikírt megjegyzések kísérik. 

Somogyi Zsolt, hatóanyaggyártó csoportvezető, az EGIS nagykövete

 10. A pozitív pszichológia segít a balesetmegelőzésben?

Dr. Kovács Eszter, a SkillToGo alapítója és pszichológus tanácsadója arról beszélt, hogy fontos, hogy a dolgozó jól érezze magát a munkahelyén, legyen előtte egy reményteli jövőkép, mert akkor megnő az ellenállóképessége és kevésbé lesz kitéve a baleseteknek is. Megfigyelhető, hogy ha tele vagyunk pozitív érzésekkel és fontosnak érezzük magunkat, akkor többet leszünk képesek megtenni egészségünkért és jobban odafigyelünk önmagunkra. 

Dr. Kovács Eszter, a SkillToGo alapítója és pszichológus tanácsadója

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

hirdetés