hirdetés
hirdetés
hirdetés

Onboarding-élmény

10 kézenfekvő tipp, hogy a beillesztés valóban sikeres legyen

Számos módja van annak, hogy az onboardingfolyamatot élménnyé, a befogadás érzését pedig valóssá tegyük. A megoldások a vállalati szinttől a csapatszinten át egészen az egyéni szintig terjednek.

Íme néhány módszer, melyek alkalmazásával elérhetjük, hogy új munkavállalóink már a legelső naptól kezdve a szervezet részének érezzék magukat.

1. Tudassuk vele: számít nekünk, hogy a szervezet részének érezze magát!

Ennek talán a legegyszerűbb módja az, ha a szervezet inklúzió és diverzitás melletti elkötelezettségét már az onboardingfolyamat során hangsúlyozzuk. Az inkluzív onboardingfolyamat a székfoglaló játékra emlékeztet: nem vehetünk be a játékba új embert anélkül, hogy leállítanánk a zenét, és odaraknánk egy új széket. A valódi onboardingélményhez hozzátartozik, hogy egy kicsit lelassítunk, kiigazításokat teszünk, és befogadjuk az új munkavállalót.

2. Segítsünk benne, hogy átlássa "a nagy egészet"!

Az inkluzív onboarding részeként fontos, hogy az újonnan felvett munkavállaló azt érezze, "beavatott" lett. Régi csapattagként vagy menedzserként könnyű elfeledkezni arról, milyen érzés volt, amikor még újoncok voltunk, és mennyiféle ismeretre kellett szert tennünk ahhoz, hogy be tudjunk illeszkedni. Ezért fontos, hogy empátiával közeledjünk az újonnan felvett munkatárshoz, átlássuk, mi az, amit ő még nem  tud és mi már tudunk, és segítsünk neki, hogy minél hamarabb birtokába kerülhessen a szükséges tudásnak. Sok minden tartozhat ide, amire talán nem is gondolnánk: az aktuális csapatstratégia és prioritások ismertetésén túl például egy szervezeti diagram megosztása vagy a csapaton belüli felelősség-megoszlás ismertetése nagyon sokat segíthet. Mindez abban segít, hogy az új munkatárs el tudja helyezni magát a nagy egészen belül. A beilleszkedésnek az is fontos része, hogy a munkatárs megértse, hogyan dolgozik együtt a csapat: milyen módokon kommunikálnak egymással, például Slack-üzeneteket küldenek egymásnak, vagy a másik asztalánál megállva osztják ki a feladatokat?

3. Készítsük fel a teamet!

A csoportdinamikát óhatatlanul megborítja egy új ember érkezése. Itt a csapat felkészítése a kulcs: mondjuk el nekik, mi lesz az új ember felelőssége, kivel fog együtt dolgozni, ki lesz a közvetlen felettese, átvesz-e bizonyos feladatokat más csapattagoktól, ha igen, akkor hogyan zajlik majd ez a folyamat? Jó, ha tudatosítjuk a csapattagokban azt is, hogy az új munkatárs befogadása mindenki felelőssége, tehát jó, ha aktívan tesznek érte, hogy az új tag minél hamarabb otthonosan érezze magát.

4. Segítsünk, hogy könnyebben elkezdje beszélni a mi nyelvünket!

Minden cégnek megvan a maga belső nyelve, jelentse ez bizonyos rövidítések vagy egyfajta szakzsargon használatát. Nagyon fontos, hogy az új belépőknek minden eszközt a rendelkezésükre bocsátsunk, hogy minél hamarabb megtanulják beszélni a nyelvünket! Ez történhet egy glosszárium átadásának formájában vagy például tréningekkel, ahol összefoglaljuk, hogyan szoktunk a vállalatnál konfliktusok esetén viselkedni, és milyen szókincs használható a kollégákkal történő kommunikációban.

5. Helyezzük kontextusba az élményt!

A kontextus a kulcs az újonnan belépők számára, de ehhez képest nehezebb megteremteni, mint amilyennek hangzik. Érdemes mentorrendszert kialakítani, amelyben az új munkatársakat már az első nap egy melléjük kinevezett, régebb óta itt dolgozó társuk fogadja, és ő személyesen vezeti őket végig az onboardingfolyamaton, válaszolja meg a kérdéseiket, és az első pár hónapban hozzá fordulhatnak. Egy másik lehetséges megoldás, ha egyszerre több új belépő van, és az első napjaikat együtt töltik: így megoszthatják egymással kezdeti tapasztalataikat és nehézségeiket, és olyan kötelékek alakulhatnak ki köztük, amelyek jóval az első pár hét után is megmaradnak. Egy harmadik lehetséges módszer a one-to-one ebédek vagy meetingek bevezetése egy, régebbről a vállalatnál dolgozó kollégával, aki lehet hasonló érdeklődési körű vagy szakmai előéletű, mint az új belépő, vagy olyasvalaki, akivel a későbbiekben együtt kell majd működnie; és aki személyesen segít neki, és végigvezeti az első lépéseken. A lényeg, hogy az új belépőnek már az első napokban segítsünk abban, hogy emberi kapcsolódásokat alakíthasson ki a vállalaton belül, hiszen ismerős arcok között sokkal könnyebb lesz beilleszkednie.

6. Figyeljünk az időzítésre!

Fontos, hogy az újonnan felvett munkavállaló első munkanapjait olyan időszakra időzítsük, amikor a team jelen van és elérhető, és amikor olyan munka zajlik, amibe ő is hatékonyan be tud kapcsolódni. Nem szerencsés például, ha az ú belépőt először akkor állítjuk munkába, amikor a közvetlen felettese épp szabadságra megy, vagy amikor a csapatból sokan szabadságra mennek, mivel ettől mellőzöttnek érezheti magát, vagy azt érezheti, hogy a vállalathoz érkezése nem számít a prioritások közé.

7. Hagyjunk időt és teret, hogy beilleszkedjen!

Az inkluzív onboardingélményhez hozzátartozik annak elismerése a részünkről, hogy nem mindenki egyformán fogadja be az információt. Adjuk meg a szükséges időt és teret minden újonnan belépőnek, hogy rendesen megemészthessék a rájuk zúduló információmennyiséget a céggel és saját cégbeli szerepükkel kapcsolatban, és ezt a saját tanulási stílusukat követve tehessék meg. Ez persze nem azt jelenti, hogy a végtelenségig nyújtsuk az onboardingfolyamatot; de tegyünk számukra hozzáférhetővé minden fontos tudnivalót az első pár hétben, és adjunk teret az utólagos kérdéseiknek.

8. Vigyünk bele személyességet!

A sok papírmunka és a tempó felvétele, valamint a sok kezdeti meeting alaposan kifáraszthatja az új munkavállalókat az első hetekben. Ellensúlyozzuk ezt azzal, hogy a vezetőkkel kétszemélyes megbeszéléseket szervezünk le nekik, hogy az e-mailjeiket névre szólóan fogalmazzuk meg, és hogy az első napjukon valamilyen személyes gesztussal barátságos fogadtatásban részesítjük őket: legyen ez egy, a recepciónál kirakott eligazító jelzés vagy egy, az asztalukra kihelyezett apró ajándék. Minél inkább offline megoldásokban gondolkodunk, annál személyesebb lesz a gesztusunk!

9. Ünnepeljük meg az apró sikereket!

Vezetőként fontos megtartani az egyensúlyt aközött, hogy az új munkavállalót azonnali teljesítésre bírjuk, és hogy ezzel egyidejűleg minél hamarabb otthon érezze magát nálunk. Bármelyik irányba billen is el a mérleg, nem jó, hisz utóbbi esetben a dolgozónk azt érezheti, nem számít a jelenléte, mert nem tud hozzátenni a cégnél zajló munkához, míg az előző esetben a kívülállóság érzése töltheti el ("Beledobtak a sűrűjébe, miközben azt se tudom, mi merre hány méter...") Ha ehelyett odafigyelünk arra, hogy sok apró sikerélmény érje őt már a kezdetekben – például kisebb projektekbe vonjuk be, és az itt elért sikereit kiemeljük –, azzal elérhetjük, hogy már az első hetekben hasznosnak és befogadottnak érezhesse magát.

10. Visszajelzés, visszajelzés, visszajelzés!

Ez az onboardingélmény kulcsa. Tartsunk nyitva minél több csatornát a visszajelzések fogadására (pl. anonim módon és személyesen is jelezhesse az új alkalmazott, ha valami problémája van). Emellett állítsunk fel formális kereteket is a visszajelzésre, például töltsön ki egy-egy kérdőívet 30, 60, majd 90 nap elteltével.

A befogadást elősegítő onboarding nemcsak azért fontos, mert jó érzést kelt az új munkavállalóban, hanem az innováció, munkavállalói bevonódás, megtartás és toborzás szempontjaiból is elengedhetetlen. Ami a legfontosabb: az inkluzív onboarding élménye minden egyes munkavállalónknak megadja a lehetőséget, hogy sikeres karriert futhasson be a vállalatnál tekintet nélkül arra, honnét érkezett, milyen munkatapasztalatai voltak eddig, vagy milyen a személyisége. Az onboardingon végigmenve a munkavállalóknak azt kell érezniük, hogy jól döntöttek, amikor a mi cégünket választották, hiszen azt érezhetik, hogy ide tartoznak.

HA SZÍVESEN HALLANÁL TÖBBET MUNKAHELYI SOKSZÍNŰSÉGRŐL, ÉS KAPNÁL HASZNOS HR-KOMMUNIKÁCIÓS TIPPEKET, VALAMINT HALLGATNÁL MEG BEST PRACTICE-EKET A TÉMÁBAN, AKKOR GYERE EL HRKOMM AWARD BEST PRACTICES WORKSHOPUNKRA!

Időpont:
2019. február. 20. 08:50
Helyszín:
KPMG (1134 Budapest, Váci út 31.)

Program

8.50 - 9.20 REGISZTRÁCIÓ

9.20 - 9.35
STATUSAPP - DIGITÁLIS HR-ESZKÖZ A ZSEBEDBEN
EZÜST
Pályázó: ShiwaForce.com
Előadó: Kovach Anton, vezérigazgató
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb visszajelző / teljesítményértékelő rendszer

9.35 - 9.50
MÁRKA? NEM AZ ÉN ÜGYEM. LOVEBRAND AKADÉMIA - TELEKOM 2017-2018
ARANY
Pályázó: Magyar Telekom
Előadó: Bödör András, márka senior szakmai irányító
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, egyéb munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldás

9.50 - 10.05
ERSTE GOT TALENT SHOW
EZÜST
Pályázó: Erste Bank Hungary
Előadó: Muzik Mónika
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb vállalati esemény

10.05 - 10.20
HÍDEMBEREK A KULTÚRAFEJLESZTÉSÉRT
EZÜST
Pályázó: MOL Nyrt.
Előadó: Vicze Anikó, kultúra nagykövet és Molnár Hajnalka, képzés & fejlesztés partner
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb hatékonyságnövelő megoldások dolgozói bevonással

10.20 - 10.35
DEALOGIC KÖVESD A NYULAT! KAMPÁNY
EZÜST
Pályázó: Café Communications
Előadó: Varga Gábor Zoltán, operatív vezető
Társpályázó: Be Social
Megbízó: Dealogic Hungary
Kategória: Partnerek és leendő munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, leendő munkavállalók - toborzás / legjobb integrált toborzási kampány

10.35 - 10.50
VODAFONE TOBORZÓ VIDEÓK
EZÜST
Pályázó: Lounge Communication
Előadó: Sallai Fanni, account executive
Társpályázó: Human Telex
Megbízó: Vodafone Shared Services Budapest
Kategória: Partnerek és leendő munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legtalálóbb kampány az Y és Z generáció számára

10.50 - 11.15 KÁVÉSZÜNET

11.15 - 11.30
MUNKÁS HÉTKÖZNAPOK A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
EZÜST
Pályázó: SAKKOM Interaktív
Előadó: Szili Nikolett, kommunikációs tanácsadó
Megbízó: Szerelvénybolt Kft.
Kategória: Partnerek és leendő munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, leendő munkavállalók - toborzás / legjobb közösségimédia-megjelenés

11.30 - 11.45
EL TUDOD VEZETNI? BIZONYÍTSD BE.
EZÜST
Pályázó: Waberer's-Szemerey Logisztika
Előadók: Barna Zsolt, ügyvezető igazgató és Varga Dorottya, marketing manager
Társályázó: Meraki Marketing
Kategória: Partnerek és leendő munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, leendő munkavállalók – toborzás  / legjobb álláshirdetés-szöveg

11.45 - 12.00
WORLD OF WORK MONNSHOT 2017
EZÜST
Pályázó: AON
Előadó: Uzsák Éva Virág, cégvezető
Társpályázó: 21. Század Kommunikáció
Kategória: HR innováció

12.00 - 12.15
SMART THURSDAY: SZOKÁS HATALMA – GAMIFICATION ALPAKÁTÓL A MAJOMIG. AVAGY HOGYAN TERVEZ OKTATÁSI PLATFORMOT EGY DIGITÁLIS ÜGYNÖKSÉG?
EZÜST
Pályázó: HPS Experience
Kategória: HR innováció

12.15 - 12.30
SAJÁT ÉLMÉNYBŐL TOBORZÁS: SZAKMAI TITKAINK ÉJSZAKÁJA
ARANY
Pályázó: Danubius Hotels Group
Előadó: Kőnig Erika, kommunikációs igazgató
Kategória: Partnerek és leendő munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, leendő munkavállalók – toborzás / legjobb nyílt nap esemény

12.30 - 12.45
CIB ÖTLET CAMPUS - MUNKATÁRSI HACKATON
ARANY
Pályázó: CIB Bank
Előadó: Szinai Ádám, marketingkommunikáció és PR vezető
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb vállalati esemény

12.45 - 13.45 EBÉDSZÜNET

13.45 - 14.00
ÉRTED? ÉRTEM! (KAYSER BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓS PROJEKT)
ARANY
Pályázó: Kayser Automotive Hungária
Előadó: Pintér Henriette, HR vezető helyettes
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb integrált belső kampány

14.00 - 14.15
„MINDIG LEHET HATÉKONYABBAN - VÁLLALATI TIPPEK-TRÜKKÖK HÍRLEVÉL”
ARANY
Pályázó: Wavemaker Hungary
Előadó: Hornok Attila, stratégiai tervező
Kategória: Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások, legjobb hatékonyságnövelő megoldások dolgozói bevonással

14.15 - 14.30
ROAR - LEGYEN INFLUENCER A FALKA!
AZ ÉV HR MEGOLDÁSA
Pályázó: POME
Előadó: Bendl Mátyás, CEO
Megbízó: Roar by Generali

14.30 - 14.45
EGY SIKERTÖRTÉNET A SOKSZÍNŰSÉGRŐL: BLINDLUNCH
ARANY
Pályázó: Microsoft
Előadó: Dorogi Bea, HR manager
Kategória: Sokszínűség díj

14.45 - 15.00
INSIGHT ALAPÚ TRÉNINGMEGOLDÁS KÉKGALLÉROSOKNAK: GRUNDFOS ASSZERTIVITÁS TRÉNING
EQ KÜLÖNDÍJ
Pályázó: Impact Works
Előadó: Bőhm Kornél, Impact Works, partner, Employer Branding üzletágvezető
Megbízó: Grundfos Magyarország

Részvételi díj:
Teljes árú jegy január 19-től: 39 900 Ft+áfa/fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 34 900 Ft+áfa/fő

HR szolgáltatóknak:
Teljes árú jegy január 19-től: 49 900 Ft+áfa/fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 44 900 Ft+áfa/fő

A jelentkezési lap ide kattintva tölthető le.

Kapcsolat: Matiszkó Kitti, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , 06 1 430 4570

(forrás: Asana)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

hirdetés