hirdetés
hirdetés
hirdetés

Távmunka

Zuckerberg: A Facebook-dolgozók fele maradhat örökre home office-ban

"Az imént beszéltem az alkalmazottainkkal arról, hogy mit tanultunk a távmunkából, és hogyan tervezzük a távmunka támogatását a továbbiakban. Tudom, hogy számos más szervezet is gondolkodik most hasonlókban, ezért megosztom ezt az összefoglalót, hátha másoknak is hasznos lehet" – írja friss Facebook-bejegyzésében Mark Zuckerberg.

A hosszú bejegyzésben ezek után leírja, hogy:

  • A következő 5–10 évben el fognak jutni odáig, hogy a dolgozóik 50%-a otthonról dolgozhasson majd. Azonban még bennük is számos kérdés van azzal kapcsolatban, hogy ez hogyan működhet majd, és fontos, hogy erre egy alapos tervet dolgozzanak ki.
  • Van néhány nagyon világos előnye a távmunkának. Egyrészt így a fizikai távolságok kiiktatódnak, és ezáltal egy diverzebb vállalatot lehet építeni, ahol még több, eddig a földrajzi távolságok miatt elérhetetlen tehetséget alkalmazhatnak. A kevesebb ingázás jót tesz a környezetnek. Sokan produktívabbnak érzik magukat, ha az irodán kívülről dolgoznak, így a közösség is jobban szolgálható, ha ezt az igényüket kielégítjük.
  • Megkérdezték az alkalmazottaikat, hogy mik a tapasztalataik az otthoni munkával kapcsolatban. Több mint felük azt mondta, hogy legalább annyira produktív otthonról, mint amikor még az irodából dolgoztak. Úgy 40%-uk szívesen dolgozna teljesen home office-ban, ám több mint 50%-uk visszatérne az irodába, amilyen hamar csak lehet. A távmunkát preferálók 75%-a azt mondta, ha otthonról dolgozhatna, elköltözne a mostani lakhelyéről: 38%-uk valamelyik nagyvárosba, a többiek máshová.
  • Negatív tapasztalatokról is beszámoltak a Facebook-dolgozók az otthoni munkával kapcsolatban: a hátrányok elsősorban a távoktatással is küzdő szülőket és az egyedül élőket érintették. Zuckerberg amiatt is aggódik, hogy ha sokan dolgoznak otthonról, akkor gyengülnek a társas kapcsolatok a kollégák között, ami elsősorban az újonnan felvettek esetében lesz problémás. Kérdéses számára az is, hogy a csoportos kreativitás nem mutatkozik-e meg jobban akkor, ha élőben brainstormingolnak a kollégák, mint ha csak virtuálisan tudják ezt tenni.
  • Számos egyelőre megválaszolatlan kérdést lát a témával kapcsolatban, mint például: hogyan segítjük elő a kreativitást és őrizzük meg a szervezeti kultúrát, ha tartósan otthonról dolgozunk? Hogyan biztosítjuk a munkavállalóinknak az egyenlő esélyeket?
  • Mivel mindezt átgondolni és a kérdéseket megválaszolni még sok időre lesz szükség, ezért egyelőre a remote hiringre fognak koncentrálni. Ez azért is jó, mert lehetőséget teremt arra, hogy olyan tehetségek is a látóterükbe kerüljenek, akiket eddig a földrajzi távolság miatt nem tudtak volna alkalmazni. Ez a gazdaság feléledésének is kedvez majd azáltal, hogy sokaknak új lehetőségeket nyújt (főleg ha más cégek is elkezdik ezt alkalmazni).
  • A már meglévő munkavállalóik esetében próbálnak olyan megoldást találni, ami legjobban szolgálja a közösség érdekeit. Míg ő személyesen korábban azt gondolta, hogy a fizikai jelenlét mellett tudnak legjobban dolgoznia a csapataik, az idő és a technológiai fejlődés ezt úgy, tűnik, felülírta, a lezárások pedig megmutatták, mi mindenre képesek távmunkából is az emberek. A következő hónapokban a legtöbb dolgozójuk várhatóan még marad a home office-ban: 2020 végéig ezt megengedték mindenkinek, akinél a feltételek adottak ehhez. Szeretnének lehetőséget biztosítani arra, hogy aki akar, továbbra is távmunkában dolgozhasson, de ennek a pontos mikéntjét előbb alaposan szeretnék megfontolni és kidolgozni.
  • Úgy gondolja, ezek a lépések a kultúrájukat fogják erősíteni, és ezzel egy hosszú távú terv részei.
  • Akik viszont szívesebben visszatérnének az irodába, azoknak szeretnének lehetőséget biztosítani arra, hogy ezt a lehető legbiztonságosabb körülmények között tehessék meg. A közösségi távolságtartás betartásával úgy gondolja, a dolgozóik 25%-át hamarosan visszailleszthetik az irodai környezetbe, és az év hátralévő részének nagy részében már onnét dolgozhatnak.
  • Úgy gondolja, sokat fognak tanulni ebből a folyamatból, ezért az elkövetkező hónapokban időnként le fogja írni az eddigi tapasztalataikat, hogy azokból más cégek is tanulhassanak.

(Borítókép forrása: Flickr.com, Anthony Quintano)

 

(forrás: Facebook)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az elmúlt és a mostani hetek már a visszarendeződésen való gondolkozás jegyében teltek/telnek. Ehhez szeretnénk segítséget nyújtani.

Tippek, amivel a HR időt, pénzt spórol és/vagy lojalitást nyer! Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés