hirdetés
hirdetés
hirdetés

Járvány

Virtuális meetinggel veszik fel a harcot a koronavírus ellen

Egyre több multinacionális cég nyitja meg központjait Magyarországon, és hazánk a kínai vállalatoknak is vonzó befektetési cél. Ebből adódóan rengeteg itteni székhelyű cégnek van üzleti kapcsolata Kínával, kínai dolgozói, vagy ügyfelei. Így ezeknek a vállalkozásoknak gondot jelenthet, hogy a koronavírus járvány következtében nem ajánlott a beutazás a fertőzött tartományokba, főként Vuhanba, illetve a magánúton utazó dolgozók fokozott ellenőrzése is javallott óvintézkedés. Erre a helyzetre részleges megoldást jelenthet a virtuális eszközök nagyobb kihasználása: az online meetingek és konferenciák, melyeknek a fertőzés elkerülésén túl is számos előnyük van. A HRCENTRUM összefoglalója.

Magyarország egyre vonzóbb befektetési cél a kínai vállalatoknak, miközben a két ország közötti együttműködés gyors ütemben fejlődik - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Sanghajban, a második Kínai Nemzetközi Import Expó (CIIE) nyitónapján megrendezett magyar-kínai üzleti fórumon. Hazánk kilenc éve hirdetett keleti nyitást, azóta jelentősen fejlődtek a magyar-kínai kapcsolatok.

Már Magyarországon is több nemzetközi cég vezetett be óvintézkedéseket a koronavírus-járvány miatt. A gödi Samsung gyárban ezen intézkedések része a fokozott fertőtlenítés a közös helyiségekben, valamint a folyékony szappan mellett alkoholos kézfertőtlenítők kihelyezése. A Kínából érkező alkalmazottakat pedig, munkába állás előtt 14 napra karanténba helyezik.

Kötelező egy hetes otthoni munkavégzés

A Nokia magyarországi gyárában is hasonló intézkedéseket vezettek be, egy hetes otthoni munkavégzésre kötelezték azokat a dolgozókat, akik a közelmúltben Kínában jártak. A jelenlegi helyzetben a Nokia Budapest például nem küldi Kínába hivatalos útra a munkatársait, így az említett intézkedés a magánúton résztvevő kollégákra vonatkozik. A közlésük szerint a távmunka átlagos körülmények között is elterjedt gyakorlat a Nokiánál, ezért az érintett munkavállalóknak nem okoz kellemetlenséget.

Általánosságban elmondható, hogy a kínai leányvállalattal is rendelkező multinacionális cégek lépéskényszerbe kerültek, például az IKEA, az Adidas vagy a Starbucks is bezárta kínai üzleteit vagy azoknak egy részét. Az IKEA a Kínában dolgozó 14 ezer alkalmazottját fizetett szabadságra küldte. A Volkswagen 3500 pekingi dolgozója két hétre home office-t kapott, azaz otthonról dolgozhat. A német cég felfüggesztette kínai üzleti útjait.

Kiket érint a szükségállapot?

Magyarországon a Kínai Vállalatok Magyarországi Egyesületébe olyan cégek tartoznak többek között, mint a Wanhua-Borsodchem Zrt., a China Railway Group Limited, a Huawei Technologies Hungary Kft, a ZTE Hungary Kft, CECZ KOZEP-EUROPAI KFT., Wink Group, Morgan Star Group, Air China, a BYD, CHC Navigation, Kínai Fejlesztési Bank, Wescast Hungary Autóipari Zrt. stb. De nemcsak a magyarországi leányvállalattal rendelkező kínai cégeket, hanem minden olyan céget érinthet a koronavírus okozta nemzetközi szükségállapot, amelynek vannak üzleti kapcsolatai Kínában, vagy dolgozói, ügyfelei révén olyanokkal kerülhetnek kapcsolatba, akiknél fennáll a fertőzés veszélye.

Az otthoni munkavégzés, távmuka jó megoldást nyújt arra, hogy kvázi elszeparálja a dolgozókat, amíg le nem telik a lappangási idő, és ki nem derül, hogy észlelik-e magukon a tüneteket. Viszont a tárgyalások, konferenciák, meetingek lebonyolítása már olyan virtuális összekötő csatornát és szervezést kíván, ha utazás és személyes jelenlét nélkül, de mégis hasznosan akarják lebonyolítani azokat. 

Sok cég még mindig ragaszkodik a személyességhez, pedig rengeteg időt, erőforrást, költséget megspórolhatnának, ha élnének a technológia adta lehetőségekkel. Mert a virtuális meetingeknek számos más előnye is van azon túl, hogy elkerülhetünk vele egy esetleges koronavírus fertőzést.

Íme a legfontosabb előnyök:

1. Rugalmasság

Az internet a korában a digitális technológia képes "megszüntetni a távolságokat", a világ másik felével léphetünk kapcsolatba pillanatok alatt - írja az alexaworkspaces. Az online térben olyan termékek cserélhetnek gazdát akár magánszemélyek között is, akiket a fizikai távolság korábbi évtizedekben teljesen elszigetelt egymástól, nem is tudhattak volna a másik létezéséről. Ugyanígy van ez az üzleti világban: az internet olyan kapukat nyitott meg, amelyek korábban lehetetlenek lettek volna.

Természetesen ennek a rugalmasságnak ára is van, hiszen a kapcsolat megteremtésének lehetősége nem minden, gyakran az időzónák okozta különbségek miatt rettentő nehéz olyan időpontot egyeztetni egy konferenciára, amely megvalósítható, hiszen míg az egyik földrészen délután három óra van, addig egy másikon éjjel kettő. Viszont hogyha belegondolunk az előnyökbe, mint az utazással járó kellemetlenségek, hatalmas költségek, időveszteség, máris nem tűnik akkora áldozatnak, hogy éjjeli vagy hajnali időpontra szervezzenek meetingeket a cégek.

2. A termelékenység növelése

A személyes meetingekkel, tárgyalásokkal ellentétben a virtuális térben bonyolított megbeszéléseken az üzleti partnerek, ügyfelek, kollégák egyrészt időt spórolnak, másrészt energiát. Sokkal jobban képesek koncentráltak lenni, a tárgynál maradni, és a stressz szint is kisebb, mint mikor fizikailag is ott kell lenniük egy térben. 

A produktivitást növelheti, hogy sokkal felkészültebben ülhetnek le a képernyő elé a partnerek egy virtuális meetingen, hiszen míg személyesen, ha adatokat akarnak előhalászni a laptopukból, az kínos csendet, várkozást, feszültséget eredményezhet. Ráadásul nem mindig járnak a dolgozók a gépükkel a meetingekre, tehát ha valami az irodában maradt, arról nem lehet beszélni, nem lehet megmutatni. Ezzel szemben a virtuális megbeszélésen minden "kéznél van", azonnal előkereshető.

3. Költséghatékonyság

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, mennyi költséget meg lehet spórolni, ha a meetingeket, konferenciákat a virtuális térben bonyolítják a cégek. Egyrészt az utazási költséggel eleve nem kell számolni, nem kell konferencia helyszínt bérelni, leszervezni a szállást, étkezést (a repiajándékokat), és még számos drága szolgáltatást igénybe venni. Ezen túl már a cégen belüli meetingek esetén is legalább időt spórolhatnak a dolgozók, azt pedig fordíthatják a feladataik elvégzésére, ami növeli a termelékenységet. 

Természetesen megvannak a virtuális meetingek hátrányai is: például a személytelenség gátja lehet a hatékonyság, ha a meeting célja nem csak az információátadás, hanem például a munkahelyi kapcsolatok erősítése is. Ezen túl persze felléphetnek bizonyos hibák, amelyek a lassú internetkapcsolatból, szakadozó wi-fijelből, vagy más technikai problémákból adódhatnak. Ez nehézkessé teheti a közös munkát.

Viszont egy olyan nemzetközi szükségállapot, mint a jelenlegi, amelyet a koronavírus terjedése okoz, rámutathat, hogy a virtualitás előnyeit nem csak akkor érdemes kihasználni, ha fertőzéstől tartunk. A technológia fejlettség adta lehetőségeket érdemes kihasználni akár a környezettudatosság jegyében is, nem is beszélve a költségcsökkentés előnyeiről.

(forrás: Pénzcentrum)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

hirdetés