hirdetés
hirdetés

Stratégia

Változások a Praktikernél: női felsővezető, kiemelt szerepben a HR

Márton Katalin HR- és CSR-igazgató is tagja lett január 1-től a magyar tulajdonú Praktiker menedzsmentjének, mivel a HR-terület és a társadalmi felelősségvállalás kiemelt szerepet kap a jövőben a barkácsáruház-lánc életében. A Praktiker 1590 embernek ad munkát.

Hosszú távon meghatározó döntés, hogy Márton Katalin, a Praktiker humánerőforrás-területét két éve irányító szakember január 1-től a vállalati menedzsment tagja lett. A cégirányítás kibővítése nem csupán gesztus értékű, hanem gyakorlati jelentőségű is: a Praktiker stratégiai fontosságúnak tekinti a humánerőforrás-gazdálkodást, illetve kiemelt szerepet kap a társadalmi felelősségvállalás is a jövőben – fogalmaznak szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményükben. A menedzsmentet Karl-Heinz Keth ügyvezető igazgató, Ónody Sándor gazdasági igazgató, Bagaméri László értékesítési igazgató alkotja, de immár két női felsővezető is tagja: Vass Tamara beszerzési igazgató, illetve Márton Katalin HR- és CSR-igazgató.

"A sikerünk a csapatban rejlik"

„A Praktiker hazai történetének legsikeresebb éveit éljük meg, de a menedzsment látja a statisztikák mögött az emberi értékeket és teljesítményeket. Cégünk sikere a Praktiker csapatában rejlik: munkavállalóink jelentős része 5-10-15 vagy akár több mint 20 éve a Praktiker család tagja. A vállalatunk ezt az összetartó szellemiséget kívánja életben tartani és tovább erősíteni a jövőben is, ezzel egyidejűleg a cég munkáltatói márkáját a fiatal generációk számára is vonzóvá szeretné tenni. Ehhez pedig egy igazán hatékony, domináns és kiemelt szereppel bíró humánerőforrás-irányítás szükséges. Az alapot az elmúlt két esztendőben gondosan kialakított vállalati HR-stratégia adja. (A Praktiker új HR-stratégiájáról ebben a korábbi cikkünkben írtunk részletesebben – szerk.) A szakmai díjak és a vásárlóközönség jóvoltából kapott elismerések megerősítettek minket abban, hogy a nyitott, közvetlen, proaktív és sokszínű Praktiker család HR-koncepció sikeres. Ezt az irányvonalat kívánjuk a jövőben is megszilárdítani” – mondta Márton Katalin, a Praktiker HR- és CSR-igazgatója.

Járatlan utak

A munkaerő-toborzás kapcsán a Praktiker Magyarországnál jellemzően a közvetlen, direkt kapcsolat és a munkatársi ajánlási rendszer a leginkább működőképes. „A honlapunkat újraépítettük, s beindítottuk a Facebook, Instagram és LinkedIN karrieroldalakat is. Az online platformok hatásfokát folyamatosan figyeljük, és bátran próbálunk ki járatlan utakat is. Rendszeresen jelen vagyunk a lokális karrierexpókon, s részt veszünk a munkáltatói fórumokon is, erősítendő a gazdasági és társadalmi kapcsolatainkat” – tette hozzá Márton Katalin.

Megváltozott munkaképességű dolgozók

A Praktikernél a társadalmi felelősségvállalás az elmúlt két évben új irányt vett. Ez egyrészt a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatásának tudatos és aktív előmozdítását jelenti, másrészt egy szoros partneri együttműködést a Kapcsok Alapítvánnyal. A civil szervezet célkitűzése, hogy különböző programokkal a speciális nevelési igényű gyermekek fejlesztését segítse elő, ami jól illeszkedik a Praktiker filozófiájába is.

„A Praktiker elkötelezett a jövő munkavállalóival kapcsolatban is. Hisszük, hogy a speciális nevelési igénnyel bíró gyermekek fejleszthetők, és ha a megfelelő lehetőségekhez hozzájutnak, akkor a jövőben teljes értékű munkavállalóvá válhatnak. Azt szeretnénk, ha saját mikrokörnyezetünkben, a helyi szereplők bevonásával, aktívan működhetnénk közre az érdekükben” – hangsúlyozta Márton Katalin.

A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, több mint 1500 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában több mint 30 ezerféle árucikk elérhető.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés