hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kagyló Díj 2019

Vállalati pályázók között lett az év szervezetfejlesztője a Budapesti Metropolitan Egyetem

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Magyarország legnagyobb magánegyetemeként mindig is innovatív és kreatív megoldások éllovasának számított. Az intézmény időben felismerte, hogy felsőoktatási intézmények csak akkor lehetnek sikeresek és tölthetik be elvárt szerepüket a gyorsan alakuló gazdasági és társadalmi környezetben, ha szervezetként ők maguk is képesek a tanulásra és megújulásra. 

Ezt a megállapítást már sok helyen hallhattuk, ám amennyire egyszerű megfogalmazni, annyira kihívásokkal teli és komplex feladat annak megfelelni. Ezzel együtt az egyetemeknek nincs más lehetősége, hiszen minden dinamikusan változik: a technológiai környezet, s annak révén a gazdaság, a munka világa, annak természete és fogalma. Ezek eredményeként pedig változnak az egyének tanulási formákkal és élményekkel, valamint a munkaerőpiac frissdiplomásokkal szembeni elvárásai is. Ergo mindaz, ami egy egyetem létezésének célját és működésének mikéntjét elsődlegesen kell, hogy befolyásolja. 

A korábbi hagyományos oktatási módszerek és oktatói attitűd felett eljárt az idő, a beérkező új hallgatói generációknak már nagyon másra van szükségük. Azoknak a generációknak, amelyek világszerte egyre inkább önmaguknak teremtenek kultúrát, influencereket vagy akár vezetőket, és amelyeknek tagjai a digitális térben két másodpercig fókuszálnak egy tartalomra, majd másra terelődik a figyelmük. Azoknak a generációknak, amelyeknek a sikeres jövőjük érdekében az emberiség eddigi történetében talán leginkább van szükségük hatékony tanulási kultúra és stratégia elsajátítására, gyors alkalmazkodási készségre, rugalmasságra, és talán legkevésbé lexikális tudásra. Ezt követelik meg többek között a munkaerőpiac változó igényei, az ipar 4.0 hatásai, a digitalizációnak, illetve a digitális térnek köszönhetően megváltozott tartalomfogyasztási szokásaink, munkavégzési formáink, és maga a VUCA világ is. 

Irányát, szemléletét és komplexitását tekintve hazánkban egyedülálló megoldással igyekszik megfelelni ennek a kihívásnak a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) myBRAND nevű koncepciója. Azt, hogy ez az irány valóban jó és egyedülálló, jól jelzi az is, hogy a myBRAND eddigi eredményei alapján a Budapesti Metropolitan Egyetem nyerte el a Kagyló Díj 2019 – Év Szervezetfejlesztője Igazgyöngy Díjat.

Budapesti Metropolitan Egyetem Magyarország legnagyobb magánegyeteme. Hallgatóinak létszáma meghaladja a 7500 főt, közülük 1000 fő nemzetközi diák, 90 országból. A METU Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai, valamint Művészeti és Kreatívipari Karán összesen 90 képzési programot biztosít a hallgatóiknak, akik büszkék lehetnek egyetemük elismerésére.  

A kis-, közép- és nagyvállalati kategóriában pályázható Kagyló Díj fődíját a METU okkal érdemelte ki a piaci HR szakemberekből álló zsűri döntése alapján. Az eredetileg csak oktatásfejlesztési koncepciónak induló, ám időközben magát szervezetfejlesztési programmá kinövő program egyik fő eredményeként ugyanis az NPS-ben (Net Promoter Score) mért hallgatói elégedettség jelentősen (magyar +47; nemzetközi +31) emelkedett az intézmény falai között másfél év alatt.

Ez többek között a myBRAND azon sarokpontjainak köszönhető, amelyek a tanítás helyett a tanulásra, a lexikális tudásátadás helyett a kompetenciafejlesztésre, és a tanár helyett a diákra, a diákok közösségére helyezik át a hangsúlyt. A félreértések elkerülése érdekében ez nem a szakmai tudás háttérbe kerülését jelenti, sőt! Inkább arról van szó, hogy a tudás elsajátítását igyekszik az egyetem minél hatékonyabban és minél több személyes tapasztalás, egyéni élmény mentén támogatni. Például nem is feltételeznénk, hogy mekkora elköteleződést és motivációt generál, amikor egyetemisták oktatójukkal közösen határozzák meg a félév elején az adott kurzus együttműködési kereteit, szabályait. 

Az ilyen és ehhez hasonló részelemek mellett a myBRAND fő célkitűzéseit szolgálják a diákoknak szóló egyetemi tréningek (összesen 34-féle!) és különféle aktivitást igénylő szakmai események (például coaching programok), továbbá az oktatóknak szóló képzések, workshopok és mentoring alkalmak is. Mint ahogyan az is, hogy a myBRAND program megvalósítása bizonyos értelemben véve ékszerűen történt, hiszen a koncepcióra leginkább nyitott HR képzési programok átalakítása (emberi erőforrások BSc, emberi erőforrás tanácsadó MA) pilot projektként szolgált. 

Természetesen a program célkitűzéseinek maradéktalan teljesüléséig még hosszú út áll az egyetem előtt, ám remélhetőleg – ahogy a szakmai zsűri egyik tagja fogalmazott – minél többen fognak példát meríteni abból, amit a Budapesti Metropolitan Egyetem csinál.

(x)

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés