hirdetés
hirdetés

Nyitottak Vagyunk

Újszerű kezdeményezés segíti a kisgyerekes szülők visszatalálását a munkába

Már számos kutatás bizonyította, hogy az arra nyitott szülőknek és munkahelyüknek is előnyös, ha kapcsolatban maradnak a gyes vagy gyed időszaka alatt is. Elsők között egy budapesti konferencia, az OPEN Conference vezeti be azt az újítást, hogy a résztvevőket gyereksarokkal is várják. Ettől azt remélik, hogy akár csak néhány órányi szakmai inspirációt, kapcsolatteremtési lehetőséget biztosítanak azoknak az anyáknak és apáknak, akik a kisgyerekük mellett is szeretnének naprakészek maradni a munka világában.

Magyarországon 60 ezer betöltetlen állás van csak a versenyszférában a KSH legfrissebb adatai szerint. Ez a szám az elmúlt időszakban folyamatosan növekedett. A tendencia jellemző a kelet-közép-európai régió más országaira is. Nagyvállalatok gyakorlati tapasztalatai és kutatási adatok egyaránt azt mutatják, hogy a versenyképesség egyik kulcsa lehet a nyitott munkahelyi kultúra kialakítása: ez segít mind a jövőbeli kollégák megtalálásában és megtartásában, mind a vásárlók megnyerésében. A McKinsey & Company 2017-es kutatása emellett arra is rámutatott, hogy az etnikailag sokszínűbb cégek akár 33%-kal, míg a nemek szempontjából kiegyensúlyozottabb cégek akár 21%-kal is jobban teljesíthetnek pénzügyileg, mint az iparági medián. A The Boston Consulting Group pedig arra jutott, hogy a sokszínűbb cégek egy-egy termék vagy szolgáltatás bevezetése során nagyobb bevételt tudnak elkönyvelni. A Nyitottak vagyunk szervezethez csatlakozott több, mint 1000 nemzetközi és magyar cég törekszik a nyitott vállalati kultúra kiépítésére, mert úgy vélik: nyitottnak lenni, mindenkit a tettei alapján megítélni megéri a cégeknek, és egy ilyen munkahely jobb az ott dolgozóknak is.

Gyereksarokkal és kedvezményes napijeggyel segítik a kisgyerekkel otthon lévő szülőket

A Nyitottak Vagyunk a szülési szabadságukat töltő, illetve gyesen vagy gyeden lévő szülőket is szeretné támogatni, ezért a november 14-15-én megrendezésre kerülő OPEN Conference eseményen gyereksarkot hoznak létre, ahol az AS Játékvilág szakképzett felügyelői és animátorai figyelnek majd a gyerekekre a nap folyamán. Emellett kedvezményes napijegyet biztosítanak minden olyan anyának és apának, aki a neki járó szülési szabadságát tölti, de szívesen részt venne az eseményen. A konferencián egy olyan szolgáltatást is bemutatnak, amely segítségével a cégek megmérhetik, hogy érzik magukat a nők és a férfiak a vállalatnál, ezzel pedig a releváns vállalati döntéseiket is konkrét adatokra tudják majd alapozni.

Az idén harmadszor induló OPEN Conference-en azt járják körbe cégvezetők és számos országból érkezett szakértők, hogy egy nyitottabb vállalati kultúrával hogyan lehet tenni a versenyképességért. A konferencia nonprofit, bevétele a Nyitottak vagyunk nonprofit szervezet működését, kampányait támogatja.

A Nyitottak Vagyunkról

Nyitottak Vagyunk közösségi kezdeményezést 2013 nyarán alapította a Prezi, az espell és a Google. A Nyitottak Vagyunk kiemelt támogatója a Citi. Öt év alatt több, mint 1000 cég, szervezet és közösség csatlakozott a Nyitottak Vagyunkhoz, magyar vállalkozások, itthon és világszerte ismert márkák, civil szervezetek és közösségek is. Ötödik éve, hogy a Nyitottak Vagyunk kezdeményezés ott van a Budapest Pride-on, miközben több mint 10 másik kampányt is indított például a nők és férfiak ugyanolyan munkahelyi lehetőségeiért, és a fogyatékkal élőkért. A Nyitottak Vagyunk kezdeményezéshez csatlakozók alapvető értéknek tekintik, hogy másokat csak tetteik és teljesítményük alapján ítéljenek meg, tekintet nélkül életkorra, nemre, nemi identitásra, szexuális orientációra, nemzeti, etnikai hovatartozásra vagy származásra, politikai, vallási vagy más meggyőződésre, és fizikai vagy egyéb adottságokra.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés