hirdetés
hirdetés
hirdetés

Global Conference – Global Competence

Új kompetenciákat mérnek az idei PISA teszten

2018-tól a matematikai tudás, a természettudományos ismeretek és a szövegértés felmérése mellett már új készségeket, képességeket és értékeket, az úgynevezett globális kompetenciát is vizsgálja majd az egyes országok – köztük Magyarország – oktatási színvonalát összehasonlító PISA teszt - hívja fel a figyelmet a középiskolások globális kompetenciáját fejlesztő nemzetközi diákcsere-szervezet, az AFS.

A PISA tesztet életre hívó Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) szerint a globális kompetencia a helyi, globális és interkulturális ügyek vizsgálatának képességét jelenti azzal, hogy az egyén megérti és értékeli mások látásmódját és világnézetét; képessé válik nyílt, helyzethez illő és hatékony interakciót folytatni különböző kulturális háttérrel rendelkező emberekkel, továbbá a kollektív jólét érdekében cselekszik. 

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy első alkalommal idén ősztől egy, a PISA felmérésben érintett tizenöt éves középiskolásnak a globális kompetenciával kapcsolatban például arról kell majd számot adnia, hogy 

  • hogyan kezeli a médiából ráömlő információ- és híráradatot
  • meg tudja-e különböztetni a valódi híreket az álhírektől
  • tisztában van-e a globális felmelegedés vagy az idegengyűlölet veszélyeivel
  • megérteti-e magát és képes-e együtt dolgozni egy más országból, kultúrából vagy vallási környezetből érkező emberrel
  • fontos-e számára az emberi méltóság és a sokféleség tisztelete. 

A szakmai boldoguláshoz elengedhetetlenek bizonyos kompetenciák

„E számokban nehezen kifejezhető képességek és kompetenciák mérése azért fontos, mert a 21. század globalizált és digitális gazdaságában ezek a képességek már jelentős mértékben befolyásolják a fiatalok munkavállalásának sikerességét és ezáltal egész szakmai pályafutásukat, jövőbeli életszínvonalukat. A mai fiataloknak ezért a következő évtizedekben olyan új tudásra és készségekre is szükségük lesz, amelyeket a klasszikus tantárgyak keretei között már nem tudnak elsajátítani” – hangsúlyozza Vajda Ágnes, a középiskolások globális kompetenciáját fejlesztő diákcsere-szervezet, az AFS Magyarország Nemzetközi Csereprogram Alapítvány nemzeti igazgatója. 

E témákkal is foglalkozik az AFS által szeptember 26. és 28. között első alkalommal Budapesten megrendezésre kerülő „Global Conference – Global Competence” elnevezésű, nemzetközi oktatási rendezvény, amelyen a közoktatásban, felsőoktatásban, külföldi részképzésben, iskolarendszeren kívüli képzésekben vagy egyéb programokban érdekelt szakemberek adnak elő.

 Nemzetközi konferencián foglalkoznak a kérdéssel

A konferenciára a világ 60 országából mintegy 400 résztvevő érkezik. Az eseményen – melyen jelen lesz Dr. Bódis József oktatásért felelős államtitkár – általános és középiskolai tanárok, egyetemi oktatók, kutatók, oktatási szakemberek, trénerek, szakpolitikusok, multinacionális nagyvállalatok vezetői mellett olyan világszervezetek is képviselik magukat, mint az ENSZ, az UNESCO, az Európa Tanács és az OECD. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma felügyelete alatt működő  Tempus Közalapítvány támogatásával és az Amerikai Kereskedelmi Kamara szakmai támogatásával megvalósuló konferencia házigazdája pedig a világ második legnagyobb önkéntes szervezeteként számon tartott, nemzetközi diákcsere-programokat és interkulturális képzéseket kínáló, hazánkban is aktív American Field Service (AFS) lesz.

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés