hirdetés
hirdetés
hirdetés

IT kompetenciák

Új hívószavak az álláshirdetésekben: 10 éve még nem is hallottál róluk

A toborzók a munkaerőhiányt az IT Fejlesztés és Telekom kategóriában érzékelték az elsők között Magyarországon. Ez a trend jelenleg is tart: évről évre csökken az álláshirdetésekre leadott jelentkezések száma. A hagyományosan ezzel a kategóriával azonosított fejlesztői és rendszergazdai pozíciók mellett viszont egyre markánsabb arányban szerepelnek olyan irányok, amelyek pár évvel ezelőtt még szinte láthatatlanok voltak. UX/UI szakértőből például 260 százalékkal több nyitott pozíció volt 2018-ban, mint 2014-ben – írja a HR Feed.

Az IT szakemberek Budapest mellett legtöbben Pest, Fejér, Hajdú-Bihar és Csongrád megyében keresnek munkát, ez fedi az álláskínálatot is. A legnagyobb kihívás Vas, Győr-Moson-Sopron és Fejér megyében elhelyezkedni, itt a jelentkezők száma viszonylag magas, míg arányaiban kevesebb a nyitott pozíció – derül ki a Profession.hu felületén tavaly megjelent 134 ezer álláshirdetés statisztikáiból.

Egy jelölt – 3 jelentkezés

A verseny rendkívül kiélezett a szakképzett munkaerőért, ráadásul egy átlagos jelölt összesen csupán 3 pozícióra adja csak a be a jelentkezését. A cégek leghatékonyabban a juttatások pontos meghatározásával tudják vonzóvá tenni a hirdetéseiket. Ezek közül a bónusz és a mozgóbér a leginkább izgalmas a jelölteknek, ezekre érkezik a legtöbb pályázat. Négy évvel ezelőtt a legtöbben rendszergazda állást kerestek, 2018-ban már az IT Telecom pozíciók voltak a legnépszerűbbek.

A cégeknél végbement digitalizáció miatt egyre több munkakörre tekintenek az IT kategória részeként. A „digital skill” minden olyan digitális munkahelyi képességet és készséget jelöl, amely szükségeltetik az adott munkakör betöltéséhez és ellátásához – például az online marketingesek SEO/SEM ismerete, vagy egy beszerző jártassága a különféle vállalatirányítási rendszerekben.

Újfajta digitális skillek az elvárások között

Az utóbbi 4 évben átlagosan kétszeresére nőtt azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyekben olyan digital skill-elvárások szerepelnek, amelyek nem a klasszikus IT-ismereteket fedik.

A legkiemelkedőbb növekedést a UX/UI (260%), az agile/agilis (236%) és a PPC (198%) kompetenciákat követelményként jelölő állásajánlatoknál figyelték meg a vezető állásportál elemzői. Ezek mellett nagyon népszerűek a Scrum (192%), a Mobile (191%) és a Social media (189%) hívószavak is – olyan képességek, amelyeket kevesebb, mint 10 évvel ezelőtt statisztikailag még nem is léteztek.

MEG AKARSZ TANULNI GYILKOSAN JÓ ÁLLÁSHIRDETÉST ÍRNI?

Akkor gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én!

Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ízelítő a programból:

 Az álláshirdetési piac változásai, és arra adott remek megoldások bemutatása 
 Job persona fogalma, létrehozásának szabályai 
 A gyilkosan jó álláshirdetés 10 alapszabálya
 Mit ne tegyél semmiképp sem? 
 Mérj, mérj és mérj! 
 Vegyünk elő papírt és ceruzát, és induljanak be a kerekek! – Közös brainstorming a saját területünkön 

Kapcsolat:

Mohai Fanni 
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
+36 1 430 4518

Időpont: 2019.03.22., 09.00 - 12.30
Helyszín: Mozsár Kávézó (1065 Budapest, Nagymező u. 21.)

Részvételi díj:

Teljes árú jegy: 24 900 Ft + áfa / fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 19 900 Ft + áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints ide, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  e-mail címre!

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés