hirdetés
hirdetés

Lendületben a távmunka

Új pozíciót szült a vírushelyzet: távmunkamenedzser kerestetik!

A járvány világszerte új lendületet adott a távmunkának. Ez iparágtól függően mást jelent: vannak cégek, ahol még csak most kezdtek kísérletezni az iroda kiiktatásával, máshol viszont már korábban is jellemző volt, hogy a munkavállalók nem mindennap jártak be - írja a G7.

A legtöbb technológiai cég az utóbbi kategóriába tartozik, és úgy tűnik, hogy ebben az iparágban a távmunka térnyerése a járvány után is kitart majd. A Facebook tavasszal például bejelentette, hogy a munkavállalói eldönthetik, otthonról vagy az irodából akarnak-e dolgozni, a Quora belső felmérése szerint pedig a munkavállalóinak 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a járvány után is otthonról akar dolgozni. Ennek az egyik következménye, hogy egyre több cégnél hoznak létre külön pozíciót a távmunka menedzsmentjére.

A Washington Post cikke alapján több cég, többek között például a Facebook, az Okta vagy a Quora is meghirdetett már hasonló pozíciót, más cégek – például a LinkedIn vagy a Glassdoor – pedig fontolgatják, hogy legyen-e külön távmunkamenedzserük.

A 2011 óta teljesen távmunkában működő open source szoftvercég, a GitLab távmunkamenedzsere – a stílszerűen szintén távmunkában dolgozó – Darren Murph szerint a pozíció sok techcégnél már bevett operatív-, vagy embermenedzseri (chief people officer) állás evolúciójának következő lépése lehet.

Murph munkaköri feladatai alapján a távmunkamenedzserhez tartozó feladatok elég eklektikus elegyet alkotnak. Ha a munkatársak a drágább városokból, például San Franciscóból való elköltözést fontolgatják, akkor neki kell segíteni abban, hogy milyen olcsóbb helyszínek jönnek szóba, ahol az internet sebessége is megfelelő a távmunkához.

Ha a projektmenedzsereknek segítség kell ahhoz, hogy a projektek távmunkában se essenek szét, szintén a távmunkamenedzsernek kell segítenie. De például a kommunikációs szoftverekhez, az online csapatépítők szervezéséhez, vagy a távmunka szabályainak kidolgozásához is értenie kell. Ez utóbbi magában foglalja például a megbeszélések számának csökkentésére vonatkozó iránymutatásokat, vagy annak a menedzselését, hogy különböző időzónákban dolgozó munkatársaknak se okozzon gondot a több ember részvételét igénylő online megbeszélésen vagy munkában való részvétel.

Murph szerint a munkakörhöz olyan külön képességekre van szükség, hogy indokolt a külön pozíció létrehozása és külön ember felvétele.

A több mint 60 ezer embert foglalkoztató Hewlett-Packard Enterprise-nál egy személyzetis, informatikus, kommunikációs és ingatlanos hátterű 10 fős csapat feladata a távmunka és irodai munka fúzíójából létrejövő munkaszervezés kialakítása, bár a cég ingatlanügyekkel foglalkozó vezérigazgató helyettese nem tartja kizártnak, hogy egy embert bízzon meg a feladatok összefogásával.

Más cégeknél, például a munkahelyi kommunikációs szoftvert fejlesztő és üzemeltető Slacknél a cég munkakultúráját jól ismerő szenior munkatársat bíztak meg az átalakítás levezénylésével. A 8 éve a cégnél dolgozó Ali Rayl szerint ez inkább egy átmeneti pozíció, amire már nem lesz szükség azt követően, hogy a távmunka rutinná válik a cégeknél.

Stubnya Bence
a szerző cikkei

(forrás: G7)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a HRPWR.HU ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 4.0 online szakmai konferencia szeptember 24-én.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés