hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reménykedhetünk az évvégi bónuszban

Több év végi jutalom van kilátásban, mint tavaly

Kevesebb fizetésemelést adtak idén a cégek, mint amit terveztek, de az év végén több prémiummal és bónusszal is számolnak. Az állandó béren kívüli juttatások közül a mobiltelefon és a képzési lehetőségek biztosítása után az étkezési támogatás a legnépszerűbb - derül ki a legnagyobb magyar állásportál friss kutatásából. Továbbra is optimisták a cégvezetők, legtöbbjük növekedéssel, vagy legalábbis stabilitással számol a munkavállalók létszámát illetően - írja a  HRFeed.

Profession.hu által megkérdezett cégeknél a 2019-re tervezett 9,1 százalékos fizetésemeléshez képest átlagosan csak 8,3 százalékkal növelték a munkavállalók keresetét. A dolgozók egyharmada ráadásul még semmilyen emelést nem kapott eddig. Jó hír viszont, hogy idén 13. havi fizetést, bónuszt és prémiumot is több helyen terveznek osztani, mint tavaly. 2020-ra a vállalkozások átlagosan 8,2 százalékos bérnövekedéssel terveznek.

A legnépszerűbb béren kívüli juttatás a mobiltelefon, a válaszadók 60 százaléka adja ezt alkalmazottainak. A válaszadók 40 százalékánál jellemzőek a továbbképzések, tréningek. A béren kívüli juttatások képzeletbeli harmadik helyezettje az étkezési támogatás, amely a cégek több mint negyedénél jellemző.

Több dolgozó távozik és továbbra is kihívás a pótlásuk

Az elmúlt két évben átlagosan nőtt a cégeknél tapasztalható fluktuáció aránya, azaz többen hagyják el a munkájukat, mint az előző években. A Profession.hu szakértői szerint az itthon megfigyelhető szint még mindig az „egészséges” kategóriába esik, ahol az új dolgozók belépése a működés előnyére szolgál.

A megkérdezett vállalatoknál még mindig magasnak találják azoknak a jelentkezőknek az arányát, akik nem megfelelő tudással, vagy tapasztalattal küldik el az önéletrajzukat egy pozícióra. Ez az érték viszont folyamatosan csökken, míg 2017-ben még 82 százalékuk emelte ki ezt a tényezőt, idén már csak 75 százalék említette.

A céges döntéshozók szerint egyre több jelentkező kér aránytalanul magas fizetést. Két évvel ezelőtt még csak 38 százalékuknál jelentett ez problémát, jelenleg 68 százalékuk találkozik a jelenséggel. A radikális változást részben a növekedő munkaerőhiány okozza.

Optimisták a cégek, de sok helyen hiányzik a stratégia

A cégek 82 százaléka azzal számol, hogy 2020-ban növekedni fog a személyi állománya, vagy legalábbis megtartják a mostani létszámot. A derűs várakozások ellenére sok helyen nincs dedikált személy, vagy csapat a toborzásra és még több esetben hiányzik a tudatos tervezés. 

Az álláskeresők 93%-a első körben álláshirdetést kezd el böngészni, amikor munkát keres, így nem véletlen, hogy a vállalkozások 86 százaléka továbbra is az állásportálokon való hirdetést tartja az elsődleges és legjobb toborzási eszköznek. Emellett egyre többen próbálják a közösségi médiát is bevenni a keresésbe. A minőségi jelöltek több mint 60 százaléka a Profession.hu-ról érkezik az álláshirdetésekre. A toborzási hatékonyság növelése és a sikeresség érdekében a HR stratégiai szerepének biztosítása és az átgondolt stratégia fontosabb, mint valaha” – mondta Tüzes Imre, a Profession.hu Üzletfejlesztési vezetője.

A kutatásban résztvevő cégek 45 százalékánál dolgozik HR csapat, de csak 28 százalékuk rendelkezik emberi erőforrás stratégiával. Bíztató jel, hogy a maradék vállalkozások negyede tervezi, hogy bevezeti az ilyen szintű tervezést. Rögzített toborzási és kiválasztási folyamat több mint felüknél működik és további 18 százalékuk tervezi létrehozni azt. A tudatos bérpolitika 2 évvel ezelőtt a munkáltatók háromnegyedénél volt megfigyelhető, 2019-re azonban 65 százalékra csökkent ez az érték. 

(forrás: HR Feed)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés