hirdetés
hirdetés

Nehezebb megtalálni az igazit

Több az álláskereső, de rosszabb a minőség...

Az emberiség bármit megadna azért, hogy elkerüljük a koronavírus-járvány második hullámát, ugyanakkor az már nem érné felkészületlenül a cégeket. A fertőzés terjedésének visszaszorítása érdekében hozott intézkedések elképesztő gazdasági károkat okoztak. Nemes-Nagy Szilvia, a Performia Hungary Kft. ügyvezető-tulajdonosa szerint több az álláskereső, mint a vírust megelőzően, viszont a minőség rosszabb, az emberek rossz állapotban vannak, a vállalatok pedig nem merik rájuk bízni azt a munkát, amire szakértőt keresnek.

Miután a koronavírus március elején megjelent Magyarországon, a járvány terjedését megállítani hivatott intézkedések miatt gyakorlatilag megállt az élet nemcsak itthon, hanem az egész világon, így pedig számos szektorban több százezren vesztették el munkájukat hazánkban. A gazdaság felfutóban volt, csak az nem dolgozott, aki nem akart, és lasszóval fogták a munkaerőt. A járvány miatt ez véget ért, és a második hullám ismét a feje tetejére állíthatja a munkaerőpiacot.

Nemes-Nagy Szilvia, a Performia Hungary Kft. ügyvezető-tulajdonosa arról beszélt, hogy sokkal több ma az álláskereső, mint a vírust megelőzően volt, ugyanakkor a minőség rosszabb.

„Sokkal több jelöltet kell meghallgatni, mire megtalálja a cég az igazit. Egy állásunkra például most háromszázan jelentkeztek, ami januárban még elképzelhetetlen lett volna. Óriási szám ez, de még egyikük sem került be állásinterjúra, mert a teszteken elbuktak. Nem merném rájuk bízni azt a munkát, amire embert keresünk” – fogalmazott a vezetési és toborzási szakértő, hozzátéve, hogy alacsony a boldogságfaktoruk a munkavállalóknak, nem célokban gondolkoznak, hanem veszteségben.

Emlékeztetett: a járvány kezdetén sokan azokat a munkatársakat küldték el, akiket már korábban is el kellett volna, ők vannak most nagy többségben az álláskeresők körében. Kiemelte, hogy a cégek felelőssége is nagy, mert bármilyen mélyponton is van egy munkavállaló, ha a vállalatban nem érez stabilitást, inkább továbbáll.

(forrás: Piac és Profit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés