hirdetés
hirdetés
hirdetés

3 hasznos tipp

Téged is elért a tavaszi fáradtság? Mutatjuk, mit tehetsz ellene!

Reggelente nehezen kelsz ki az ágyból, ebéd után csak a sziesztán jár az eszed, délutánonként pedig azon gondolkodsz, hogyan fogod végigcsinálni a nap hátralévő részét, amikor a legapróbb feladat elvégzése is nehézkesnek tűnik? A HR Doktor tanácsai következnek!

Ez lenne a tavaszi fáradtság? Akár! A hosszabbodó nappalok ugyanis kihatnak hormonháztartásunkra, s a szervezetünkben zajló átállási folyamatok egyik tünete lehet a tavaszi fáradtság. De mit tehetünk ellene?

1. Felejtsd el a jól bevált feketét!

Ha fáradtak vagyunk, akkor hajlamosak vagyunk percenként a kávésbögrénk után nyúlni, holott ez nem jó megoldás hosszú távon. A tavaszi fáradtság idején fogyasszunk inkább minél több friss zöldséget és gyümölcsöt, valamint kerüljük a nehéz ételeket, amelyek megemésztésére sok energiára van szükség. Figyeljünk védekező rendszerünk legfontosabb vitaminjainak, úgy, mint E-, C-vitamin és béta-karotin, pótlására. Kiváló E-vitamin források: növényi olajok, gabonafélék csírája, hús, máj, tojás és zöld növények. Legnagyobb mennyiségben a C-vitamint is a zöld növények tartalmazzák. Emellett igyunk sok folyadékot, vizet vagy gyümölcslevet, ezek segítségével könnyebben át tudjuk vészelni a fáradékony időszakot.

2. Irány a szabadba megmozgatni a tagjaidat!

Mindemellett sokkal jobban tesszük, ha a sokadik kávé megivása helyett munka közben inkább felállunk a számítógép mellől és elvégzünk pár egyszerű tornagyakorlatot. Szabadidőnkben pedig, ha jó az idő, akkor az edzőterem helyett válasszunk inkább a szabadtéri sportokat, így két legyet ütünk egy csapásra! Egyrészt a természetes napfény növeli az örömérzetünket és csökkenti depresszív tüneteinket, másrészt az oxigéndús levegő felpezsdíti a vérünket, frissíti a gondolkodásunkat, és koncentrációnkra is jó hatást gyakorol.

3. Hétvégén is vessen ki az ágy, ne hagyd ki a reggeli napsugarakat!

Ha egész héten keveset aludtunk, akkor ne hétvégén próbáljuk bepótolni a lemaradásunkat! Sokkal jobb, ha minden nap megpróbálunk azonos időben lefeküdni és felkelni.

Ha viszont a fáradtság huzamosabb ideig nem múlik el és a fenti életmódtippek sem javítanak jelentősen a helyzeten, érdemes bejelentkezni orvoshoz egy alapos kivizsgálásra!

A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.

(forrás: HR Doktor)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

hirdetés