hirdetés
hirdetés

Post-summer blues ellen: együttműködési eszközök

Te is kora őszi lehangoltságban szenvedsz? Íme néhány tipp!

Sokaknak ismerős lehet az a helyzet, amikor egy kolléga a nyári vakációból visszatérve frissen, energikusan veti bele magát újra a munkába. Néhány hét múlva azonban visszatér a stressz. Ez a jelenség az úgynevezett nyaralás utáni kedvetlenség (post-summer blues). A munkaterhelés növekedése és a frusztráció visszatérése miatt a kora ősz kritikus időszaknak számít a munkavállalói elégedetlenség szempontjából.

A Cisco által összegyűjtött 5 tipp azt mutatja be, hogyan csökkenthetik az együttműködési eszközök a mindennapi stresszt, és teremthetnek olyan munkakörnyezetet, amelyben hatékonyabban és nyugodtabban dolgozhatnak együtt a munkatársak.

1. Az alapok: használjunk együttműködési eszközöket a rugalmas munkavégzésért!

A szabadság után visszatérő alkalmazottakat gyakran várják elmaradások a munkájukban. Ez a stressz azonban csökkenthető a rugalmas munkavégzés bevezetésével.

Bár vannak ezzel kapcsolatos előítéletek, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a rugalmas munkavégzés hatékonyságot és magasabb munkavállalói elégedettséget eredményez, valamint csökkenti a hiányzást és a fluktuációt. Egy két évig tartó felmérés szerint a vizsgált szervezetek hatékonysága több mint 13%-kal nőtt a rugalmas munkaügyi szabályozás eredményeként, miközben az elvándorlás 50%-kal csökkent. A munkavállalóknak, amennyiben erre munkakörük lehetőséget nyújt, érdemes biztosítani a távoli munkavégzés lehetőségét, időt és energiát biztosítva a nyár utáni fokozott munkaterhelés kezeléséhez. Ma már rendelkezésre állnak azok a technológiák, amelyek akár egy okostelefonra letölthető applikációval lehetővé teszik, hogy a kollégák bekapcsolódjanak a webes konferenciákba, miközben például elhozzák a gyerekeket az iskolából.

2. Működjünk együtt a kreatív munkavégzés érdekében!

A kreativitás az egyik legfontosabb készség a munkavállalók esetében. Alapvető eleme az innováció előmozdításának, de a munkavállalók megtartásában is fontos szerepet játszik. A legtöbb olyan megoldás, amely lehetővé teszi a munkavállalók együttműködését és ötleteik megosztását, komoly szerepet játszik a kreativitás elősegítésében. Ez például egy bármilyen eszközön (a virtuális táblától az okostelefonig) elérhető alkalmazás, ami nemcsak dokumentumok megosztását teszi lehetővé, de azokon a kollégák valós időben is dolgozhatnak, üzeneteket válthatnak, telefon- vagy videohívásokat indíthatnak.

3. Szűrjük ki a zavaró tényezőket!

Az online konferenciákkal kapcsolatban – minden előnyük mellett – jellemzően két kifogást szoktak felhozni. Egyrészt a nehézkes kezdést: az első 5-–10 perc sokszor azzal telik, hogy a résztvevők megpróbálnak csatlakozni. A másik zavaró tényező a háttérzaj (szirénák, kutyaugatás, billentyűzetek kattogása), ha valaki elfelejti némítani a telefonját. Ezek azonban nem kell, hogy feltétlenül zavarják a koncentrációt és a megbeszélések menetét: a legújabb webeskonferencia-alkalmazásokhoz már egy gombnyomással lehet csatlakozni, illetve automatikusan felismerik és kiszűrik ezeket a zavaró zajokat is.

A fejlettebb megoldások vizuális támogatást is nyújtanak a résztvevőknek (mint például a felszólaló munkatársra automatikusan átváltó kamera, amely követi is a beszélőt), tovább csökkentve a zavaró tényezőket.

4. Hívjuk segítségül a mesterséges intelligenciát!

Az informatikai vezetők részéről ma már elvárás, hogy az AI rendszerek megkönnyítsék a munkát az együttműködések során. A hanggal aktiválható AI asszisztensek révén a munkavállalók egyszerűen csatlakozhatnak a megbeszélésekhez. Az arcfelismerés azonosítja a jelenlévőket, a hangfelismerés pedig automatikus leiratok, memók készítésére is alkalmazható lesz a jövőben.

A külső gyártók szoftvereinek szoros integrációja szintén nagy előrelépés a munkafolyamatok egyszerűsítésében. Az intelligens naptárintegrációk lehetővé teszik az együttműködési eszközök számára a találkozók előrejelzését és az „egygombos” csatlakozást. Az olyan népszerű programok, mint a Microsoft Office vagy a Google Calendar is integrálhatók.

5. Ne feledkezzünk meg az emberi oldalról!

Ma már elfogadott tény, hogy az emberi kapcsolatok fontosak a munkafolyamatok és a munkavállalói elégedettség szempontjából. Például az olyan vállalatok esetében, ahol az e-mailek személytelenek vagy túl hivatalosak, az együttműködési megoldások segíthetnek a közvetlenebb kapcsolat kialakításában.

Az együttműködési rendszerek azonban ennél többre is képesek. Például ha a rendszer előre tudja, kivel zajlik majd a megbeszélés, összegyűjti a szükséges háttérinformációkat (pl. a közösségi médiából), így a munkavállaló jobban megismerheti üzleti partnerét. Ezenkívül a szervezeti felépítést tartalmazó diagramok és a korábbi interakciók részletei is egyetlen kattintással elérhetők. Az arcfelismerés révén címkék is hozzárendelhetők az egyes résztvevőkhöz, megmutatva nevüket, munkakörüket vagy más kapcsolódó információt.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés