hirdetés
hirdetés
hirdetés

Google Assistant

Személyi asszisztensnek csapott fel a robot – félhet a humán munkaerő?

Félelmetes újítást mutatott be a Google: prezentációjukban egy hangfelvételt hallhatunk, amelyben a Google Assistant mesterséges intelligenciája valós telefonbeszélgetéseket folytat le egy vendég asszisztenseként előbb egy fodrászat, majd egy étterem alkalmazottjával. Így néz hát ki a jövő munkaereje, amelyről lassan inkább jelen időben kellene beszélnünk?

Ahogy azt korábban már mi is több alkalommal megírtuk, az egyre fejlettebb mesterséges intelligencia megjelenése a közeljövőben átrajzolja a munkaerőpiacot, és ennek következtében a hr feladatai is módosulni fognak. Amint az a Google prezentációjából is látszik, a mesterséges intelligencia mára olyan fejlettségi szintre ért el, hogy hamarosan bevethető lesz – sőt úgy néz ki, már most is bevethető – olyan munkakörökben, amelyekre korábban csak a humán munkaerő pályázhatott. Hogy ez mit jelent a munkaerőpiac szempontjából és a hr feladataira nézve, arról korábbi cikkeinkben olvashatnak; ugyanakkor természetesen számos kérdést vet fel a mesterséges intelligencia titkári vagy asszisztensi munkakörben, de számos ezekhez hasonló munkakörben, például ügyfélszolgálati munkatársként – vagy akár a toborzás-kiválasztási folyamaton belül telefonos előszűrőként – történő alkalmazása.

Íme a videó, amelyben a Google Assistant telefonon egyeztet időpontot:

(forrás: Mashable)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés