hirdetés
hirdetés
hirdetés

Digitális zűrzavar

Rend vagy kupleráj van az irodai hűtőben? Ezért sem mindegy!

A vállalkozások adatainak biztonságos tárolását sokszor megnehezítik azok az alkalmazottak, akik észre sem veszik, hogy digitális rendetlenséget okoznak, azaz egyre több és több digitális dokumentumot, illetve fájlt halmoznak fel a biztonsági következmények végiggondolása nélkül – figyelmeztet a Piac & Profit.

A Kaspersky Lab “A digitális rendetlenség megszüntetése az üzleti vállalkozásoknál” című globális jelentése számos összefüggést talált a munkahelyi digitális zűrzavar és a mögötte húzódó emberi tulajdonságok között, mint például … a fridzsiderben tartott ételek átválogatása. Tízből kilenc ember, aki a hűtőjét rendezettnek találta, ugyanezt mondta a munkahelyi digitális életéről is.

A digitális rendetlenségbe beletartoznak mindazok a fájlok, dokumentumok és adatok, amelyeknek tárolására, hozzáféréseik engedélyezésére a cég nem lát rá, vagy nem gyakorol felette ellenőrzést. Mindez biztonsági kockázattá válik, amikor fontolóra vesszük, hogy az alkalmazottak 72%-a személyesen azonosítható vagy érzékeny információkat tárol a munkahelyi dokumentumaiban, ami nyilvánosságra kerülésekor reputációs, illetve pénzügyi kárt okozhat a vállalkozásnak, alkalmazottainak vagy ügyfeleinek.

Találjuk meg a felelőst!

A digitális rendetlenség megszüntetése kihívást jelent a vállalatok számára, és ebben az egyik legfontosabb lépés, hogy átlássuk, ki a felelős mindezért. Az alkalmazottak közel háromnegyede úgy gondolja, hogy nem nekik maguknak, hanem inkább a cég vezetőinek, az IT vagy a biztonsági csoportnak kellene biztosítania megfelelő hozzáférési jogokat az e-mailekhez, fájlokhoz és dokumentumokhoz.

A probléma az, hogy amíg az alkalmazottak számára az IT és biztonsági csoportok adják a fájlokhoz és a mappákhoz a hozzáféréseket, addig emberi hiba is előfordulhat. Például véletlenül vagy szándékosan, a beosztottak a kollégáiknak vagy külsősöknek hozzáférést adhatnak vagy kikerülhetik az IT adminisztrátort új együttműködési eszközökkel. Azok az alkalmazottak, akik egyidőben többszörösen hoznak létre vagy dolgoznak együtt dokumentumokon, felelősek a digitális rendetlenség kialakulásáért.

Az jelent kockázatot, aki az élete más területein sem a rend szerelmese

A jelentés azt állapította meg, hogy az alkalmazottaknak a digitális rendetlenség előidézéshez hasonló mindennapi szokásaik is vannak. Az emberek többsége ugyanúgy tart rendet a hűtőjében, mint a digitális életében, a szabadságuk előtt a hűtőjük tartalmát átválogatók 88%-a a munkafájljait is rendbe sorolja.

“Az exponenciálisan növekvő adatmennyiségek miatt a vállalati vezetőknek oda kell figyelniük a digitális rendetlenségre és az abból származó potenciális kockázatra” – mondta Maxim Frolov, a Kaspersky Lab globális értékesítésért felelős alelnöke. “Persze a rendezett hűtők nem garantálják a biztonsági incidensek elleni védelmet, de hasonló szemléletmód kialakítása a digitális anyagaink rendben tartására vonatkozóan ellenállóbbá tesz a kiberfenyegetésekkel szemben. Az alkalmazottaknak oktatásban kell részesülniük arról, hogy hogyan kezeljék és tartsák biztonságban digitális állományaikat egyszerűsített módon.”

(forrás: Piac&Profit)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

hirdetés