hirdetés
hirdetés

Visszarendeződés okosan!

„Rehabilitációs időszak kell a léleknek is, mint a törött lábnak”

A legutóbbi hetek már a visszarendeződésen való gondolkozás jegyében telnek – de hogyan csináljunk „okosan” valamit, amit még soha nem csináltunk ezelőtt?… Ehhez igyekeztünk segítséget nyújtani a HRPWR.HU és az Üzlet & Pszichológia szervezésében megvalósult Visszarendeződés okosan! című online konferenciánkkal, ahol rendkívül fontos gondolatok, tanácsok és információk hangzottak el a négy meghívott szakembertől a visszarendeződés egészségügyi, pszichológiai, munkajogi és HR-vetületeit tekintve, a munkáltatók számára (is) fontos tanulságokkal. Ha lemaradtál, most pótolhatod!

Ki számít betegnek, és mikortól nem „illik” bemenni dolgozni? Mennyire segítenek az olyan biztonsági intézkedések, mint az asztalok széthúzása, a szellőztetés vagy éppen a kesztyű- és maszkhasználat? Mi a helyzet a liftekkel?... Ilyen és hasonló kérdésekre kaphattunk választ dr. Falus Ferenc korábbi országos tiszti főorvos rendkívül informatív előadását hallgatva.

Akinél tényleg megoldható, hogy otthonról tudjon dolgozni, annak nem érdemes visszamennie az irodába, és inkább ne is menjen vissza! – hangsúlyozta a szakember, aki azt is elmondta, hogy mikor van értelme a rotációs visszaengedésnek, és ha mindenképp vissza kell menni az irodába, akkor melyek azok a sarkalatos pontok, amelyekre mindenképp oda kell figyelnünk. A hallgatóság kérdései nyomán szóba kerültek még a munkahelyi konyhák, mikró, mosogató használatának kérdései, de a szakember kitért a felületek megfelelő fertőtlenítésére, a maszkviselés helyes módjára és a vezetői példamutatás fontosságára is számos példát felvonultató előadásában.

Bizalmi töréshez vezet, ha most nem adunk teret a munkavállalók igényeinek

A jelenlegi krízishelyzet egy komoly pszichés stresszt okozott az emberekben, amit a munkaadó nem hagyhat figyelmen kívül – mutatott rá Orvos-Tóth Noémi klinikai szakpszichológus a vírushelyzet pszichés hatásait taglaló előadásában. A pszichológus ennek a stressznek a kezelésével kapcsolatban adott hasznos tanácsokat, amellett, hogy rávilágított kialakulásának okaira is. A szakértő arra is kitért, érdemes-e egyáltalán a visszatérés mellett visszarendeződésről is beszélni, vagy inkább átrendeződésben gondolkodjunk – és hogyan rendeződhetünk át, ha már nem akarunk visszarendeződni az eredeti helyzetbe?… Előadásából kiderült, miben hasonlít a jelenlegi krízis egy földrengésre, illetve egy törött lábra – rehabilitációs időszak kell a léleknek is, mint a törött lábnak, fogalmazott –, és hogyan, milyen eszközökkel teremthetjük meg a munkavállalók érzelmi biztonságát a visszatérés után. Kifejtette azt is, hogy miért jelent jelentős bizalmi törést hosszabb távon, ha most nem adunk teret a munkavállalók igényeinek.

A munkáltató felel a munkavállaló egészségéért és biztonságáért

A jelenlegi és a most következő időszak jogi vetületeit mutatta be előadásában dr. Zempléni Kinga, munkajogász, aki oldalunkon is vezetett online tanácsadást a veszélyhelyzet ideje alatt. Beszélt a munkavállalók folyamatos tájékoztatásának szükségességéről; ismertette a visszatérés jogi feltételeit, és azt, hogy milyen feltételek mellett őrizhető meg a home office ott, ahol ez lehetséges. Szó esett a visszatérő munkavállalók kötelességeiről, és arról is, hogy milyen esetekben tagadhatja meg a visszatérést a munkavállaló. Természetesen a GDPR-ral kapcsolatos kérdések sem kerülhetők meg a jelenlegi helyzetben, ezzel kapcsolatban is hallhattunk a munkajogásztól egy hasznos ismertetőt (például: miről kérhet be igazolást, milyen adatokat ellenőrizhet a munkáltató a június 1-jével megváltozott helyzetben, de az is szóba került, hogyan kell tájékoztatni a kollégákat, ha kiderül egy munkatárs COVID19-fertőzöttsége). A HO-val kapcsolatban elhangzott egy fontos változás: jogilag június 1-től nem lehet egyoldalúan távmunkavégzést elrendelni. A jogász azt is érthetően elmagyarázta, hogy ez pontosan mit jelent, és hogyan érinti a munkavállalóikat eddig home office-ban dolgoztató cégeket. A közönség részéről olyan kérdések is felmerültek – és érkezett rájuk válasz a szakembertől –, mint hogy lehet-e arra kötelezni a munkavállalót, hogy ne utazzon külföldre, valamint hogy mi a helyzet az elmaradt és a soron kívüli munkaalkalmassági vizsgálatokkal.

Na de hogyan működik mindez a gyakorlatban?

A fentiek gyakorlatba történő átültetésére mutatott egy valós – éppen zajló – példát Hinterstein Anikó, a Magyar Telekom recruitment és employer branding vezetője. A Magyar Telekom 5000 munkatársának ma 80%-a otthonról végzi a munkáját, és az új helyzet újfajta együttműködést kívánt meg a csapatoktól. A recruitment és employer branding vezető elmesélte, hogyan jutottak el a kezdetektől odáig, hogy mára a kollégák legnagyobb része jól érzi magát a HO-ban, sőt munkavállalói elégedettségük minden eddiginél magasabb lett a felmérések szerint. Beszélt a hogyan továbbról is: arról, hogy milyen irányelveket fektettek le a visszatéréshez, és hogyan kivitelezik ezt pontosan.

Az online konferencián rengeteg további hasznos információ, tanács is elhangzott a szakértőktől. Ha lemaradtál, ide kattintva most letöltheted a konferencia teljes anyagát tartalmazó videofelvételt, mindössze 2900 Ft-ért.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés